Jak zamienić stronę Woocommerce w gotowy sklep internetowy?

Data publikacji: 5 czerwca 2019 Ostatnia aktualizacja: 26 marca 2025

„Bezpłatne” wtyczki e-commerce kuszą prostotą i dostępnością, ale spróbujemy Cię przekonać, że w internecie można sprzedawać lepiej i inaczej.

W sieci spokojnie znajdziesz na przykład sporo pochlebnych opinii na temat Woocommerce, czyli wtyczki sprzedażowej do WordPressa. Pobrało ją już dotąd 50 milionów internautów, więc mówimy tutaj o mocnym graczu e-commerce. Ale czy naprawdę „bezpłatnym”?

Na stronie woocommerce.pl można przeczytać, że to „darmowa wtyczka” i faktycznie – to prawda. Woocommerce jest jak najbardziej darmową wtyczką do WordPressa, ale niekoniecznie darmowym sklepem. Bo żeby mówić o profesjonalnym sklepie, musi on posiadać choćby włączone metody płatności, ustawione wysyłki, zainstalowany certyfikat SSL… O integracjach z hurtowniami, programach księgowo-magazynowych nie wspominając.

Czy Woocommerce jest dobrym pomysłem dla e-sklepu?
Rys 1. Porównanie Woocommerce i Shoper dla właścicieli sklepów internetowych.
Czy Woocommerce jest dobrym pomysłem dla e-sklepu?
Rys 1. Porównanie Woocommerce i Shoper dla właścicieli sklepów internetowych.

Żeby sprzedawać spokojnie, wcześniej dobrze to przelicz

Sama „wtyczka” nie sprzedaje – dzieje się to dopiero po dodaniu do niego narzędzi niezbędnych do sprzedaży. A za te trzeba już najczęściej zapłacić (przykładowo – połączenie z Ceneo.pl, pozwalające m.in. wygenerować plik XML z produktami według specyfikacji Ceneo, kosztuje minimum 14,9 zł miesięcznie).

Kolejna ważna sprawa – agencje i platformy proponujące wsparcie dla „darmowych” rozwiązań, jeśli oferują jakieś aktualizacje dla nich, to najczęściej ograniczone w czasie – np. w ciągu jednego roku. Po tym okresie wygasa support i aktualizacja. To informacja ważna o tyle, że nikt nie planuje chyba działania sklepu jedynie przez rok – dlatego tak istotna jest wcześniejsza kalkulacja biznesowych potrzeb.

Jeszcze przed założeniem sklepu internetowego warto więc poszukać odpowiedzi na kilka prostych pytań: czy wsparcie techniczne dostajesz wraz z wybranym przez siebie oprogramowaniem? I czy aby nie tylko na starcie? Czy aktualizacje oprogramowania będą zawsze darmowe? Czy oprogramowanie pozwoli Ci się z łatwością rozwijać w postaci dodatkowych integracji? A co z transferem danych – czy będzie nielimitowany?

To bardzo ważne rzeczy, o które nie zawsze jednak właściciele przyszłych e-biznesów pytają. A później często jest tak, że po optymistycznym początku okazuje się, że „darmowe” – bo na takie oprogramowanie wygląda na starcie – generuje wiele nieprzyjemnych kosztów.

Jeden z użytkowników forum optymalizacja.com napisał: „Darmowe wtyczki są trochę podobne do panelu bloga (kiedyś się w to bawiłem), ale dalej i tak są trochę pogmatwane. Ja w życiu zajmuję się handlem, a nie programowaniem, i nie mam czasu się tego uczyć, czy zatrudniać kogoś do ogarniania mi sklepu, dlatego poszedłem w gotowiec”.

I tu dochodzimy do sedna. Czyli dlaczego sklepy pracujące wcześniej na „darmowym” przenoszą się jednak na oprogramowanie w modelu abonamentowym, takie jak Shoper?

Pytani o to właściciele e-biznesów odpowiadają najczęściej: nie chcemy ponosić dodatkowych kosztów za np. integracje z płatnościami online, kurierami, portalami aukcyjnymi czy porównywarkami cen. Albo: wolimy skupić się na realizacji kolejnych zamówień i wymyślaniu nowych akcji specjalnych, nie na sprawach technicznych. I bardzo dobrze.

Gotowy sklep ma to do siebie, że zasady korzystania z niego są przejrzyste od samego początku. Dokładnie wiesz, ile kosztuje abonament sklepu, ile poszczególne integracje, dodatkowe aplikacje, które możesz pobierać z App Store’a. Łatwo wszystko przekalkulować i zaplanować pierwszy rok działalności sprzedażowej w sieci. To, czego nie trzeba doliczać, to cenne wsparcie techniczne i aktualizacje sklepu – bo są w cenie oprogramowania. Podobnie jak szablon graficzny w technologii RWD, bez którego trudno sobie wyobrazić jakikolwiek dzisiaj nowo otwarty e-biznes.

Dlaczego warto przemyśleć migrację sklepu na model abonamentowy Shoper? Oto 5 mocnych powodów

  1. By wynieść swój biznes na wyższy poziom – Shoper to najprostszy sposób, by profesjonalnie sprzedawać w internecie. W oprogramowaniu zawierają się najważniejsze narzędzia do obsługi sklepu online.
  2. By nie martwić się o aktualizacje oprogramowania – sklepy Shoper dostają w pakiecie stałą i bezpłatną pomoc techniczną.
  3. By być na czasie z nowymi rozwiązaniami na rynku e-commerce – aktualizacje na platformie Shoper wydawane są systematycznie i w oparciu o potrzeby pracujących na niej e-sklepów.
  4. By być pewnym stabilności sklepu – Shoper daje gwarancję niezawodności na poziomie 99,9%, a w pakiecie Premium także skalowalną infrastrukturę, dostosowaną do ruchu oraz liczby zamówień.
  5. By zaoferować klientom bezpieczne i zaufane zakupy – każdy sklep zakładany na platformie Shoper ma dostęp do certyfikatu SSL, regulaminów dostosowanych do najnowszych zmian w prawie oraz dodatkowej opieki prawnej, jeśli takiej potrzebuje.

Słowem – gotowe i zamknięte oprogramowanie może być cały czas rozwojowe i dawać dużo większe możliwości niż „typowy SaaS”. Jest też proste w obsłudze, odporne na obciążenia i bezpieczne, a dostęp do stale powiększanego App Store pozwala na rozbudowę funkcjonalności sklepu o niezbędne i przydatne integracje.

Jak wygląda migracja?

  1. Najpierw zgłaszasz chęć przeniesienia swojego sklepu na oprogramowanie Shoper.
  2. W kolejnym kroku sprawdzamy, jakie dane możemy faktycznie przenieść.
  3. Dalej ustalamy zakres migracji.
  4. Migrujemy sklep.
  5. I jeśli trzeba – instalujemy certyfikat SSL (dla sklepów, które migrują na Shoper z innej platformy, koszt certyfikatu wynosi 1 zł netto/pierwszy rok).

Zobacz przykładowe sklepy, które wybrały oprogramowanie Shoper

  • Sklep internetowy Smart Deco.
Widok strony głównej sklepu Smart Deco
Rys 2. Smart Deco to jeden ze sklepów, który wybrał oprogramowanie Shoper.
Widok strony głównej sklepu Smart Deco
Rys 2. Smart Deco to jeden ze sklepów, który wybrał oprogramowanie Shoper.
  • Sklep internetowy Pierwszy kroczek.
Przykład sklepu Pierwszy kroczek na oprogramowaniu Shoper
Rys 3. Widok strony głównej sklepu Pierwszy kroczek.
Przykład sklepu Pierwszy kroczek na oprogramowaniu Shoper
Rys 3. Widok strony głównej sklepu Pierwszy kroczek.
  • Sklep internetowy Meditrendy.
Zobacz, jak radzi sobie sklep Meditrendy na oprogramowaniu Shoper
Rys 4. Firma Meditrendy wybrała platformę sklepową Shoper.
Zobacz, jak radzi sobie sklep Meditrendy na oprogramowaniu Shoper
Rys 4. Firma Meditrendy wybrała platformę sklepową Shoper.

Jeśli jesteś zainteresowany/a migracją, ale chcesz poznać więcej konkretów/cenę przenosin – zapraszamy do kontaktu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakich kosztów nie widać darmowych rozwiązaniach?
  • Dlaczego model abonamentowy Shoper to dobry wybór dla e-sklepów?
  • Jak przebiega migracja na Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności