RODO: Udostępnianie archiwum danych klienta sklepu
Czy klient ma prawo do wglądu w swoje dane w sklepie?
Zgodnie z wymogami RODO klient sklepu ma prawo wystąpić do administratora sklepu o wydanie mu pełnego archiwum całościowego działania, jakiegokolwiek podjął w sklepie np. założył konto, zapisał się do newslettera – każdy taki szczegół musi zostać zarejestrowany i przechowywany przez sklep w formie gotowej do udostępnienia.
Funkcjonalność umożliwia administratorowi danych osobowych (właścicielowi sklepu) realizację dwóch praw klientów: prawa do wglądu w dane oraz prawa do przenoszenia danych.
Jak udostępnić archiwum klientowi w sklepie Shoper?
Opcja dostępna jest także na liście klientów w kolumnie: Akcje przy pojedynczym kliencie.
Archiwum danych po wysłaniu na skrzynkę klienta, dostępne będzie pod linkiem w wysłanej do niego wiadomości e-mail. Dostęp do niego będzie dodatkowo zabezpieczony koniecznością podania hasła, wysłanego w osobnej wiadomości na skrzynkę pocztową klienta sklepu.
Archiwum udostępniane jest w formie: pliku XML.
Pamiętaj, że aktualny regulamin sklepu internetowego to podstawa. Dlatego też zaoszczędź swój czas i przyśpiesz wdrożenie niezbędnej dokumentacji w sklepie za pomocą aplikacji: Shoper Regulaminy.
Warto zapamiętać!
- Czy klient posiada uprawnienia do przeglądania swoich danych zgromadzonych w sklepie internetowym?
- Jak wygenerować archiwum z wszystkimi danymi danego klienta?