Integracja Shoper InPost

    55% klientów chętniej robi zakupy w sklepie internetowym, jeśli wśród metod dostawy widzi Paczkomaty lub Kuriera InPost. To z myślą o nich wprowadziliśmy nową integrację Shoper InPost.

     

    Nowa integracja (znajdziesz ją w panelu sklepu, w zakładce: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy), zawiera w sobie dwie główne usługi InPostu: Paczkomaty InPost oraz Kuriera InPost. Obejmuje również wygodne metody wysyłki towarów do klienta:

    • przez Paczkomat (wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat),
    • zlecenie odbioru (poprzez zamówienie kuriera, wymagany jest wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie),
    • POP (czyli deklarację punktu odbioru),
    • stały podjazd (codzienne wizyty kuriera; wymagane druki potwierdzenia odbioru).

     

    Najważniejsze korzyści:

    • udostępnienie w sklepie jednej z najpopularniejszych metod dostawy w Polsce (Paczkomaty dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dlatego stanowią wygodną alternatywę dla przesyłek kurierskich),
    • preferencyjne warunki dla sklepów Shoper,
    • szybkie i tanie zwroty
    • zamawianie kuriera i zlecanie odbioru paczek z poziomu panelu sklepu Shoper,
    • niezawodność usługi (do 98% przesyłek doręczanych jest następnego dnia po nadaniu),
    • zintegrowana obsługa przesyłek Allegro Inpost.

     

    Właściciele sklepów internetowych Shoper mogą skorzystać z dwóch wariantów współpracy z InPost na preferencyjnych warunkach: abonamentu lub umowy handlowej.

     

    Ważne informacje:

    • Skorzystanie z nowej integracji wymaga ponownego wypełnienia formularza rejestracji w systemie InPost, chyba, że otrzymałeś już od opiekuna Inpost dane do logowania w nowy sposób.
    • Jeżeli w swoim sklepie posiadałeś już skonfigurowaną i aktywną poprzednią wersję integracji z Paczkomatami, musisz ją usunąć i dezaktywować.
    • Integracja wymaga również dostosowania szablonów do nowej wersji – w przeciwnym wypadku integracja dostaw może nie działać poprawnie.

     

    Dnia 27 maja 2020 roku poprzednia integracja InPost została wyłączona, a jej wsparcie techniczne zakończone.

    Szczegóły dotyczące konfiguracji nowej usługi znajdziesz w osobnym materiale pomocy.