RODO: Udostępnianie archiwum danych klienta sklepu

Data publikacji: 20 maja 2018 Ostatnia aktualizacja: 13 sierpnia 2024

Czy klient ma prawo do wglądu w swoje dane w sklepie?

Zgodnie z wymogami RODO klient sklepu ma prawo wystąpić do administratora sklepu o wydanie mu pełnego archiwum całościowego działania, jakiegokolwiek podjął w sklepie np. założył konto, zapisał się do newslettera – każdy taki szczegół musi zostać zarejestrowany i przechowywany przez sklep w formie gotowej do udostępnienia.

Funkcjonalność umożliwia administratorowi danych osobowych (właścicielowi sklepu) realizację dwóch praw klientów: prawa do wglądu w dane oraz prawa do przenoszenia danych.

Jak udostępnić archiwum klientowi w sklepie Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Obsługa sklepu (A) > Klienci (B), a następnie w edycji wybranego klienta wybierz dostępną zakładkę: Udostępnij klientowi jego dane (C). W dolnej części ekranu kliknij przycisk: UDOSTĘPNIJ ARCHIWUM KLIENTOWI (D).
Panel administracyjny > Obsługa sklepu > Klienci > edycja klienta
Rys 1. Powierz zgromadzone dane klienta przez sklep internetowy na platformie Shoper.
Panel administracyjny > Obsługa sklepu > Klienci > edycja klienta
Rys 1. Powierz zgromadzone dane klienta przez sklep internetowy na platformie Shoper.

Opcja dostępna jest także na liście klientów w kolumnie: Akcje przy pojedynczym kliencie.

Docelowy widok statusu wysyłki archiwum do danego klienta w Panelu administracyjnym sklepu:
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Udostępnij klientowi jego dane > Archiwum
Rys 2. Przykładowy widok pobierania archiwum klienta w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Udostępnij klientowi jego dane > Archiwum
Rys 2. Przykładowy widok pobierania archiwum klienta w sklepie internetowym na platformie Shoper.

Archiwum danych po wysłaniu na skrzynkę klienta, dostępne będzie pod linkiem w wysłanej do niego wiadomości e-mail. Dostęp do niego będzie dodatkowo zabezpieczony koniecznością podania hasła, wysłanego w osobnej wiadomości na skrzynkę pocztową klienta sklepu.

Wiadomość e-mail > Kod weryfikacyjny do pobierania archiwum ze sklepu
Rys 3. Aby pobrać archiwum, klient musi wpisać kod weryfikacyjny z wiadomości e-mail.
Wiadomość e-mail > Kod weryfikacyjny do pobierania archiwum ze sklepu
Rys 3. Aby pobrać archiwum, klient musi wpisać kod weryfikacyjny z wiadomości e-mail.

Archiwum udostępniane jest w formie: pliku XML.

Pamiętaj, że aktualny regulamin sklepu internetowego to podstawa. Dlatego też zaoszczędź swój czas i przyśpiesz wdrożenie niezbędnej dokumentacji w sklepie za pomocą aplikacji: Shoper Regulaminy.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Czy klient posiada uprawnienia do przeglądania swoich danych zgromadzonych w sklepie internetowym?
  • Jak wygenerować archiwum z wszystkimi danymi danego klienta?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności