Komunikacja sklepów internetowych: sprawdź wspólny raport Shoper i SMSAPI

Data publikacji: 24 listopada 2020 Ostatnia aktualizacja: 17 marca 2025

Ten raport to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy już prowadzą biznesy online, ale także tych, którzy dopiero myślą o uruchomieniu sprzedaży online.

Według danych zebranych na potrzeby raportu, we wrześniu 2020 roku przybyło o 37% więcej sklepów internetowych niż w podobnym czasie rok wcześniej. Zwiększył się ruch online, wzrosła liczba transakcji, a razem z nimi zmieniły się nie tylko strategie działania przedsiębiorców, ale także nawyki zakupowe konsumentów.

Jak dziś wyglądają zakupy stacjonarne i online? Jak pandemia wpłynęła na częstotliwość zakupów? Jakie czynniki wpływają dzisiaj na decyzje zakupowe najbardziej?

To ważne pytania, które w dobie tegorocznych obostrzeń handlowych i śmielszego przechodzenia kolejnych firm i sprzedawców do kanału online, nie mogą zostać bez odpowiedzi. Dlatego razem z SMSAPI przygotowaliśmy 58-stronicowy raport, który posłuży jako drogowskaz dla każdego sprzedawcy w branży e-commerce.

Dokładnie przyjrzeliśmy się procesowi zakupowemu i komunikacji prowadzonej przez sklepy internetowe. Sprawdziliśmy perspektywę e-sprzedawców oraz konsumentów. W sumie na nasze pytania odpowiedziało 216 administratorów e-sklepów i 1000 konsumentów, co pozwala spojrzeć na handel internetowy w szerszej, i przede wszystkim aktualnej, perspektywie.

Konsumenci zapytani m.in. o wpływ pandemii na ich przyzwyczajenia przyznali, że częściej niż dotychczas wybierali się po zakupy online produktów z kategorii zdrowie i uroda (ponad 34%) oraz odzież (34%). Co trzeci również częściej kupował książki i multimedia w sklepach internetowych.

Co najczęściej decyduje o zakupie przez internet? 86% ankietowanych odpowiedziało, że cena. Nie mniej ważne stają się jednak inne doświadczenia zakupowe, takie jak darmowa dostawa czy wygodna transakcja.

Jednocześnie, konsumenci wskazują (ponad 37% badanych), że zapoznanie się z recenzją, oceną poszukiwanego w sieci produktu jest dla nich ważnym etapem wpływającym na decyzję zakupową. Dlatego, w obszarze działań właściciela, powinna leżeć także dbałość o zachętę do zostawienia opinii.

Więcej danych i analiz znajdziesz w pełnej wersji raportu.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności