Data publikacji: 19 grudnia 2018 Aktualizacja: 23 czerwca 2025

Sklep internetowy w modelu dropshippingu – koszty założenia i prowadzenia

Planujesz własny sklep internetowy i myślisz o dropshippingu, ale nie wiesz, ile to tak naprawdę kosztuje? Ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości i pokaże, z jakimi wydatkami trzeba się liczyć na starcie – zarówno tymi oczywistymi, jak i tymi, które łatwo przeoczyć. Okazuje się, że startować można już z 300 zł w portfelu! Dowiedz się, jak mądrze zaplanować budżet i uniknąć kosztownych niespodzianek.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • ile kosztuje sklep internetowy do sprzedaży w droppshipingu na platformie Shoper;
  • na czym polega integracja z hurtowniami i ile to kosztuje;
  • jak zoptymalizować koszty i nie przepłacać na start.

Czym różni się dropshipping od klasycznego e-commerce?

Dropshipping różni się od tradycyjnej sprzedaży internetowej – nie musisz samodzielnie zamawiać produktów, przechować ich w magazynie, pakować i wysyłać do klientów. To oznacza brak konieczności inwestycji w zatowarowanie, logistykę i infrastrukturę magazynową.

To, co w dropshippingu zyskasz na oszczędnościach, musisz jednak nadrobić w… organizacji. Choć nie musisz fizycznie obsługiwać produktów, odpowiadasz za jakość obsługi klienta, informacje produktowe, marketing oraz ewentualne reklamacje i zwroty. Uwaga: brak fizycznego kontaktu z produktem bywa ryzykowny – nie masz wpływu na stan magazynowy dostawcy, czas dostawy ani jakość pakowania. Właśnie dlatego kluczem do sukcesu w dropshippingu jest współpraca z rzetelnymi hurtowniami i doskonała komunikacja z klientem.

Ile kosztuje uruchomienie sklepu dropshippingowego?

Choć dropshipping pozwala ograniczyć wiele kosztów stałych, uruchomienie sklepu w tym modelu wiąże się z pewnymi wydatkami, których nie można pominąć. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz inwestować w magazyn, towar czy logistykę – skupiasz się wyłącznie na zbudowaniu sklepu internetowego, jego funkcjonalności i połączeniu z hurtowniami.

Koszty technologiczne

  • Platforma sklepu internetowego (np. Shoper) – abonament startowy nawet od 25 zł miesięcznie
  • Domena – zakup adresu internetowego to zazwyczaj wydatek rzędu 10–100 zł rocznie w zależności od rozszerzenia (.pl, .com, .eu) i atrakcyjności danej frazy. Domena krajowa z końcówką .pl lub com.pl przez pierwszy rok kosztuje w Shoperze 19 zł netto, później – 120 zł netto rocznie. 
  • Certyfikat SSL – w większości platform SaaS (np. w Shoperze) certyfikat SSL jest wliczony w abonament. Przy rozwiązaniach Open Source może to być koszt nawet do 300 zł rocznie w przypadku komercyjnego certyfikatu.

Szablon graficzny i funkcjonalności

  • Można korzystać z gotowych, bezpłatnych motywów (w cenie abonamentu). W przypadku projektu indywidualnego szablonu graficznego trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu od 100 zł do 1000 zł czy nawet większym.
  • Do podstawowych funkcjonalności, które mogą generować koszty, należą np. integracje z systemami płatności, czaty online, aplikacje do zbierania opinii – niektóre z nich dostępne są w abonamencie.

Integracje z hurtowniami

W dropshippingu konieczne jest połączenie sklepu z hurtowniami. Do wyboru masz dwa typy integracji.

  • Jednorazowe integracje z hurtowniami (np. na start, przez agencję lub plugin) – koszt od 300 do 1000 zł
  • Abonamentowe (np. za dostęp do bazy hurtowni, aktualizacji stanów i cen) – kosztuje zwykle 50–150 zł miesięcznie.

Regulamin sklepu + RODO

Od właścicieli e-sklepów wymagane są odpowiednie zabezpieczenia związane z przechowywaniem danych, najlepiej więc przygotować regulamin sklepu i RODO we współpracy z prawnikiem. Koszt takiej konsultacji może być spory – chyba że wybierzesz sklep na Shoperze. Oprogramowanie sklepu zbudowanego na naszej platformie na bieżąco dostosowywane jest do wymogów prawa i dyrektywy Omnibus. I to w ramach abonamentu!

Jakie są miesięczne koszty prowadzenia sklepu w dropshippingu?

Po uruchomieniu sklepu co miesiąc trzeba liczyć się z określonymi kosztami operacyjnymi. Choć nadal nie płacisz za magazyn czy wysyłkę, Twój budżet powinien obejmować wszystkie niezbędne elementy do utrzymania sklepu i generowania sprzedaży.

Abonament platformy

Shoper i inne platformy SaaS oferują różne pakiety abonamentowe. Koszt podstawowego pakietu to od 25 zł do 499 zł miesięcznie, w zależności od zakresu funkcji i limitów produktów.

Koszt integracji z hurtownią

Koszty integracji z hurtowniami mogą się znacznie różnić w zależności od tego, czy prowadzisz e-commerce w oparciu o model open source, czy platformę SaaS. Przykładowo w Shoperze integracja z pierwszą hurtownią jest darmowa, z kolejnymi – kosztuje 45 zł miesięcznie.

Prowizje

  • Płatności i kurierzy – prowizje zależą od operatora płatności (zwykle 1,2–2,5%) oraz od dostawców logistycznych (np. brokera kurierskiego), choć same integracje zazwyczaj są darmowe.
  • Prowizje za sprzedaż na platformach marketplace.
  • Szybkie płatności – większość systemów wyznacza prowizje do 2,3%. Stawkę tę można negocjować w zależności od obrotu w sklepie internetowym.

Marketing i reklama

To zazwyczaj największy koszt miesięczny. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz przyciągać ruch. Jakie narzędzia wykorzystać?

  • Google Ads – nawet przy niewielkim budżecie miesięcznym potrzebujesz min. 300–500 zł na kampanie reklamowe.
  • Meta Ads (Facebook/Instagram) – podobny przedział jak powyżej.
  • E-mail marketing, remarketing, narzędzia do analityki – niektóre darmowe, inne kosztują od 50 zł miesięcznie.
  • SEO – w tym pozycjonowanie techniczne, content marketing itd. Tutaj również budżet rzędu 300-500 zł to minimum.

Księgowość i prowadzenie działalności

  • Biuro rachunkowe – od 100 do 300 zł/mies. (w zależności od skali działalności).
  • System księgowy online – alternatywa od 50 zł/mies.
  • ZUS i podatki – zależnie od formy działalności i etapu rozwoju (np. ulga na start, mały ZUS).

Podsumowując: miesięczny koszt prowadzenia sklepu dropshippingowego w podstawowym zakresie to zwykle ok. 300–1000 zł – wszystko zależy od pomysłu na rozwój, narzędzi marketingowych i liczby integracji. Wciąż to znacznie mniej niż w klasycznym modelu sprzedaży z własnym magazynem. Uwaga: ta kwota wynika z naszych doświadczeń z klientami i z prowadzonych kampanii reklamowych. Nie traktuj jej zobowiązująco i pamiętaj, że jest to wyłącznie sugestia!

Dropshipping na platformie Shoper – ile to kosztuje?

Na platformie Shoper możesz zacząć sprzedaż w modelu dropshippingu bez inwestowania w magazyn czy własny towar. Narzędzie, które to umożliwia, to integracja z hurtowniami przez rozszerzenie Apilo – dzięki niemu połączysz swój sklep z setkami dostawców i w kilku kliknięciach zaimportujesz ich produkty do swojej oferty.

Koszt platformy Shoper

Aby prowadzić sklep internetowy z dropshippingiem, potrzebujesz jednego z pakietów abonamentowych Shoper. Ich ceny zaczynają się już od 25 zł netto miesięcznie (pakiet Standard dla początkujących biznesów) po 499 zł netto miesięcznie (pakiet Premium dla większych,wymagających biznesów). Wszystkie pakiety zawierają gotowy szablon sklepu, hosting, certyfikat SSL, dostęp do panelu administracyjnego i wiele innych udogodnień, które poznasz bliżej w cenniku Shopera.

Koszty integracji z hurtowniami

Rozszerzenie Apilo pozwala zautomatyzować współpracę z hurtowniami, począwszy od importu produktów, przez synchronizację stanów magazynowych, aż po przekazywanie zamówień. Integracja z pierwszą hurtownią jest darmowa, a opłata za obsługę każdej kolejnej wynosi 45 zł miesięcznie. Dlaczego warto? Bo daje to mnóstwo zalet, w tym: 

  • pobieranie produktów (w tym zdjęć czy opisów);
  • aktualizacje stanów magazynowych;
  • blokowanie widoczności produktów niedostępnych u kontrahentów;
  • dropshipping na Allegro.

Inne potencjalne koszty

W zależności od skali działalności możesz doliczyć dodatkowe opłaty m.in. za narzędzia marketingowe i analityczne, grafikę lub treści na stronę (jeśli nie robisz ich samodzielnie). Niektóre hurtownie przyjmujące zwroty towarów mogą także naliczać opłaty za ich obsługę.

W praktyce start z dropshippingiem na Shoperze to koszt od ok. 200–250 zł netto miesięcznie, jeśli doliczymy podstawowy pakiet i opłaty dodatkowe. To niewielka bariera wejścia w porównaniu do klasycznego e-commerce, w którym musiałbyś inwestować w towar, magazyn i logistykę.

O tym, ile kosztuje sklep internetowy w tradycyjnym modelu, przeczytasz w innym poradniku

Jakie koszty można wyeliminować w dropshippingu?

Jedną z największych zalet dropshippingu jest ograniczenie kosztów początkowych – w szczególności inwestycji w towar i magazyn. W modelu klasycznym musisz z góry zakupić produkty, a to może oznaczać wydatek rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy złotych. 

Dropshipping pozwala na rozpoczęcie sprzedaży bez konieczności fizycznego posiadania towaru. Nie potrzebujesz również magazynu ani powierzchni do przechowywania produktów – tym zajmuje się hurtownia lub producent. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą rozpocząć e-commerce z ograniczonym budżetem.

Możesz też wyeliminować koszty pakowania i wysyłki – zadania te przejmuje Twój partner logistyczny. Odpada konieczność zatrudniania dodatkowych pracowników czy inwestowania w sprzęt pakujący. W praktyce oznacza to także mniejszy nakład pracy operacyjnej. Dzięki temu możesz skoncentrować się na rozwoju sklepu: marketingu, obsłudze klienta, optymalizacji konwersji i testowaniu nowych produktów. 

Dropshipping nie jest pozbawiony kosztów, ale znacząco obniża barierę wejścia, zwłaszcza dla małych przedsiębiorców i osób zaczynających działalność bez dużego kapitału.

Wskazówka 
Zanim wrzucisz produkt do oferty, warto go zamówić samodzielnie – by sprawdzić jakość, czas dostawy, sposób pakowania. Takie zamówienia to inwestycja, ale też koszt, który trudno pominąć, jeśli chcesz budować wiarygodność sklepu i uniknąć reklamacji.

Jak widzisz, dropshipping to świetna opcja na rozpoczęcie przygody z e-commerce – szczególnie jeśli chcesz wystartować szybko, bez dużych inwestycji i z elastycznym modelem działania. Możesz to zrobić z Shoperem! Jeśli masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami, np. za pomocą infolinii: Shoper – Kontakt. Pomożemy Ci ruszyć z miejscem, w którym nie tylko sprzedajesz, ale budujesz coś swojego!

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności