Najbardziej rozpoznawalna marką wrappingowa w Polsce uruchomiła swój sklep na oprogramowaniu Shoper Premium. „Najważniejszym argumentem była dla nas po prostu stabilność platformy, jak i niezawodność oferowanych funkcji” – mówią nam założyciele.
Wrapping… czym jest właściwie wrapping? Najprościej pisząc, tzw. car wrapping to oklejanie karoserii samochodu dla uatrakcyjnienia jego wyglądu oraz ochrony powłoki lakierniczej. Wrapster to z kolei luksusowa marka usług automotive, powstała w 2013 roku, której twórcom zależało od początku przede wszystkim na tym, żeby pod jedną nazwą łączyć jak najbardziej oryginalne pomysły z solidnym wykonaniem. O początkach Wrapstera opowiada więcej Mateusz Popow w jednym z filmów, dostępnych na oficjalnym kanale marki na YouTube. Obserwowanym dziś, swoją drogą, przez ponad 160 tys. widzów.
Mateusz założył ten biznes wraz z Przemysławem Momotem. Dziś są liderami wrappingu w Polsce i właścicielami sklepu, oferującego zarówno usługi takie jak przyciemnianie szyb i zmiana koloru samochodu, jak i szeregu narzędzi i gadżetów dla fanów motoryzacji. Po krótkiej przygodzie z innym oprogramowaniem typu SaaS (Cstore), Sklep.Wprapster.pl działa znowu na oprogramowaniu Shoper, w pakiecie Premium. Co stało za zmianą platformy e-commerce?
Piękne samochody, stabilna usługa
„Najważniejszym argumentem była dla nas po prostu stabilność platformy, jak i niezawodność oferowanych funkcji. Zależało nam na tym, by wszystko działało bez zarzutu, by zaplanowane promocje bez problemu pojawiały się na stronie, a oprogramowanie było w stanie bez problemu obsłużyć peaki wejść osób podczas publikacji nowego filmu na YouTube, w którym polecamy nowe produkty. Chcieliśmy też, by strona dużo szybciej się wczytywała” – mówi nam Przemysław Momot.
Wcześniejsza próba prowadzenia sprzedaży na innej platformie wynikała z chęci sprawdzenia innych możliwości. Właściciele Wrapstera widzieli w tym szansę rozwoju, jednak rzeczywistość szybko zweryfikowała to przekonanie i po miesiącu Sklep.Wrapser.pl ponownie działał na Shoperze.
„Przekonaliśmy się, że tutaj możemy dużo więcej. Powrót na oprogramowanie Shoper zdecydowanie ułatwiła nam możliwość backupu, jakim zabezpieczyliśmy się wcześniej. Za kilkadziesiąt złotych, które zapłaciliśmy za oprogramowanie na rok, nasz powrót odbył się w zasadzie za pomocą jednego kliknięcia” – oceniają.
Po powrocie na Shopera, właściciele marki Wrapster na nowo doceniają odświeżony panel administracyjny sklepu, którego – jak mówią – „obsługa jest intuicyjna, a sam design przejrzysty i nowoczesny, dzięki czemu można w łatwy sposób się po nim poruszać”.
Wygodny interfejs pozwala na swobodne zarządzanie sklepem zarówno z poziomu stacjonarnego komputera, jak i urządzeń mobilnych – smartfonów oraz tabletów” „Na uwagę zasługuje również poprawna integracja z Baselinkerem, która niestety nie działała właściwie u konkurencji” – dodają.
https://youtu.be/8Xs6KySYzeA?t=465
Własna marka w świecie samochodów
Według danych ze sklepów internetowych Shoper za 2019 rok, e-biznesy z branży auto-moto to zaledwie 5% wszystkich działających na naszym oprogramowaniu. Może to wynikać – jak mówią nasi rozmówcy – choćby z wyzwań, jakie czekają na firmy chcące stworzyć silną i własną markę w kanale online. Same chęci to bowiem nie wszystko.
„Z pewnością nie jest to łatwe. Aby przebić się z marką trzeba mieć masę pomysłów oraz być w tym wszystkim autentycznym. Bardzo ważne jest zdobywanie zaufania, bez którego nie istnieje marka godna zaufania, szczególnie na takim rynku auto-moto, gdzie dużych graczy już jest wielu” – tłumaczą.
„Sam proces wprowadzenia własnych produktów na rynek jest niezwykle skomplikowany i trudny. Oferując produkt pod własną marką, trzeba mieć gwarancję jego jakości. Poprzez wadliwe produkty można bardzo łatwo utracić zaufanie i wypaść z rynku”.
Na pytanie z kolei, co jeszcze wpływa na jakość prowadzonego dzisiaj e-biznesu, właściciele Wrapstera wyliczają: „Wybór odpowiedniej platformy, systemu płatności oraz ciągła promocja i inwestycje w reklamy. Dużą zaletą branży e-commerce jest dotarcie do klienta z każdego zakątka świata i możliwość nieograniczonej sprzedaży”.
Przepis na moto sukces
„Nie ma takiego gotowego przepisu, aczkolwiek są pewne schematy, które można wykorzystać we własnym biznesie. Trzeba się przede wszystkim czymś wyróżnić” – mówią. Przemek i Mateusz wierzą, że dobry marketing, dbanie o zaufanie klientów i stabilność platformy, na jakiej sklep pracuje, to trzy najważniejsze elementy własnego sklepu internetowego. „Do promocji naszego sklepu korzystamy przede wszystkim z możliwości, jakie dają kanały social media. Reklamy oparte na remarketingu pozwalają nam na płynną sprzedaż, natomiast akcje promocyjne najbardziej efektywnie działają na naszym kanale YouTube” – dodają.
Każdemu zaś, kto dopiero szuka własnego sposobu na biznes i zastanawia się nad niszą, którą można zagospodarować, radzą: „Ważne jest, aby czuć ten biznes. To nie może być coś przypadkowego. My pomimo dużej konkurencji w zakresie chemii samochodowej znaleźliśmy swoje miejsce i chcemy się częstować większym kawałkiem tego e-commerce’owego tortu”.
Bardzo nam się to podoba, życzymy smacznego!