Jak zamienić stronę Woocommerce w gotowy sklep internetowy?
„Bezpłatne” wtyczki e-commerce kuszą prostotą i dostępnością, ale spróbujemy Cię przekonać, że w internecie można sprzedawać lepiej i inaczej.
W sieci spokojnie znajdziesz na przykład sporo pochlebnych opinii na temat Woocommerce, czyli wtyczki sprzedażowej do WordPressa. Pobrało ją już dotąd 50 milionów internautów, więc mówimy tutaj o mocnym graczu e-commerce. Ale czy naprawdę „bezpłatnym”?
Na stronie woocommerce.pl można przeczytać, że to „darmowa wtyczka” i faktycznie – to prawda. Woocommerce jest jak najbardziej darmową wtyczką do WordPressa, ale niekoniecznie darmowym sklepem. Bo żeby mówić o profesjonalnym sklepie, musi on posiadać choćby włączone metody płatności, ustawione wysyłki, zainstalowany certyfikat SSL… O integracjach z hurtowniami, programach księgowo-magazynowych nie wspominając.

Żeby sprzedawać spokojnie, wcześniej dobrze to przelicz
Sama „wtyczka” nie sprzedaje – dzieje się to dopiero po dodaniu do niego narzędzi niezbędnych do sprzedaży. A za te trzeba już najczęściej zapłacić (przykładowo – połączenie z Ceneo.pl, pozwalające m.in. wygenerować plik XML z produktami według specyfikacji Ceneo, kosztuje minimum 14,9 zł miesięcznie).
Kolejna ważna sprawa – agencje i platformy proponujące wsparcie dla „darmowych” rozwiązań, jeśli oferują jakieś aktualizacje dla nich, to najczęściej ograniczone w czasie – np. w ciągu jednego roku. Po tym okresie wygasa support i aktualizacja. To informacja ważna o tyle, że nikt nie planuje chyba działania sklepu jedynie przez rok – dlatego tak istotna jest wcześniejsza kalkulacja biznesowych potrzeb.
Jeszcze przed założeniem sklepu internetowego warto więc poszukać odpowiedzi na kilka prostych pytań: czy wsparcie techniczne dostajesz wraz z wybranym przez siebie oprogramowaniem? I czy aby nie tylko na starcie? Czy aktualizacje oprogramowania będą zawsze darmowe? Czy oprogramowanie pozwoli Ci się z łatwością rozwijać w postaci dodatkowych integracji? A co z transferem danych – czy będzie nielimitowany?
To bardzo ważne rzeczy, o które nie zawsze jednak właściciele przyszłych e-biznesów pytają. A później często jest tak, że po optymistycznym początku okazuje się, że „darmowe” – bo na takie oprogramowanie wygląda na starcie – generuje wiele nieprzyjemnych kosztów.
Jeden z użytkowników forum optymalizacja.com napisał: „Darmowe wtyczki są trochę podobne do panelu bloga (kiedyś się w to bawiłem), ale dalej i tak są trochę pogmatwane. Ja w życiu zajmuję się handlem, a nie programowaniem, i nie mam czasu się tego uczyć, czy zatrudniać kogoś do ogarniania mi sklepu, dlatego poszedłem w gotowiec”.
I tu dochodzimy do sedna. Czyli dlaczego sklepy pracujące wcześniej na „darmowym” przenoszą się jednak na oprogramowanie w modelu abonamentowym, takie jak Shoper?
Pytani o to właściciele e-biznesów odpowiadają najczęściej: nie chcemy ponosić dodatkowych kosztów za np. integracje z płatnościami online, kurierami, portalami aukcyjnymi czy porównywarkami cen. Albo: wolimy skupić się na realizacji kolejnych zamówień i wymyślaniu nowych akcji specjalnych, nie na sprawach technicznych. I bardzo dobrze.
Gotowy sklep ma to do siebie, że zasady korzystania z niego są przejrzyste od samego początku. Dokładnie wiesz, ile kosztuje abonament sklepu, ile poszczególne integracje, dodatkowe aplikacje, które możesz pobierać z App Store’a. Łatwo wszystko przekalkulować i zaplanować pierwszy rok działalności sprzedażowej w sieci. To, czego nie trzeba doliczać, to cenne wsparcie techniczne i aktualizacje sklepu – bo są w cenie oprogramowania. Podobnie jak szablon graficzny w technologii RWD, bez którego trudno sobie wyobrazić jakikolwiek dzisiaj nowo otwarty e-biznes.
Dlaczego warto przemyśleć migrację sklepu na model abonamentowy Shoper? Oto 5 mocnych powodów
- By wynieść swój biznes na wyższy poziom – Shoper to najprostszy sposób, by profesjonalnie sprzedawać w internecie. W oprogramowaniu zawierają się najważniejsze narzędzia do obsługi sklepu online.
- By nie martwić się o aktualizacje oprogramowania – sklepy Shoper dostają w pakiecie stałą i bezpłatną pomoc techniczną.
- By być na czasie z nowymi rozwiązaniami na rynku e-commerce – aktualizacje na platformie Shoper wydawane są systematycznie i w oparciu o potrzeby pracujących na niej e-sklepów.
- By być pewnym stabilności sklepu – Shoper daje gwarancję niezawodności na poziomie 99,9%, a w pakiecie Premium także skalowalną infrastrukturę, dostosowaną do ruchu oraz liczby zamówień.
- By zaoferować klientom bezpieczne i zaufane zakupy – każdy sklep zakładany na platformie Shoper ma dostęp do certyfikatu SSL, regulaminów dostosowanych do najnowszych zmian w prawie oraz dodatkowej opieki prawnej, jeśli takiej potrzebuje.
Słowem – gotowe i zamknięte oprogramowanie może być cały czas rozwojowe i dawać dużo większe możliwości niż „typowy SaaS”. Jest też proste w obsłudze, odporne na obciążenia i bezpieczne, a dostęp do stale powiększanego App Store pozwala na rozbudowę funkcjonalności sklepu o niezbędne i przydatne integracje.
Jak wygląda migracja?
- Najpierw zgłaszasz chęć przeniesienia swojego sklepu na oprogramowanie Shoper.
- W kolejnym kroku sprawdzamy, jakie dane możemy faktycznie przenieść.
- Dalej ustalamy zakres migracji.
- Migrujemy sklep.
- I jeśli trzeba – instalujemy certyfikat SSL (dla sklepów, które migrują na Shoper z innej platformy, koszt certyfikatu wynosi 1 zł netto/pierwszy rok).
Zobacz przykładowe sklepy, które wybrały oprogramowanie Shoper
- Sklep internetowy Smart Deco.

- Sklep internetowy Pierwszy kroczek.

- Sklep internetowy Meditrendy.

Jeśli jesteś zainteresowany/a migracją, ale chcesz poznać więcej konkretów/cenę przenosin – zapraszamy do kontaktu.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj o przenosinach sklepów na Shoper.pl.
Warto zapamiętać!
- Jakich kosztów nie widać darmowych rozwiązaniach?
- Dlaczego model abonamentowy Shoper to dobry wybór dla e-sklepów?
- Jak przebiega migracja na Shoper?