Data publikacji: 10 września 2024 Aktualizacja: 1 lipca 2025

Panel Transakcyjny InPost Pay

Panel Transakcyjny InPost Pay pozwala na zarządzanie wpłatami, które wpłynęły do Ciebie od kupujących, wybierających właśnie tę formę płatności podczas finalizacji zakupów w Twoim sklepie. Z poziomu panelu jesteś w stanie dokonać zwrotu wpłaconych środków, wygenerować raporty, zasilić saldo konta czy pobrać fakturę.

Chcąc aktywować usługę InPost Pay w sklepie Shoper, musisz mieć dostęp do panelu zarządzania usługą InPost Pay. Dowiedz się jak zarejestrować konto i aktywować usługę.

Pierwsze logowanie do Panelu Transakcyjnego InPost Pay

Przejdź pod adres https://merchant.aion.eu

Zaloguj się do Panelu Transakcyjnego, używając konta Google. W celu weryfikacji tożsamości powiąż adres e-mail użyty podczas rejestracji w InPost Pay z kontem Google. Kliknij: Użyj innego konta, a następnie kliknij: Utwórz konto.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 1. Wybierz: Użyj innego konta
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 1. Wybierz: Użyj innego konta
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 2. Wybierz: Utwórz konto
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 2. Wybierz: Utwórz konto

Skorzystanie z opcji: Utwórz konto, nie jest jednoznaczne z utworzeniem nowego adresu email w Google. Postępując zgodnie z tą instrukcją nie utworzysz nowej skrzynki w domenie @gmail.com.

Jeśli podczas rejestracji konta w InPost Pay został podany adres e-mail, który jest już powiązany z kontem Google, to nie wybieraj opcji Użyj innego konta, tylko wybierz powiązany adres e-mail i zaloguj się do Panelu Transakcyjnego InPost Pay.

Następnie w kolejnych krokach podaj swoje imię, nazwisko (opcjonalnie) oraz datę urodzenia i kliknij: Użyj swojego adresu e-mail (A) i kliknij: Dalej (B).
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 3. Wybierz: Użyj swojego adresu e-mail
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 3. Wybierz: Użyj swojego adresu e-mail
Podaj swój dotychczasowy adres email, za pomocą którego będziesz logował się do Panelu Transakcyjnego. Kliknij: Dalej.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 4. Podaj adres e-mail użyty podczas rejestracji konta w InPost Pay
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 4. Podaj adres e-mail użyty podczas rejestracji konta w InPost Pay
Po wpisaniu swojego adresu email otrzymasz na skrzynkę pocztową 6-cyfrowy kod. Potwierdź
powiązanie konta Google z Twoim adresem e-mail przepisując otrzymany kod. Kliknij: Dalej.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 5. Przepisz kod otrzymany od Google
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 5. Przepisz kod otrzymany od Google
W kolejnym kroku utwórz silne hasło do konta Google. Hasło to służy wyłącznie do powiązania Twojego adresu e-mail z kontem Google. Kliknij: Dalej.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 6. Utwórz silne hasło i wpisz je dwa razy
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 6. Utwórz silne hasło i wpisz je dwa razy

Istnieje możliwość podania numeru telefonu, który ułatwi Ci odzyskanie konta w razie problemów z logowaniem, jednak nie jest to wymagane.

W kolejnych krokach Google poprosi o wskazanie opcji personalizacji. Wybierz zgodnie z Twoimi preferencjami.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Wybierz opcje zgodne z Twoimi preferencjami
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Wybierz opcje zgodne z Twoimi preferencjami
Na końcu Twoje konto zostanie potwierdzone. Od tego momentu możesz logować się do Panelu Transakcyjnego InPost Pay.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Adres e-mail został połączony z kontem Google
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Adres e-mail został połączony z kontem Google

Logując się do Panelu Transakcyjnego InPost Pay, korzystaj z przeglądarki powiązanej z Twoim nowo utworzonym kontem Google.

Jakie zakładki znajdują się w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?

W Panelu Transakcyjnym InPost Pay dostępne są następujące zakładki:

  • Transakcje – widać tutaj wszystkie transakcje z Twojego sklepu dokonane za pośrednictwem InPost Pay
  • Finanse – znajdują się tutaj wszelkie rozliczenia transakcji, w tym wypłaty środków na Twój rachunek bankowy
  • Umowa – dostępne są tutaj wszelkie dane umowy tj.: id umowy, typ rozliczenia, data obowiązywania umowy
  • Faktury – umożliwia pobranie wystawionych faktur
  • Administracja – w tej zakładce możesz dodać nowy sklep, w którym chcesz uruchomić płatność InPost Pay

Jak wykonać zwrot transakcji w InPost Pay?

Przejdź do zakładki: Transakcje (A), odszukaj transakcję, dla której chcesz wykonać zwrot, wyświetl jej szczegóły, klikając ikonę plusa (B) po lewej stronie.
Panel Transakcyjny InPost Pay - lista transakcji
Rys 8. Odszukaj daną transakcję na liście i rozwiń jej szczegóły
Panel Transakcyjny InPost Pay - lista transakcji
Rys 8. Odszukaj daną transakcję na liście i rozwiń jej szczegóły
Następnie kliknij: Zwrot (A). Pojawi się nowe okno, w którym określasz kwotę zwrotu. Klikając: Zwróć całość (B), system automatycznie wstawi całkowitą wartość transakcji. Możesz też wpisać mniejszą kwotę w pole: Kwota zwrotu (C), jeśli klient rezygnuje z części zamówienia. Po ustaleniu kwoty zwrotu kliknij: Dalej (D).
Panel Transakcyjny InPost Pay - Zwrot
Rys 9. Rozpocznij procedurę zwracania środków
Panel Transakcyjny InPost Pay - Zwrot
Rys 9. Rozpocznij procedurę zwracania środków

Podczas wykonywania zwrotu wykorzystaj pole Opis. Zawartość tego pola będzie wyświetlana w raportach, co zdecydowanie ułatwi Ci identyfikację zwróconych transakcji w późniejszym czasie.

Następnie zobaczysz podsumowanie zlecanego zwrotu. Jeśli wszystko się zgadza, kliknij: Zwrot.
Panel Transakcyjny InPost Pay - Podsumowanie zwrotu
Rys 10. Potwierdź ostatecznie wykonanie zwrotu środków do kupującego
Panel Transakcyjny InPost Pay - Podsumowanie zwrotu
Rys 10. Potwierdź ostatecznie wykonanie zwrotu środków do kupującego

Pamiętaj, że chcąc wykonać zwrot do klienta, musisz posiadać na saldzie odpowiednią ilość środków.
Jak doładować saldo w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?

Jak zasilić saldo w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?

Standardowo wpłacone przez kupujących środki, wysyłane są do merchanta w kolejnym dniu roboczym, w modelu D+1.

Przejdź do zakładki Umowa (A). Znajdziesz tutaj Rachunek techniczny (B), na który wykonasz przelew środków w celu zasilenia, salda pozwalającego na wykonanie zwrotu.

Wykonaj przelew w takiej kwocie, która jest potrzebna do pokrycia zwrotu wysyłanego do klienta. Nie rekomendujemy wpłacania większych kwot „na zapas”.

Panel Transakcyjny InPost Pay - Szczegóły umowy
Rys 11. Wykonaj przelew na rachunek techniczny, aby zasilić saldo
Panel Transakcyjny InPost Pay - Szczegóły umowy
Rys 11. Wykonaj przelew na rachunek techniczny, aby zasilić saldo

Gdzie znajdę fakturę za usługę InPost Pay?

W panelu InPost Pay znajdziesz także faktury wystawione przez InPost. W zakładce Faktury (A) na liście faktur zobaczysz wszystkie istotne informacje na temat dokumentu, w tym status płatności (B) za fakturę oraz możliwość jej pobrania (C)

Panel Transakcyjny InPost Pay - Fatkury
Rys 12. W Panelu Transakcyjnym znajdziesz wszystkie aktualne oraz archwialne faktury
Panel Transakcyjny InPost Pay - Fatkury
Rys 12. W Panelu Transakcyjnym znajdziesz wszystkie aktualne oraz archwialne faktury

.

Pełna instrukcja obsługi Panelu Transakcyjnego InPost Pay

Pozostałe funkcje i możliwości Panelu Transakcyjnego InPost Pay zostały przedstawione w szczegółowej instrukcji obsługi.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zalogować się pierwszy raz do Panelu Transakcyjnego InPost Pay?
  • Jakie zakładki są dostępne w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?
  • Jak wykonać zwrot środków do klienta, płacącego za zamówienie przez InPost Pay?
  • Jak zasilić saldo w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności