mBank mRaty: Konfiguracja systemu ratalnego

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 15 maja 2024

Obok nowoczesnych i szybkich metod płatności kartą, popularne w sklepach internetowych są także zakupy na raty.

Najczęściej korzystają z nich klienci sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz, częściami samochodowymi, narzędziami, towarami wielkogabarytowymi, elektronicznymi oraz z odzieżą i galanterią skórzaną, ale popularność płatności ratalnych rośnie też szybko w innych e-branżach – m.in. sportowej oraz zabawkowej.

Aktywacja mBank mRaty jest możliwa jedynie dla sklepów mających uruchomione Shoper Płatności. Dostępna jest dla zakupów o wartości 300 – 20 000 zł. Decyzja banku o udzieleniu kredytu następuje nawet w 15 minut od wysłania wniosku przez klienta sklepu do kilku dni roboczych.

Niezależnie jednak od tego, co chcesz sprzedawać, warto umożliwić zakupy na raty także w Twoim sklepie. Wielu klientów nie stać bowiem na spontaniczną, jednorazową wpłatę gotówkową, a możliwość wzięcia towaru na raty pozwoli im na zrobienie zakupów, na które być może nie mogliby sobie pozwolić.

Cały proces wnioskowania klienta Twojego sklepu o raty, odbywa się w jednym oknie przeglądarki. Klient nie jest odsyłany do żadnych dodatkowych komunikatów mailowych czy placówki banku.

Złożenie wniosku, otrzymanie decyzji z banku i zaakceptowanie umowy odbywa się w jednym procesie kredytowym przy minimum formalności. Zdolność kredytowa klienta weryfikowana jest przez bank w oparciu o deklarację dochodu, którą składa na wniosku o pożyczkę.

mBank mRaty nie są objęte prowizją od metody płatności dla sprzedawcy, całość kosztów uzyskania kredytu ponosi klient sklepu decydujący się na tą formę płatności.

Częste pytania i odpowiedzi sprzedawców dot. mBank mRaty

mRaty od mBanku to jedna z popularniejszych metod finansowania zakupów przez konsumentach w sklepach Shoper.

Poniżej możesz znaleźć podstawowe pytania i odpowiedzi, które są najczęściej zadawane przez sprzedawców zainteresowanych uruchomieniem usługi.

Na końcu tego artykułu znajdziesz również FAQ dla klienta sklepu, które możesz wykorzystać w swoim sklepie.

Jak aktywować płatności ratalne mBank mRaty w sklepie Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C), a następnie kliknij: AKTYWUJ (D) przy rozwiązaniu: mBank mRaty.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty
Rys 1. Włącz płatności ratalne mRaty w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty
Rys 1. Włącz płatności ratalne mRaty w sklepie Shoper.
Uzupełnij obowiązkowe pola w formularzu ustawień konta (A) oraz opcjonalnie aktywuj opcję promowania płatności w sklepie (B) – (omówioną w dalszej części tej instrukcji), wówczas możliwa będzie dalsza edycja.

Pole: Numer konta to numer Twojego rachunku bankowego, na który przelane zostaną środki natychmiast po przyznaniu kredytu klientowi.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja
Rys 2. Wprowadź obowiązkowe dane dla konta i ewentualnie włącz opcje promocyjne w sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja
Rys 2. Wprowadź obowiązkowe dane dla konta i ewentualnie włącz opcje promocyjne w sklepie.
Po wypełnieniu ustawień płatności i zapisaniu, pojawią się dwie zakładki. W zakładce: Dane podstawowe (A) uzupełniasz odpowiednio pola:
  • Nazwa (B),
  • Opis (jest polem opcjonalnym),
  • Aktywność (C) – definiuje włączenie / wyłączenie usługi mRaty w koszyku sklepu,
  • Obsługiwane waluty (D) – usługa dostępna tylko dla waluty PLN.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Dane podstawowe
Rys 3. Aktywuj mRaty, wpisz nazwę i wybierz obsługiwane waluty dla tej płatności.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Dane podstawowe
Rys 3. Aktywuj mRaty, wpisz nazwę i wybierz obsługiwane waluty dla tej płatności.

Oraz dwa komunikaty:
– domyślnie uzupełniony: Komunikat po złożeniu zamówienia (wyświetlony w ostatnim kroku koszyka, powinien dokładnie informować klienta, jak opłacić zamówienie).
– opcjonalny: Komunikat email wysyłany na adres email klienta, który możesz uzupełnić podobną treścią jak w komunikacie po złożeniu zamówienia (w razie gdyby klient zamknął przypadkowo okno przeglądarki).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Dane podstawowe > Komunikat po złożeniu zamówienia
Rys 4. Za pomocą komunikatu dokładnie poinformuj klienta, jak opłacić zamówienie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Dane podstawowe > Komunikat po złożeniu zamówienia
Rys 4. Za pomocą komunikatu dokładnie poinformuj klienta, jak opłacić zamówienie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Dane podstawowe > Komunikat email
Rys 5. Uzupełnij: Komunikat email podobną wiadomością wyświetlaną klientowi na stronie sklepu po złożeniu zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Dane podstawowe > Komunikat email
Rys 5. Uzupełnij: Komunikat email podobną wiadomością wyświetlaną klientowi na stronie sklepu po złożeniu zamówienia.
W zakładce: Ustawienia mBank mRaty znajdują się pola zawierające podane przez Ciebie dane, między innymi: Numer konta czyli numer rachunku bankowego, na który przelane zostaną środki natychmiast po przyznaniu kredytu klientowi oraz możliwość zmiany danych.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Ustawienia mBank mRaty
Rys 6. Przejdź do zakładki: Ustawienia mBank mRaty i zweryfikuj, czy wprowadzone dane osobowe się zgadzają.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Ustawienia mBank mRaty
Rys 6. Przejdź do zakładki: Ustawienia mBank mRaty i zweryfikuj, czy wprowadzone dane osobowe się zgadzają.
Po zapisaniu konfiguracji i aktywacji płatności w sklepie, jest ona widoczna od razu w koszyku sklepu.

Banery reklamowe mBank mRaty

Skuteczna forma promowania płatności mRaty

W ustawieniach płatności mBank mRaty (A), a dokładniej w sekcji: Opcje promocyjne dostępna jest możliwość aktywacji grafiki pokazującej się w module: slider’a jako forma promowania – Dodaj do slider’a grafikę (B).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Ustawienia mBank mRaty > Opcje promocyjne
Rys 7. Włącz opcję dodawania grafiki mBank mRaty do slider’a na stronie głównej sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > mBank Raty > Edycja > Ustawienia mBank mRaty > Opcje promocyjne
Rys 7. Włącz opcję dodawania grafiki mBank mRaty do slider’a na stronie głównej sklepu.

WAŻNE! Grafika promująca mBank mRaty zostanie dodana jeśli posiadasz aktywny moduł: Slider, ustawiony na całą szerokość strony.
Umieść slider na stronie głównej swojego sklepu i pokaż klientom nową metodę płatności za zakupy.

Slider z grafiką mBank mRaty na stronę sklepu
Rys 8. Zobacz, jak wygląda przykładowy slider promujący mBank mRaty w sklepie Shoper.
Slider z grafiką mBank mRaty na stronę sklepu
Rys 8. Zobacz, jak wygląda przykładowy slider promujący mBank mRaty w sklepie Shoper.

Akceptacja / odrzucenie wniosku ratalnego klienta

WAŻNE! Po szczegółowe informacje na temat systemu ratalnego mBank mRaty należy udać się bezpośrednio do przedmiotowego banku. Shoper umożliwia integrację, nie udziela jednak informacji na temat szczegółów i aktualności oferty.

mRaty – częste pytania i odpowiedzi od klientów sklepów

mRaty od mBanku to jedna z popularniejszych metod finansowania zakupów przez konsumentów w sklepach Shoper.

Poniżej możesz znaleźć podstawowe pytania i odpowiedzi, które są najczęściej zadawane przez klientów zainteresowanych skorzystaniem z mRat jako metody do opłacenia zakupów internetowych.

Wideo: jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper?

Zobacz film jak skonfigurować ustawienia dostawy i płatności w sklepie Shoper.

Wideo: konfiguracja form dostaw i metod płatności w sklepie
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Baza pytań i odpowiedzi o usłudze mRaty dla sprzedawców
  • Jak włączyć płatność ratalną od mBanku?
  • W jaki sposób wyświetlany jest baner reklamowy mBank mRaty?
  • Jak wypromować płatności ratalne mBank mRaty za pomocą Slidera?
  • Co w przypadku, gdy bank zaakceptuje/odrzuci wniosek o raty?
  • Baza pytań i odpowiedzi o usłudze mRaty dla klientów sklepu
  • Wideo poradnik: jak krok po kroku skonfigurować formy dostaw i płatności?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności