Porzucone koszyki

Data publikacji: 30 kwietnia 2021 Ostatnia aktualizacja: 17 stycznia 2025

Porzucone koszyki to takie, do których twój potencjalny klient dodał produkty, ale nie sfinalizował transakcji i opuścił sklep.

Powodów, przez które klient nie dokończył procesu zamówienia może być wiele – więcej dowiesz się o nich z tego wpisu. Część z porzuconych koszyków można odzyskać i zachęcić klientów do sfinalizowania transakcji.

Powodów porzuconych koszyków może być wiele, zostały opisane w artykule: Jak złapać i nie wypuścić klienta z koszyka?

Gdzie znajdę porzucone koszyki w Panelu administracyjnym sklepu?

Porzucone koszyki możesz przejrzeć w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Obsługa sklepu (A) > Koszyki klientów (B). System rejestruje koszyki porzucane przez osoby zarejestrowane (C) oraz gości (D).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Koszyki klientów
Rys 1. Widok listy wszystkich aktywnych koszyków klientów z podziałem na zarejestrowanych i niezarejestrowanych użytkowników.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Koszyki klientów
Rys 1. Widok listy wszystkich aktywnych koszyków klientów z podziałem na zarejestrowanych i niezarejestrowanych użytkowników.

Jakie informacje zawiera porzucony koszyk?

Porzucony koszyk gościa zawiera takie informacje, jak: IP urządzenia, ID i nazwę produktów, liczbę sztuk produktów, kwotę zamówienia, czas jaki minął od ostatniej aktywności.

Porzucony koszyk zarejestrowanego klienta zawiera takie informacje, jak: IP urządzenia, ID i nazwę produktów, liczbę sztuk produktów, kwotę zamówienia, czas jaki minął od ostatniej aktywności, dodatkowo adres e-mail lub imię i nazwisko.

Po kliknięciu w nie wyświetlą się dane klienta zapisane w Panelu administracyjnym sklepu.

Jak długo sklep przechowuje informacje o porzuconych koszykach?

Porzucone koszyki pamiętane są przez 7 dni, poniższe sytuacje mogą jednak skrócić ten czas:

  • klient, który porzucił koszyk wrócił na stronę i ręcznie usunął produkty z koszyka,
  • klient zamknął kartę przeglądarki / przeglądarkę i tym, być może, zakończył sesję (zależy od ustawień lokalnej przeglądarki), która wyczyściła koszyk,
  • samoistnie wygasła sesja (zależy od ustawień lokalnej przeglądarki, na które sprzedawca nie ma wpływu), tym samym czyszcząc koszyk.

WAŻNE! Dla zalogowanych klientów możesz aktywować opcję zapamiętywania koszyka. Przejdź do sekcji: Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zapamiętaj koszyk.

Dzięki temu ustawieniu zalogowany klient, który dodał produkty do koszyka (ale ich nie usunął), nawet jeżeli zamknie przeglądarkę bądź wyloguje się z konta, po ponownym zalogowaniu będzie nadal miał produkty w koszyku.

Koszyk jest pamiętany przez 7 dni, jeżeli produkt wciąż jest w ofercie (nie jest to jednak równoznaczne z rezerwacją produktu i zmniejszeniem jego stanu magazynowego).

W szablonie Storefront porzucone koszyki zapamiętywane są przez 30 dni. Jeśli jeszcze nie używasz Storefront, włącz go już teraz!

Co mogę zrobić z porzuconym koszykiem?

Część porzuconych koszyków jest możliwa do odzyskania nierzadko mniejszym kosztem niż pozyskanie nowego klienta, oto kilka rad:

  • Utwórz automatyczną wiadomość e-mail wysyłaną ze sklepu po X dniach zapraszającą do sfinalizowania zamówienia. Wiadomość tego typu jest konfigurowalna łącznie z treścią, trafi jednak tylko do zalogowanych klientów, ponieważ tylko dla zalogowanego klienta system dysponuje adresem e-mail, na który może wysłać wiadomość. Konfiguracja automatycznego e-maila dostępna jest w zakładce: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > Wiadomości automatyczne > Dodaj e-mail automatyczny (C), wybierz po ilu dniach od porzucenia koszyka wiadomość ma być wysyłana (D) i ZAPISZ (E) zmiany
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych
Rys 2. Ustaw automatyczną wiadomość e-mail do klienta, który nie złożył zamówienia w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych
Rys 2. Ustaw automatyczną wiadomość e-mail do klienta, który nie złożył zamówienia w sklepie internetowym.

Główne przyczyny porzucanych koszyków

Artykuł: Jakie praktyki pomogą zmniejszyć ilość porzucanych koszyków?

Potrzebujesz dodatkowych środków na zakup towaru czy marketing? Sprawdź nasze atrakcyjne oferty kredytowe dla sklepów internetowych.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • W którym miejscu system rejestruje koszyki porzucane przez klientów i gości sklepu?
  • O czym dowiesz się z porzuconego koszyka klienta?
  • Przez ile pamiętane są porzucone koszyki w sklepie?
  • Jakie działania podjąć w ramach porzuconych koszyków?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności