Aplikacja: Zwroty i reklamacje – Onisoft

Data publikacji: 29 marca 2021 Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2024

Aplikacja Zwroty i reklamacje umożliwia zautomatyzowanie procesu zwrotu produktów do zamówień dla Twojego sklepu internetowego Shoper.

Korzyści aplikacji Zwroty i reklamacje dla sklepu oraz Twoich klientów

Korzyści dla sklepu internetowego

  • skrócenie procedury do minimum,
  • ochrona środowiska – brak dokumentów papierowych a tym samym konieczności ich fizycznego przechowywania i archiwizacji,
  • oszczędność czasu – formularz zwrotu dociera do sklepu natychmiast po wysłaniu przez klienta. Dodatkowo zwrot realizowany na podstawie danych w zamówieniu eliminuje błędy po stronie klienta a tym samym skraca czas weryfikacji poprawności zwrotu.

Korzyści dla Twoich klientów

  • oszczędność czasu – zwrot elektroniczny umożliwia wypełnienie procesu zwrotu w przeciągu kilku minut. Dane z zamówienia tj. zakupione produkty zostaną pobrane z zamówienia, a tym samym nie trzeba ich wprowadzać ręcznie, co zmniejsza ryzyko pomyłki,
  • oszczędność pieniędzy, brak konieczności drukowania dokumentów oraz wizyt na poczcie.

Najważniejsze funkcje aplikacji Zwroty i reklamacje od Onisoft

  • formularz zwrotu online – wyświetlany na wskazanej w konfiguracji stronie informacyjnej sklepu,
  • intuicyjny proces zwrotu – dane do zwrotu pobierane z istniejących w sklepie zamówień,
  • dane pobierane z zamówień: nazwa produktu, kod produktu oraz ilość kupionych produktów,
  • możliwość dokonania zwrotu produktu zakupionego poza sklepem,
  • szablony e-maili wysyłanych do klienta oraz sklepu.

Instalacja dodatkowego narzędzia Zwroty i reklamacje w sklepie Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B) i wyszukaj: Zwroty i reklamacje na liście, a następnie kliknij: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Zwroty i reklamacje
Rys 1. Dodaj narzędzie do wykonywania elektronicznych zwrotów produktów do zamówień w e-sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Zwroty i reklamacje
Rys 1. Dodaj narzędzie do wykonywania elektronicznych zwrotów produktów do zamówień w e-sklepie.
Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore (A) kliknij: Zamawiam (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Zwroty i reklamacje > Zamawianie abonamentu
Rys 2. Zamawianie abonamentu aplikacji Zwroty i reklamacje na platformie sklepowej Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Zwroty i reklamacje > Zamawianie abonamentu
Rys 2. Zamawianie abonamentu aplikacji Zwroty i reklamacje na platformie sklepowej Shoper.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij ikonę konfiguracji (C) pokazaną na obrazku poniżej.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje
Rys 3. Skonfiguruj proces zwrotu produktów do zamówień w Twoim sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje
Rys 3. Skonfiguruj proces zwrotu produktów do zamówień w Twoim sklepie internetowym Shoper.

Jak skonfigurować aplikację Zwroty i reklamacje po instalacji?

Aplikacja po uruchomieniu wyświetla zakładkę: Start (A).

Szczegółowy opis działania aplikacji znajduje się w sekcji: Instrukcja (B) oraz do pobrania w tym miejscu: Dokumentacja Zwroty i reklamacje od Onisoft.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje > Start
Rys 4. Przykładowy widok zawartości zakładki: Start po włączeniu aplikacji Zwroty i reklamacje.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje > Start
Rys 4. Przykładowy widok zawartości zakładki: Start po włączeniu aplikacji Zwroty i reklamacje.
Przejdź do zakładki: Konfiguracja (A), gdzie w sekcji: Ustawienia podstawowe możesz włączyć lub wyłączyć aplikację (B). Tryb debugowania aktywuj tylko na prośbę obsługi technicznej Onisoft.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje > Konfiguracja
Rys 5. Dokonaj zmian w konfiguracji procesu zwrotu według własnych preferencji.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje > Konfiguracja
Rys 5. Dokonaj zmian w konfiguracji procesu zwrotu według własnych preferencji.
Skonfiguruj: Ustawienia formularza zwrotu.

Określ stronę informacyjną na której zostanie wyświetlony formularz zwrotu – ustawienie to określa, na której podstronie w sklepie zostanie wyświetlony formularz zwrotu produktów. Przygotuj najpierw stronę informacyjną (jak to zrobić opisano w dalszej części), na której będzie wyświetlony formularz a następnie wskaż ją w konfiguracji aplikacji.

Pamiętaj – formularz zostanie wyświetlony na końcu treści strony informacyjnej. Możesz na niej umieścić instrukcję postępowania dla klienta Twojego sklepu lub inne przydatne informacje. Możesz również pozostawić tą stronę pustą.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje > Konfiguracja > Ustawienia formularza zwrotu
Rys 6. Określanie wyglądu formularza zwrotu produktu w aplikacji.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Zwroty i reklamacje > Konfiguracja > Ustawienia formularza zwrotu
Rys 6. Określanie wyglądu formularza zwrotu produktu w aplikacji.
  • Aby dodać stronę informacyjną przejdź w Panelu administracyjnym sklepu do zakładki: Wygląd i treści (A) > Strony informacyjne (B) > dodaj stronę (C).
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Strony informacyjne > Dodawanie strony
Rys 7. Dodawanie strony informacyjnej w interfejsie zarządzania sklepem Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Strony informacyjne > Dodawanie strony
Rys 7. Dodawanie strony informacyjnej w interfejsie zarządzania sklepem Shoper.
Skonfiguruj: Wyświetlanie pól formularza zwrotu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Strony informacyjne > Dodaj stronę > Wyświetlanie pól formularza zwrotu
Rys 8. Zdefiniuj nazwy (label) pól w formularzu zwrotu i reklamacji produktów.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Strony informacyjne > Dodaj stronę > Wyświetlanie pól formularza zwrotu
Rys 8. Zdefiniuj nazwy (label) pól w formularzu zwrotu i reklamacji produktów.
Opcjonalnie edytuj: Szablony wiadomości e-mail do klienta oraz administratora sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości e-mail > Wiadomość dla klienta
Rys 9. Edycja treści wiadomości mailowej dla klienta sklepu zgłaszającego zwrot produktu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości e-mail > Wiadomość dla klienta
Rys 9. Edycja treści wiadomości mailowej dla klienta sklepu zgłaszającego zwrot produktu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości e-mail > Wiadomość dla sklepu
Rys 10. Edytuj treść powiadomienia o nowym zwrocie produktu dla administratora sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości e-mail > Wiadomość dla sklepu
Rys 10. Edytuj treść powiadomienia o nowym zwrocie produktu dla administratora sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości e-mail > Znaczniki
Rys 11. Lista zmiennych i instrukcji warunkowych do tworzenia szablonu wiadomości e-mail w e-sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości e-mail > Znaczniki
Rys 11. Lista zmiennych i instrukcji warunkowych do tworzenia szablonu wiadomości e-mail w e-sklepie.

Widok działania aplikacji Zwroty i reklamacje dla klienta sklepu internetowego Shoper

  • Formularz zwrotu będzie dostępny na wskazanej przez Ciebie stronie informacyjnej,
  • Klient zalogowany na swoje konto w sklepie, będzie widział na liście zamówień odnośniki do formularza również w tym miejscu.
Panel klienta sklepu > Zamówienia > Zwrot produktów
Rys 12. Przejdź do formularza zwrotu, by zwrócić zamówione produkty do sklepu.
Panel klienta sklepu > Zamówienia > Zwrot produktów
Rys 12. Przejdź do formularza zwrotu, by zwrócić zamówione produkty do sklepu.

Odnośnik: Zwrot produktów przekieruje klienta bezpośrednio do formularza zwrotu.

Panel klienta sklepu > Zamówienia > Zwrot produktów > Formularz zwrotu
Rys 13. Podaj dane zamówienia i przejdź do kolejnego kroku procesu zwrotu towaru.
Panel klienta sklepu > Zamówienia > Zwrot produktów > Formularz zwrotu
Rys 13. Podaj dane zamówienia i przejdź do kolejnego kroku procesu zwrotu towaru.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Dlaczego warto zainstalować aplikację Zwroty i reklamacje w swoim sklepie internetowym?
  • Co oferuje aplikacja Zwroty i reklamacje od Onisoft?
  • Jak dodać dodatkowe narzędzie Zwroty i reklamacje do sklepu internetowego Shoper?
  • Jak uzupełnić konfigurację zainstalowanej aplikacji Zwroty i reklamacje?
  • W jaki sposób klienci dokonują zwrotu towarów przez swój Panel klienta?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności