Pierwsze kroki – marketing w sklepie internetowym

Data publikacji: 9 września 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Po uruchomieniu i skonfigurowaniu swojego sklepu internetowego, przejdź do działań marketingowych, które zwiększą zasięg Twojego biznesu i pokażą go światu.

Strategie działań planuj na podstawie analizy danych – dzięki integracji sklepu z Google Analytics możesz poznać jak kształtują się zachowania klientów i dzięki temu podjąć odpowiednie decyzje, np. odnośnie usprawnień procesu zakupowego i planowanych działań marketingowych.

Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki, to proces, który zaczyna się już od pierwszych dni funkcjonowania sklepu. Pierwsze decyzje jakie podejmiesz mogą być kluczowe dla przyszłości Twojego e-biznesu, dlatego przemyśl jak chcesz by Twoja marka była odbierana przez klientów.

Integracja sklepu Shoper z Google Analytics

Sklepy Shoper posiadają wbudowaną integrację z Google Analytics, która automatycznie dodaje do sklepu kod śledzący. Google Analytics pozwala na zbieranie informacji o zachowaniu klientów odwiedzających sklep, przez co umożliwiają precyzyjną analizę i usprawnianie ścieżek zakupowych.

W sklepie Shoper możesz skorzystać z rozszerzonej integracji z Google Analytics (Enhanced Ecommerce), która umożliwia m.in. szczegółową analizę ścieżki zakupowej pod kątem działań podejmowanych przez klientów przed dokonaniem transakcji (np. na karcie produktu i w koszyku).

Inne formy marketingu przy sklepie internetowym

Podczas prowadzenia sklepu internetowego warto wykonać działania związane m.in. z automatyzacją marketingu czy komunikacją za pośrednictwem SMS oraz e-mail.

Marketing automation

Automatyzacja marketingu jest elementem strategii komunikacyjnej i sprzedażowej. Pozwala docierać do właściwych osób w odpowiednim czasie ze specjalnie dopasowanymi treściami.

Systemy do automatyzacji marketingu oferują szereg narzędzi, które mają za zadanie zwiększyć konwersje na stronach sklepu. Procesy automatyzacji często opierają się na kilku funkcjonalnościach, które wzajemnie się uzupełniają.

Marketing SMS

Wysyłane wiadomości SMS nastawione na promocje nazywane są marketingiem SMS. Ze względu na specyfikę tego kanału komunikacji, prowadzenie marketingu SMS jest źródłem wysokiej jakości ruchu.

Marketing e-mail

Takim terminem określamy formę reklamy bezpośredniej wykorzystującej do komunikacji pocztę elektroniczną (np. newsletter). Na marketing e-mail może składać się szeroki zakres czynności, począwszy od zbierania adresów e-mail, poprzez projekty modułów do zapisu i kończąc na wysyłce odpowiednio zaprojektowanych wiadomości e-mail.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Po co integrować sklep internetowy z Google Analytics?
  • Jakie są popularne działania marketingowe przy prowadzeniu sklepu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności