Panel Transakcyjny InPost Pay

Data publikacji: 10 września 2024 Ostatnia aktualizacja: 22 listopada 2024

Panel Transakcyjny InPost Pay pozwala na zarządzanie wpłatami, które wpłynęły do ciebie od kupujących, wybierających właśnie tę formę płatności podczas finalizacji zakupów w twoim sklepie. Z poziomu panelu jesteś w stanie dokonać zwrotu wpłaconych środków, wygenerować raporty czy zasilić saldo konta.

Pierwsze logowanie do Panelu Transakcyjnego InPost Pay

Przejdź pod adres https://merchant.aion.eu

Zaloguj się do Panelu Transakcyjnego, używając konta Google. W celu weryfikacji tożsamości powiąż adres e-mail użyty podczas rejestracji w InPost Pay z kontem Google. Kliknij: Użyj innego konta, a następnie kliknij: Utwórz konto.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 1. Wybierz: Użyj innego konta
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 1. Wybierz: Użyj innego konta
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 2. Wybierz: Utwórz konto
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 2. Wybierz: Utwórz konto

Skorzystanie z opcji: Utwórz konto, nie jest jednoznaczne z utworzeniem nowego adresu email w Google. Postępując zgodnie z tą instrukcją nie utworzysz nowej skrzynki w domenie @gmail.com.

Jeśli podczas rejestracji konta w InPost Pay został podany adres e-mail, który jest już powiązany z kontem Google, to nie wybieraj opcji Użyj innego konta, tylko wybierz powiązany adres e-mail i zaloguj się do Panelu Transakcyjnego InPost Pay.

Następnie w kolejnych krokach podaj swoje imię, nazwisko (opcjonalnie) oraz datę urodzenia i kliknij: Użyj swojego adresu e-mail (A) i kliknij: Dalej (B).
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 3. Wybierz: Użyj swojego adresu e-mail
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 3. Wybierz: Użyj swojego adresu e-mail

Zwróć uwagę, aby na tym ani na żadnym innym etapie nie tworzyć nowego adresu poczty Gmail.

Podaj swój dotychczasowy adres email, za pomocą którego będziesz logował się do Panelu Transakcyjnego. Kliknij: Dalej.

Podczas logowania do Panelu Transakcyjnego podaj adres e-mail administratora, który został użyty podczas rejestracji konta InPost Pay.
Jak założyć i skonfigurować konto w InPost Pay?

Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 4. Podaj adres e-mail użyty podczas rejestracji konta w InPost Pay
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 4. Podaj adres e-mail użyty podczas rejestracji konta w InPost Pay
Po wpisaniu swojego adresu email otrzymasz na skrzynkę pocztową 6-cyfrowy kod. Potwierdź
powiązanie konta Google z Twoim adresem e-mail przepisując otrzymany kod. Kliknij: Dalej.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 5. Przepisz kod otrzymany od Google
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 5. Przepisz kod otrzymany od Google
W kolejnym kroku utwórz silne hasło do konta Google. Hasło to służy wyłącznie do powiązania twojego adresu e-mail z kontem Google. Kliknij: Dalej.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 6. Utwórz silne hasło i wpisz je dwa razy
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 6. Utwórz silne hasło i wpisz je dwa razy

Istnieje możliwość podania numeru telefonu, który ułatwi ci odzyskanie konta w razie problemów z logowaniem, jednak nie jest to wymagane.

W kolejnych krokach Google poprosi o wskazanie opcji personalizacji. Wybierz zgodnie z twoimi preferencjami.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Wybierz opcje zgodne z twoimi preferencjami
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Wybierz opcje zgodne z twoimi preferencjami
Na końcu twoje konto zostanie potwierdzone. Od tego momentu możesz logować się do Panelu Transakcyjnego InPost Pay.
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Adres e-mail został połączony z kontem Google
Powiązanie adresu e-mail InPost Pay z kontem Google
Rys 7. Adres e-mail został połączony z kontem Google

Logując się do Panelu Transakcyjnego InPost Pay, korzystaj z przeglądarki powiązanej z twoim nowo utworzonym kontem Google.

Jakie zakładki znajdują się w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?

W Panelu Transakcyjnym InPost Pay dostępne są następujące zakładki:

  • Transakcje – widać tutaj wszystkie transakcje z twojego sklepu dokonane za pośrednictwem InPost Pay
  • Finanse – znajdują się tutaj wszelkie rozliczenia transakcji, w tym wypłaty środków na twój rachunek bankowy
  • Umowa – dostępne są tutaj wszelkie dane umowy tj.: id umowy, typ rozliczenia, data obowiązywania umowy
  • Faktury – umożliwia pobranie wystawionych faktur
  • Administracja – w tej zakładce możesz dodać nowy sklep, w którym chcesz uruchomić płatność InPost Pay

Jak wykonać zwrot transakcji w InPost Pay?

Przejdź do zakładki: Transakcje (A), odszukaj transakcję, dla której chcesz wykonać zwrot, wyświetl jej szczegóły, klikając ikonę plusa (B) po lewej stronie.
Panel Transakcyjny InPost Pay - lista transakcji
Rys 8. Odszukaj daną transakcję na liście i rozwiń jej szczegóły
Panel Transakcyjny InPost Pay - lista transakcji
Rys 8. Odszukaj daną transakcję na liście i rozwiń jej szczegóły
Następnie kliknij: Zwrot (A). Pojawi się nowe okno, w którym określasz kwotę zwrotu. Klikając: Zwróć całość (B), system automatycznie wstawi całkowitą wartość transakcji. Możesz też wpisać mniejszą kwotę w pole: Kwota zwrotu (C), jeśli klient rezygnuje z części zamówienia. Po ustaleniu kwoty zwrotu kliknij: Dalej (D).
Panel Transakcyjny InPost Pay - Zwrot
Rys 9. Rozpocznij procedurę zwracania środków
Panel Transakcyjny InPost Pay - Zwrot
Rys 9. Rozpocznij procedurę zwracania środków

Podczas wykonywania zwrotu wykorzystaj pole Opis. Zawartość tego pola będzie wyświetlana w raportach, co zdecydowanie ułatwi ci identyfikację zwróconych transakcji w późniejszym czasie.

Następnie zobaczysz podsumowanie zlecanego zwrotu. Jeśli wszystko się zgadza, kliknij: Zwrot.
Panel Transakcyjny InPost Pay - Podsumowanie zwrotu
Rys 10. Potwierdź ostatecznie wykonanie zwrotu środków do kupującego
Panel Transakcyjny InPost Pay - Podsumowanie zwrotu
Rys 10. Potwierdź ostatecznie wykonanie zwrotu środków do kupującego

Pamiętaj, że chcąc wykonać zwrot do klienta, musisz posiadać na saldzie odpowiednią ilość środków.
Jak doładować saldo w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?

Wykonanie zwrotu w Panelu Transakcyjnym InPost Pay nie jest tożsame z odnotowaniem zwrotu środków w Panelu administracyjnym sklepu Shoper. Taki zwrot należy oznaczyć samodzielnie np., ustawiając odpowiedni status w zamówieniu. Więcej na temat zwrotów przeczytasz w artykule: Płatności i zwroty

Jak zasilić saldo w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?

Standardowo wpłacone przez kupujących środki, wysyłane są do merchanta w kolejnym dniu roboczym, w modelu D+1.

Przejdź do zakładki Umowa (A). Znajdziesz tutaj Rachunek techniczny (B), na który wykonasz przelew środków w celu zasilenia, salda pozwalającego na wykonanie zwrotu.

Wykonaj przelew w takiej kwocie, która jest potrzebna do pokrycia zwrotu wysyłanego do klienta. Nie rekomendujemy wpłacania większych kwot „na zapas”.

Panel Transakcyjny InPost Pay - Szczegóły umowy
Rys 11. Wykonaj przelew na rachunek techniczny, aby zasilić saldo
Panel Transakcyjny InPost Pay - Szczegóły umowy
Rys 11. Wykonaj przelew na rachunek techniczny, aby zasilić saldo

Gdzie znajdę fakturę za usługę InPost Pay?

W panelu InPost Pay znajdziesz także faktury wystawione przez InPost. W zakładce Faktury (A) na liście faktur zobaczysz wszystkie istotne informacje na temat dokumentu, w tym status płatności (B) za fakturę oraz możliwość jej pobrania (C)

Panel Transakcyjny InPost Pay - Fatkury
Rys 12. W Panelu Transakcyjnym znajdziesz wszystkie aktualne oraz archwialne faktury
Panel Transakcyjny InPost Pay - Fatkury
Rys 12. W Panelu Transakcyjnym znajdziesz wszystkie aktualne oraz archwialne faktury

.

Pełna instrukcja obsługi Panelu Transakcyjnego InPost Pay

Pozostałe funkcje i możliwości Panelu Transakcyjnego InPost Pay zostały przedstawione w szczegółowej instrukcji obsługi.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zalogować się pierwszy raz do Panelu Transakcyjnego InPost Pay?
  • Jakie zakładki są dostępne w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?
  • Jak wykonać zwrot środków do klienta, płacącego za zamówienie przez InPost Pay?
  • Jak zasilić saldo w Panelu Transakcyjnym InPost Pay?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności