Jak sprawdzić czy piksel Facebooka działa?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Sprawdzanie piksela Facebooka przy użyciu wtyczki w przeglądarce

Pierwszym narzędziem, które pomoże sprawdzić działanie piksela Facebook jest wtyczka do przeglądarki o nazwie: Facebook Pixel Helper. Wtyczka działa na wszystkich popularnych przeglądarkach internetowych.

Wtyczka do przeglądarek internetowych do sprawdzania poprawnego działania piksela facebooka
Rys 1. Wtyczka Facebook Pixel Helper do sprawdzania piksela w przeglądarce internetowej.
Wtyczka do przeglądarek internetowych do sprawdzania poprawnego działania piksela facebooka
Rys 1. Wtyczka Facebook Pixel Helper do sprawdzania piksela w przeglądarce internetowej.

Jeśli piksel został skonfigurowany poprawnie, najprawdopodobniej zobaczysz mniej więcej taki widok. Nie przejmuj się jednak, jeśli zamiast tego zobaczysz:

Wtyczka w przeglądarce nie znalazła poprawnie dodanego piksela facebooka na danej stronie
Rys 2. Wtyczka Facebook Pixel Helper nie znalazła piksela na sprawdzanej stronie.
Wtyczka w przeglądarce nie znalazła poprawnie dodanego piksela facebooka na danej stronie
Rys 2. Wtyczka Facebook Pixel Helper nie znalazła piksela na sprawdzanej stronie.

lub aplikacja wyświetli komunikat o błędach.

Pamiętaj, żeby nie traktować dodatkowej wtyczki jak wyroczni! To rozwiązanie dobrze radzi sobie z wykrywaniem piksela dodanego w tradycyjny sposób – przez wklejenie kodu w ramach.

Na grupach na Facebooku bez trudu znajdziesz jednak sygnały, że w wypadku wielu zewnętrznych narzędzi do konfiguracji piksela, aplikacja nie wykrywała go lub wyświetlała błędy.

Jest to więc sposób zawodny przy niekonwencjonalnych metodach konfiguracji piksela (np. przy użyciu aplikacji: Facebook Pixel & Dynamic Ads dla sklepów internetowych Shoper).

UWAGA! Testując piksel Facebooka, warto również pamiętać o wyłączeniu wtyczek blokujących typu AdBlock.

Niektóre przeglądarki (np. Brave) mają domyślnie wbudowany system blokowania reklam, który może mieć negatywny wpływ na testowanie Piksela Facebooka.

Jak sprawdzić dane w interfejsie Facebooka?

Wejdź na stronie: https://business.facebook.com, aby zalogować się do konta Facebook.
Gdy jesteś zalogowany do swojego konta reklamowego (firmowego lub prywatnego), kliknij menu rozwijane w lewym górnym rogu i wybierz: Menedżer zdarzeń.
Przejdź do menedżera zdarzeń w menu konta reklamowego Facebook
Rys 3. Po zalogowaniu do konta reklamowego Facebook, przejdź do: Menedżer zdarzeń.
Przejdź do menedżera zdarzeń w menu konta reklamowego Facebook
Rys 3. Po zalogowaniu do konta reklamowego Facebook, przejdź do: Menedżer zdarzeń.
Jeśli posiadasz więcej niż jednego piksela, wybierz go na liście rozwijanej w sekcji: Źródła danych.

Na ekranie zostaną wyświetlone:
  • nazwa twojego piksela,
  • jego identyfikator
  • prosty niebieski wykres, informujący o odebranych zdarzeniach,
  • ewentualne ostrzeżenia,
  • informację kiedy odebrano ostatnie zdarzenia i ile jest ich sumarycznie w wybranym czasie.
Kliknij zakładkę: Testowanie zdarzeń.
Testowanie zdarzeń zbieranych przez dodany Piksel Facebook
Rys 4. Przejdź do zakładki: Testowanie zdarzeń, aby sprawdzić zdarzenia zbierane przez Piksel Facebook.
Testowanie zdarzeń zbieranych przez dodany Piksel Facebook
Rys 4. Przejdź do zakładki: Testowanie zdarzeń, aby sprawdzić zdarzenia zbierane przez Piksel Facebook.

Testowanie działania piksela Facebooka

UWAGA! Przystępując do tej czynności, wyłącz oprogramowanie typu AdBlock w przeglądarce.

Podaj adres swojej witryny w obszarze, który się pojawi i kliknij niebieski przycisk: Otwórz witrynę.
Spróbuj wywołać zdarzenie w swoim sklepie, np. odwiedź kilka kart produktów, dokonaj testowego zakupu, itd.

Jeżeli informacja zostanie odnotowana przez Facebooka natychmiast zobaczysz odpowiednią informację o odnotowanych zdarzeniach:

Odnotowane zdarzenia ze sprawdzanej witryny przez Piksel Facebook
Rys 5. Przykład odnotowanych zdarzeń przez Piksel Facebooka.
Odnotowane zdarzenia ze sprawdzanej witryny przez Piksel Facebook
Rys 5. Przykład odnotowanych zdarzeń przez Piksel Facebooka.
Kliknij wybrane zdarzenie. Zobaczysz przekazane dane i detale z nim związane. Będą to przede wszystkim: ID produktu, waluta i cena.
Przykładowe parametry otwartego zdarzenia w Facebook
Rys 6. Po wybraniu zdarzenia, na ekranie zostaną wyświetlone jego parametry.
Przykładowe parametry otwartego zdarzenia w Facebook
Rys 6. Po wybraniu zdarzenia, na ekranie zostaną wyświetlone jego parametry.

Sposoby sprawdzania piksela Facebook

  • Nie przejmuj się, jeśli zewnętrzne wtyczki nie wykazują działania piksela Facebooka. Pamiętaj zawsze, żeby rzucić okiem na to, co pokazuje interfejs samego FB. Jeśli dane gromadzone są tu poprawnie, śmiało pracuj nad reklamami.
  • Możesz też przyjrzeć się danym przedstawionym na pierwszym pokazanym przez nas widoku – „Przegląd”.
  • Warto też rzucić okiem na zakładkę Diagnostyka.

Mamy nadzieję, że w zakładce: Diagnostyka zobaczysz poniższy widok:

Informacja o braku problemów z pikselem Facebook
Rys 7. Komunikat w zakładce: Diagnostyka, gdy Piksel Facebook działa poprawnie.
Informacja o braku problemów z pikselem Facebook
Rys 7. Komunikat w zakładce: Diagnostyka, gdy Piksel Facebook działa poprawnie.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności