Planujesz własny sklep internetowy i myślisz o dropshippingu, ale nie wiesz, ile to tak naprawdę kosztuje? Ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości i pokaże, z jakimi wydatkami trzeba się liczyć na starcie – zarówno tymi oczywistymi, jak i tymi, które łatwo przeoczyć. Okazuje się, że startować można już z 500 zł w portfelu! Dowiedz się, jak mądrze zaplanować budżet i uniknąć kosztownych niespodzianek.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- ile kosztuje sklep internetowy do sprzedaży w droppshipingu na platformie Shoper;
- na czym polega integracja z hurtowniami i ile to kosztuje;
- jak zoptymalizować koszty i nie przepłacać na start.
Czym różni się dropshipping od klasycznego e-commerce?
Dropshipping różni się od tradycyjnej sprzedaży internetowej – nie musisz samodzielnie zamawiać produktów, przechować ich w magazynie, pakować i wysyłać do klientów. To oznacza brak konieczności inwestycji w zatowarowanie, logistykę i infrastrukturę magazynową.
To, co w dropshippingu zyskasz na oszczędnościach, musisz jednak nadrobić w… organizacji. Choć nie musisz fizycznie obsługiwać produktów, odpowiadasz za jakość obsługi klienta, informacje produktowe, marketing oraz ewentualne reklamacje i zwroty. Uwaga: brak fizycznego kontaktu z produktem bywa ryzykowny – nie masz wpływu na stan magazynowy dostawcy, czas dostawy ani jakość pakowania. Właśnie dlatego kluczem do sukcesu w dropshippingu jest współpraca z rzetelnymi hurtowniami i doskonała komunikacja z klientem.
Ile kosztuje uruchomienie sklepu dropshippingowego?
Choć dropshipping pozwala ograniczyć wiele kosztów stałych, uruchomienie sklepu w tym modelu wiąże się z pewnymi wydatkami, których nie można pominąć. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz inwestować w magazyn, towar czy logistykę – skupiasz się wyłącznie na zbudowaniu sklepu internetowego, jego funkcjonalności i połączeniu z hurtowniami.
Koszty technologiczne
- Platforma sklepu internetowego (np. Shoper) – abonament startowy nawet od 29 zł miesięcznie (aktualne ceny dostępne tu: cennik sklepu internetowego)
- Domena – zakup adresu internetowego to zazwyczaj wydatek rzędu ok. 100 zł rocznie w zależności od rozszerzenia (.pl, .com, .eu) i atrakcyjności danej frazy. Domena krajowa z końcówką .pl lub com.pl przez pierwszy rok kosztuje od 25 zł.
- Certyfikat SSL – w przypadku większości platform SaaS, jak Shoper, certyfikat SSL jest dostępny w atrakcyjnej cenie – od 89 zł w pierwszym roku. Przy rozwiązaniach Open Source dodatkowy koszt może sięgać nawet 300 zł rocznie, jeśli zdecydujesz się na certyfikat komercyjny.
Szablon graficzny i funkcjonalności
- Można korzystać z gotowych, bezpłatnych motywów (w cenie abonamentu). Jeśli natomiast zależy Ci na indywidualnym projekcie graficznym, jego koszt ustalany jest podczas wyceny – ceny zaczynają się od 1199 zł.
- Do podstawowych funkcjonalności, które mogą generować koszty, należą np. integracje z systemami płatności, czaty online, aplikacje do zbierania opinii – niektóre z nich dostępne są w abonamencie.
Integracje z hurtowniami
W dropshippingu konieczne jest połączenie sklepu z hurtowniami. Do wyboru masz dwa typy integracji.
- Jednorazowe integracje z hurtowniami (np. na start, przez agencję lub plugin) – koszt od kilkuset złotych
- Abonamentowe (np. za dostęp do bazy hurtowni, aktualizacji stanów i cen) – integracje z hurtowniami i automatyczne aktualizacje stanów czy cen możesz uruchomić dzięki aplikacji. Integracje z hurtowniami – Apilo, dostępnej w Shoper App Store. Koszt korzystania z niej to 99 zł miesięcznie.
Regulamin sklepu + RODO
Od właścicieli e-sklepów wymagane są odpowiednie zabezpieczenia związane z przechowywaniem danych, najlepiej więc przygotować regulamin sklepu i RODO we współpracy z prawnikiem. Koszt takiej konsultacji może być spory – chyba że wybierzesz sklep na Shoperze. Oprogramowanie sklepu zbudowanego na naszej platformie na bieżąco dostosowywane jest do wymogów prawa i dyrektywy Omnibus. Sprawdź aplikacje Shoper Regulaminy
Jakie są miesięczne koszty prowadzenia sklepu w dropshippingu?
Po uruchomieniu sklepu co miesiąc trzeba liczyć się z określonymi kosztami operacyjnymi. Choć nadal nie płacisz za magazyn czy wysyłkę, Twój budżet powinien obejmować wszystkie niezbędne elementy do utrzymania sklepu i generowania sprzedaży.
Abonament platformy
Shoper i inne platformy SaaS oferują różne pakiety abonamentowe. Abonament startowy nawet od 29 zł miesięcznie (aktualne cenny dostępne tu: cennik sklepu internetowego)
Koszt integracji z hurtownią
Koszty integracji z hurtowniami mogą się znacznie różnić w zależności od tego, czy prowadzisz e-commerce w oparciu o model open source, czy platformę SaaS. Przykładowo w Shoperze integracja z pierwszą hurtownią jest darmowa, z kolejnymi – kosztuje 45 zł miesięcznie.
Prowizje
- Płatności i kurierzy – prowizje zależą od operatora płatności (zwykle od 3%) oraz od dostawców logistycznych (np. brokera kurierskiego), choć same integracje zazwyczaj są darmowe.
- Prowizje za sprzedaż na platformach marketplace.
- Szybkie płatności – większość systemów wyznacza prowizje do 2,3%. Stawkę tę można negocjować w zależności od obrotu w sklepie internetowym. W przypadku Shoper Płatności, obsługiwanych przez Przelewy24, obowiązuje promocja: prowizja 1% przez pierwsze 3 miesiące lub do momentu osiągnięcia 20 000 zł obrotu. Po zakończeniu promocji standardowa prowizja w pakiecie Standard wynosi 1,58%. Dodatkowo wymagana jest jednorazowa opłata aktywacyjna.
Marketing i reklama
To zazwyczaj największy koszt miesięczny. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz przyciągać ruch. Jakie narzędzia wykorzystać?
- Google Ads – nawet przy niewielkim budżecie miesięcznym potrzebujesz min. 1500 zł na kampanie reklamowe.
- Meta Ads (Facebook/Instagram) – podobny przedział jak powyżej.
- Allegro Ads – od 500 zł
- TikTok Ads – od 1778 zł
- E-mail marketing, remarketing, narzędzia do analityki – niektóre darmowe, inne kosztują od 50 zł miesięcznie.
- SEO – w tym pozycjonowanie techniczne, content marketing itd. Tutaj również budżet rzędu 600 zł to minimum.
Księgowość i prowadzenie działalności
- Biuro rachunkowe – od minimum 250 zł/mies. (w zależności od skali działalności).
- System księgowy online – alternatywa od 50 zł/mies. Sprawdź niezawodny program do fakturowania Shoper 14 zl za pierwszy rok
- ZUS i podatki – zależnie od formy działalności i etapu rozwoju (np. ulga na start, mały ZUS).
Podsumowując: miesięczny koszt prowadzenia sklepu dropshippingowego w podstawowym zakresie to zwykle ok. 400–1000 zł – wszystko zależy od pomysłu na rozwój, narzędzi marketingowych i liczby integracji. Wciąż to znacznie mniej niż w klasycznym modelu sprzedaży z własnym magazynem. Uwaga: ta kwota wynika z naszych doświadczeń z klientami i z prowadzonych kampanii reklamowych. Nie traktuj jej zobowiązująco i pamiętaj, że jest to wyłącznie sugestia!
Dropshipping na platformie Shoper – ile to kosztuje?
Na platformie Shoper możesz zacząć sprzedaż w modelu dropshippingu bez inwestowania w magazyn czy własny towar. Narzędzie, które to umożliwia, to integracja z hurtowniami przez rozszerzenie Apilo – dzięki niemu połączysz swój sklep z setkami dostawców i w kilku kliknięciach zaimportujesz ich produkty do swojej oferty.
Koszt platformy Shoper
Aby prowadzić sklep internetowy z dropshippingiem, potrzebujesz jednego z pakietów abonamentowych. W promocji ceny wahają się od 25 zł do 499 zł netto miesięcznie – w zależności od wybranego pakietu. Wszystkie pakiety zawierają gotowy szablon sklepu, hosting, dostęp do panelu administracyjnego i wiele innych udogodnień, które poznasz bliżej w cenniku Shopera.
Koszty integracji z hurtowniami
Rozszerzenie Apilo pozwala zautomatyzować współpracę z hurtowniami, począwszy od importu produktów, przez synchronizację stanów magazynowych, aż po przekazywanie zamówień. Integracja z pierwszą hurtownią jest darmowa, a opłata za obsługę każdej kolejnej wynosi 45 zł miesięcznie. Dlaczego warto? Bo daje to mnóstwo zalet, w tym:
- pobieranie produktów (w tym zdjęć czy opisów);
- aktualizacje stanów magazynowych;
- blokowanie widoczności produktów niedostępnych u kontrahentów;
- dropshipping na Allegro.
Inne potencjalne koszty
W zależności od skali działalności możesz doliczyć dodatkowe opłaty m.in. za narzędzia marketingowe i analityczne, grafikę lub treści na stronę (jeśli nie robisz ich samodzielnie). Niektóre hurtownie przyjmujące zwroty towarów mogą także naliczać opłaty za ich obsługę.
W praktyce start z dropshippingiem na Shoperze to koszt od ok. 200–250 zł netto miesięcznie, jeśli doliczymy podstawowy pakiet i opłaty dodatkowe. To niewielka bariera wejścia w porównaniu do klasycznego e-commerce, w którym musiałbyś inwestować w towar, magazyn i logistykę.
O tym, ile kosztuje sklep internetowy w tradycyjnym modelu, przeczytasz w innym poradniku
Jakie koszty można wyeliminować w dropshippingu?
Jedną z największych zalet dropshippingu jest ograniczenie kosztów początkowych – w szczególności inwestycji w towar i magazyn. W modelu klasycznym musisz z góry zakupić produkty, a to może oznaczać wydatek rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy złotych.
Dropshipping pozwala na rozpoczęcie sprzedaży bez konieczności fizycznego posiadania towaru. Nie potrzebujesz również magazynu ani powierzchni do przechowywania produktów – tym zajmuje się hurtownia lub producent. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą rozpocząć e-commerce z ograniczonym budżetem.
Możesz też wyeliminować koszty pakowania i wysyłki – zadania te przejmuje Twój partner logistyczny. Odpada konieczność zatrudniania dodatkowych pracowników czy inwestowania w sprzęt pakujący. W praktyce oznacza to także mniejszy nakład pracy operacyjnej. Dzięki temu możesz skoncentrować się na rozwoju sklepu: marketingu, obsłudze klienta, optymalizacji konwersji i testowaniu nowych produktów.
Dropshipping nie jest pozbawiony kosztów, ale znacząco obniża barierę wejścia, zwłaszcza dla małych przedsiębiorców i osób zaczynających działalność bez dużego kapitału.
Wskazówka
Zanim wrzucisz produkt do oferty, warto go zamówić samodzielnie – by sprawdzić jakość, czas dostawy, sposób pakowania. Takie zamówienia to inwestycja, ale też koszt, który trudno pominąć, jeśli chcesz budować wiarygodność sklepu i uniknąć reklamacji.
Jak widzisz, dropshipping to świetna opcja na rozpoczęcie przygody z e-commerce – szczególnie jeśli chcesz wystartować szybko, bez dużych inwestycji i z elastycznym modelem działania. Możesz to zrobić z Shoperem! Jeśli masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami, np. za pomocą infolinii: Shoper – Kontakt. Pomożemy Ci ruszyć z miejscem, w którym nie tylko sprzedajesz, ale budujesz coś swojego!