🔥 Nowy mechanizm ustawiania promocji, w tym promocje na wybrane warianty. Dowiedz się więcej.

Aplikacja: Zwroty i reklamacje – Onisoft

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Aplikacja Zwroty i reklamacje umożliwia zautomatyzowanie procesu zwrotu produktów do zamówień dla twojego sklepu internetowego Shoper.

Korzyści aplikacji Zwroty i reklamacje dla sklepu oraz twoich klientów

Korzyści dla sklepu internetowego

  • skrócenie procedury do minimum,
  • ochrona środowiska – brak dokumentów papierowych a tym samym konieczności ich fizycznego przechowywania i archiwizacji,
  • oszczędność czasu – formularz zwrotu dociera do sklepu natychmiast po wysłaniu przez klienta. Dodatkowo zwrot realizowany na podstawie danych w zamówieniu eliminuje błędy po stronie klienta a tym samym skraca czas weryfikacji poprawności zwrotu.

Korzyści dla twoich klientów

  • oszczędność czasu – zwrot elektroniczny umożliwia wypełnienie procesu zwrotu w przeciągu kilku minut. Dane z zamówienia tj. zakupione produkty zostaną pobrane z zamówienia, a tym samym nie trzeba ich wprowadzać ręcznie, co zmniejsza ryzyko pomyłki,
  • oszczędność pieniędzy, brak konieczności drukowania dokumentów oraz wizyt na poczcie.

Najważniejsze funkcje aplikacji Zwroty i reklamacje od Onisoft

  • formularz zwrotu online – wyświetlany na wskazanej w konfiguracji stronie informacyjnej sklepu,
  • intuicyjny proces zwrotu – dane do zwrotu pobierane z istniejących w sklepie zamówień,
  • dane pobierane z zamówień: nazwa produktu, kod produktu oraz ilość kupionych produktów,
  • możliwość dokonania zwrotu produktu zakupionego poza sklepem,
  • szablony e-maili wysyłanych do klienta oraz sklepu.

Instalacja dodatkowego narzędzia Zwroty i reklamacje w sklepie Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje > Aplikacje.
Wyszukaj aplikację: Zwroty i reklamacje, a następnie kliknij: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore kliknij: Instaluj.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje. Kliknij ikonę konfiguracji aplikacji pokazaną na obrazku poniżej.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje

Jak skonfigurować aplikację Zwroty i reklamacje po instalacji?

Aplikacja po uruchomieniu wyświetla zakładkę: Start.

Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Przejdź do zakładki: Konfiguracja, gdzie w sekcji: Ustawienia podstawowe możesz włączyć lub wyłączyć aplikację. Tryb debugowania aktywuj tylko na prośbę obsługi technicznej Onisoft.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Skonfiguruj: Ustawienia formularza zwrotu.

Określ stronę informacyjną na której zostanie wyświetlony formularz zwrotu – ustawienie to określa, na której podstronie w sklepie zostanie wyświetlony formularz zwrotu produktów. Przygotuj najpierw stronę informacyjną (jak to zrobić opisano w dalszej części), na której będzie wyświetlony formularz a następnie wskaż ją w konfiguracji aplikacji.

Pamiętaj – formularz zostanie wyświetlony na końcu treści strony informacyjnej. Możesz na niej umieścić instrukcję postępowania dla klienta twojego sklepu lub inne przydatne informacje. Możesz również pozostawić tą stronę pustą.

Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
  • Aby dodać stronę informacyjną przejdź w Panelu administracyjnym sklepu do zakładki: Wygląd i treści > Strony informacyjne > dodaj stronę.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Skonfiguruj: Wyświetlanie pól formularza zwrotu.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Opcjonalnie edytuj: Szablony wiadomości e-mail do klienta oraz administratora sklepu.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje

Widok Panelu dla klienta sklepu internetowego Shoper

  • Formularz zwrotu będzie dostępny na wskazanej przez ciebie stronie informacyjnej,
  • Klient zalogowany na swoje konto w sklepie, będzie widział na liście zamówień odnośniki do formularza również w tym miejscu.
Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje

Odnośnik: Zwrot produktów przekieruje klienta bezpośrednio do formularza zwrotu.

Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje

Szczegółowy opis działania aplikacji znajduje się w sekcji: Instrukcja oraz do pobrania w tym miejscu: Dokumentacja Zwroty i reklamacje od Onisoft.

Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Dlaczego warto zainstalować aplikację Zwroty i reklamacje w swoim sklepie internetowym?
  • Co oferuje aplikacja Zwroty i reklamacje od Onisoft?
  • Jak dodać dodatkowe narzędzie Zwroty i reklamacje do sklepu internetowego Shoper?
  • Jak uzupełnić konfigurację zainstalowanej aplikacji Zwroty i reklamacje?
  • W jaki sposób klienci dokonują zwrotu towarów przez swój Panel klienta?
Przeczytaj także

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności