Jak zmienić treść automatycznej wiadomości z kodem weryfikacyjnym?

Data publikacji: 7 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Jeżeli udostępniasz kupującym w sklepie możliwość składania zamówienia bez konieczności rejestracji konta, możesz aktywować dodatkową opcję, która wysyła do kupujących niezarejestrowanych zakodowany link z możliwością podglądu zamówienia i etapów jego realizacji.

Aktywacja tej opcji jest korzystna zarówno dla kupujących, jak i dla ciebie. Kupujący na każdym etapie mogą sprawdzić stan zamówienia, a ty ograniczasz liczbę dodatkowych zapytań o status jego realizacji.

WAŻNE! Aby zamówienie w formie linku zostało wysłane do klienta niezarejestrowanego, w e-mailu automatycznym dostępnym w zakładce: Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Zamówienie – potwierdzenie, zamieszczona musi być taka przykładowa treść wraz ze znacznikami.

Edycja wiadomości z kodem weryfikacyjnym

Wiadomość wysyłająca link z kodem (D) dostępna jest w zakładce: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > E-maile do klientów sklepu > Kod weryfikacyjny (podgląd zamówienia) (C).

Podaną treść możesz zmodyfikować. Pamiętaj jednak, aby nie usunąć znacznika {code}. Na jego miejsce system automatycznie wstawia losowo wygenerowany kod weryfikacyjny, którego kupujący używają celem odblokowania zawartości linka z podglądem zamówienia.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Kod weryfikacyjny
Rys 1. Modyfikacja treści wiadomości z kodem weryfikacyjnym wysyłanej do klienta bez konta w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Kod weryfikacyjny
Rys 1. Modyfikacja treści wiadomości z kodem weryfikacyjnym wysyłanej do klienta bez konta w sklepie Shoper.

Kody weryfikacyjne są zabezpieczeniem przed dostaniem się w niepowołane ręce linku zawierającego wrażliwe dane kupujących. Mechanizm jest niemożliwy do wyłączenia w przypadku, kiedy zezwalasz na wysyłanie podglądu zamówienia w formie linku do kupujących.

Jeżeli chcesz zweryfikować, czy e-maile z kodem weryfikacyjnym działają, przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Zadania i historia maili (B) > Historia maili (C) i sprawdź, czy na liście znajdują się takie wiadomości (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili > Kod weryfikacyjny
Rys 2. W historii maili możesz zobaczyć wysłane wiadomości, które zawierały kod weryfikacyjny dla klienta.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili > Kod weryfikacyjny
Rys 2. W historii maili możesz zobaczyć wysłane wiadomości, które zawierały kod weryfikacyjny dla klienta.

Aktywacja opcji składania zamówienia bez konta w sklepie

Instrukcja: jak udostępnić zamówienie poprzez link niezarejestrowanym klientom?

Proces realizacji zamówienia przy użyciu kodu weryfikacyjnego krok po kroku

Instrukcja: jak użyć kod weryfikacyjny, by sprawdzić szczegóły swojego zamówienia w sklepie?

Potrzebujesz dodatkowych środków na zakup towaru czy marketing? Sprawdź nasze atrakcyjne usługi finansowe dla sklepów internetowych.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zmienić treść wiadomości e-mail z kod weryfikacyjnym?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności