Aplikacja: Integracja z GLS – Furgonetka.pl

Data publikacji: 23 kwietnia 2017 Ostatnia aktualizacja: 15 lipca 2024

Co umożliwia aplikacja Integracja z GLS?

  • tworzenie i drukowanie listów przewozowych z poziomu zamówień w sklepie,
  • połączenie z kontem klienta w serwisie firmy kurierskiej,
  • definiowanie profili przesyłek (adres i sposób odbioru, gabaryt przesyłki, dane nadawcy),
  • określanie miejsca odbioru,
  • zarządzanie przesyłkami.

GLS oferuje zarówno krajowe, jak i międzynarodowe rozwiązania logistyczne. Najważniejszym rynkiem jest dla tej firmy jest Europa, gdzie GLS obejmuje swoimi usługami 37 krajów.

Instalacja aplikacji Integracja z GLS w sklepie internetowym Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i Integracje (A) > Aplikacje (B) i wyszukaj: Integracja z GLS na liście, a następnie kliknij przycisk: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z GLS
Rys 1. Dodaj aplikację do zarządzania wysyłkami w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z GLS
Rys 1. Dodaj aplikację do zarządzania wysyłkami w sklepie internetowym Shoper.
Zapoznaj się z opisem aplikacji, zaakceptuj regulamin Appstore (A) i kliknij przycisk: Zamawiam (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z GLS > Instalacja
Rys 2. Zamawianie abonamentu aplikacji Integracja z GLS w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z GLS > Instalacja
Rys 2. Zamawianie abonamentu aplikacji Integracja z GLS w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij przycisk konfiguracji (C) pokazany na obrazku poniżej.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS
Rys 3. Przejdź do ustawień integracji sklepu Shoper z GLS po instalacji.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS
Rys 3. Przejdź do ustawień integracji sklepu Shoper z GLS po instalacji.

Pamiętaj w Shoper Przesyłki możesz zawrzeć własną umowę z operatorem.

Jak skonfigurować integrację sklepu z GLS?

WAŻNE! Do korzystania z integracji niezbędne jest posiadanie konta w serwisie: Furgonetka.pl. Możesz zarejestrować konto lub zalogować się na nie z poziomu aplikacji.

Po instalacji aplikacji przy pierwszej próbie zamówienia przesyłki lub wejścia w dowolną zakładkę aplikacji system da ci możliwość założenia konta. W prawym dolnym rogu należy kliknąć przycisk: Załóż bezpłatnie (A).

System przekieruje cię do formularza rejestracji. Do wyboru masz dwa rodzaje kont:

  • Firmowe (NIP PL lub UE),
  • Osoba prywatna – dla użytkowników indywidualnych.

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych w formularzu pól i kliknięciu: Załóż konto, na podany adres e-mail otrzymasz maila z linkiem aktywacyjnym, którego kliknięcie aktywuje twoje konto.

Po uzupełnieniu pól: E-mail i Hasło kliknij przycisk: ZALOGUJ SIĘ (B). Aplikacja połączy się z twoim kontem w naszym serwisie.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Logowanie
Rys 4. Zakładanie bezpłatnego konta w Furgonetka.pl.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Logowanie
Rys 4. Zakładanie bezpłatnego konta w Furgonetka.pl.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Logowanie > Podłączenie konta
Rys 5. Po zalogowaniu się do konta Furgonetka.pl przejdź do panelu aplikacji.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Logowanie > Podłączenie konta
Rys 5. Po zalogowaniu się do konta Furgonetka.pl przejdź do panelu aplikacji.

Wróć do konfiguracji aplikacji: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B) > Integracja z GLS (C).

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Nazwa
Rys 6. Otwórz ustawienia aplikacji Integracja z GLS w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Nazwa
Rys 6. Otwórz ustawienia aplikacji Integracja z GLS w sklepie internetowym Shoper.

Przejdź do: KONFIGURACJA UMOWY.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Konfiguracja umowy
Rys 7. Wybierz opcję: KONFIGURACJA UMOWY w aplikacji Integracja z GLS.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Konfiguracja umowy
Rys 7. Wybierz opcję: KONFIGURACJA UMOWY w aplikacji Integracja z GLS.

Uzupełnij: DANE DOSTĘPOWE DO API, które otrzymasz od swojego opiekuna handlowego GLS.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Konfiguracja umowy > Dane dostępowe do API
Rys 8. Wpisz login i hasło do API, które otrzymałeś od opiekunka handlowego GLS.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Konfiguracja umowy > Dane dostępowe do API
Rys 8. Wpisz login i hasło do API, które otrzymałeś od opiekunka handlowego GLS.

Dla ułatwienia i przyspieszenia wysyłki zamówień polecamy utworzenie szablonu / kilku szablonów przesyłek.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Szablony przesyłek
Rys 9. Przejdź do listy szablonów przesyłek w aplikacji Integracja z GLS.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Szablony przesyłek
Rys 9. Przejdź do listy szablonów przesyłek w aplikacji Integracja z GLS.

Po wejściu w zakładkę: SZABLONY PRZESYŁEK zobaczysz listę gotowych do użycia szablonów.

Po kliknięciu przycisku: Dodaj szablon możesz zdefiniować najczęściej używane rodzaje paczek, aby dane zlecenia wysyłki były gotowe do podstawienia jednym kliknięciem przy realizacji zamówień.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Szablony przesyłek > Lista szablonów
Rys 10. Zdefiniuj kolejny profil przesyłek w swoim sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z GLS > Szablony przesyłek > Lista szablonów
Rys 10. Zdefiniuj kolejny profil przesyłek w swoim sklepie internetowym Shoper.

O tworzeniu szablonu możesz przeczytać w tym artykule: Dodawanie szablonów w serwisie Furgonetka.pl.

Aby aplikacja działała prawidłowo w twoim sklepie, w zakładce: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) dodaj nową dostawę (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 11. Utwórz nową metodę dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 11. Utwórz nową metodę dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.

Dostawa ta powinna mieć nazwę zawierającą człon: GLS / Kurier GLS (A) oraz pole Typ ustawione na: podstawowa (B).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Formy dostawy > Dodawanie dostawy > Formularz > Kurier GLS
Rys 12. Zdefiniuj odpowiednio dostawę Kurier GLS w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Formy dostawy > Dodawanie dostawy > Formularz > Kurier GLS
Rys 12. Zdefiniuj odpowiednio dostawę Kurier GLS w sklepie internetowym Shoper.

Powiązane artykuły na temat integracji sklepu Shoper z kurierem

Mogą zainteresować cię również poniższe artykuły Centrum pomocy związane z integracją sklepu Shoper z kurierem:

Wsparcie techniczne dla aplikacji Integracja z GLS świadczy autor Furgonetka.pl
Tel.: + 48 22 112 08 35
E-mail: tech@furgonetka.pl

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie funkcje dostarcza integracja sklepu Shoper z GLS?
  • Jak zintegrować e-sklep Shoper z firmą GLS?
  • Jak dodać dostawę w ramach integracji z GLS?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o przesyłkach kurierskich?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności