Pierwsze kroki – marketing w sklepie internetowym
Po uruchomieniu i skonfigurowaniu swojego sklepu internetowego, przejdź do działań marketingowych, które zwiększą zasięg Twojego biznesu i pokażą go światu.
Strategie działań planuj na podstawie analizy danych – dzięki integracji sklepu z Google Analytics możesz poznać jak kształtują się zachowania klientów i dzięki temu podjąć odpowiednie decyzje, np. odnośnie usprawnień procesu zakupowego i planowanych działań marketingowych.
Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki, to proces, który zaczyna się już od pierwszych dni funkcjonowania sklepu. Pierwsze decyzje jakie podejmiesz mogą być kluczowe dla przyszłości Twojego e-biznesu, dlatego przemyśl jak chcesz by Twoja marka była odbierana przez klientów.
Integracja sklepu Shoper z Google Analytics
Sklepy Shoper posiadają wbudowaną integrację z Google Analytics, która automatycznie dodaje do sklepu kod śledzący. Google Analytics pozwala na zbieranie informacji o zachowaniu klientów odwiedzających sklep, przez co umożliwiają precyzyjną analizę i usprawnianie ścieżek zakupowych.
- Jak włączyć integrację Google Analytics 4 w sklepie Shoper?
- Jak skonfigurować Google Analytics 4 w sklepie internetowym Shoper?
- Wszystkie artykuły z zakresu konfiguracji i obsługi Google Analytics w Shoper
W sklepie Shoper możesz skorzystać z rozszerzonej integracji z Google Analytics (Enhanced Ecommerce), która umożliwia m.in. szczegółową analizę ścieżki zakupowej pod kątem działań podejmowanych przez klientów przed dokonaniem transakcji (np. na karcie produktu i w koszyku).
Inne formy marketingu przy sklepie internetowym
Podczas prowadzenia sklepu internetowego warto wykonać działania związane m.in. z automatyzacją marketingu czy komunikacją za pośrednictwem SMS oraz e-mail.
Marketing automation
Automatyzacja marketingu jest elementem strategii komunikacyjnej i sprzedażowej. Pozwala docierać do właściwych osób w odpowiednim czasie ze specjalnie dopasowanymi treściami.
Systemy do automatyzacji marketingu oferują szereg narzędzi, które mają za zadanie zwiększyć konwersje na stronach sklepu. Procesy automatyzacji często opierają się na kilku funkcjonalnościach, które wzajemnie się uzupełniają.
Marketing SMS
Wysyłane wiadomości SMS nastawione na promocje nazywane są marketingiem SMS. Ze względu na specyfikę tego kanału komunikacji, prowadzenie marketingu SMS jest źródłem wysokiej jakości ruchu.
- Podstawy komunikacji SMS w sklepach internetowych
- Jak mierzyć i optymalizować komunikacje oraz marketing SMS w sklepie?
Marketing e-mail
Takim terminem określamy formę reklamy bezpośredniej wykorzystującej do komunikacji pocztę elektroniczną (np. newsletter). Na marketing e-mail może składać się szeroki zakres czynności, począwszy od zbierania adresów e-mail, poprzez projekty modułów do zapisu i kończąc na wysyłce odpowiednio zaprojektowanych wiadomości e-mail.
- Podstawy marketingu e-mail przy sklepach internetowych
- Dlaczego warto prowadzić e-mail marketing w sklepie internetowym?
- Częste pytania odnośnie prowadzenia marketingu e-mail w sklepie
- Jakie są częste błędy popełniane przy e-mail marketingu?
Warto zapamiętać!
- Po co integrować sklep internetowy z Google Analytics?
- Jakie są popularne działania marketingowe przy prowadzeniu sklepu?