Storefront: Kolory i style

Data publikacji: 19 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 25 października 2024

Edycja szablonu sklepu w nowej wersji Shoper Visual Editor

Nowa wersja Shoper Visual Editor odpowiada bezpośrednio za wszelkie ustawienia w szablonach typu Storefront.

Nowy edytor daje ci jeszcze więcej możliwości edycji szablonu sklepu, w obszarach, które do tej pory były niedostępne.

Ustawienia dostępne w zakładce: Kolory i style

W tej zakładce możesz decydować o detalach wyglądu twojego sklepu. Ustawienia tutaj dostępne pozwolą ci przystosować szablon sklepu do identyfikacji wizualnej twojej marki.

Może zdarzyć się też tak, że to mnogość dostępnych tutaj opcji pozwoli ci na stworzenie od podstaw zestawów kolorów i czcionek, które będą wykorzystywane w pozostałych obszarach twojego biznesu.

Zmiany wprowadzone w tej zakładce będą widoczne na wszystkich stronach sklepu.

Sekcja: Kolory i style

W sekcji: Wybierz podgląd strony masz możliwość zmiany poglądu poszczególnych stron sklepu ze względu na zmiany wprowadzone w ustawieniach tej zakładki.

W sekcji: KOLORY I STYLE mamy możliwość zmiany koloru następujących elementów:

  • Kolor główny: kolor i jego odcienie używane dla elementów aktywnych, klikalnych (np. buttonów, linków),
  • Kolor akcentowy: kolor i jego odcienie używane dla ważnych szczegółów (np. do oznaczenia promocji),
  • Kolor neutralny: kolor i jego odcienie używane dla tekstów, separatorów,
  • Kolor tła strony: kolor, który będzie widoczny na wszystkich stronach sklepu.

Dowiedz się, w jaki sposób ustawić dokładny odcień koloru przy pomocy zaawansowanego color pickera:

Zmiana kolorów w zakładce: Kolory i style (Shoper Storefront)
Rys 1. Zmień kolor dla poszczególnych elementów strony sklepu.
Zmiana kolorów w zakładce: Kolory i style (Shoper Storefront)
Rys 1. Zmień kolor dla poszczególnych elementów strony sklepu.

Sekcja: Teksty

W sekcji: TEKSTY masz możliwość zmiany:

  • Koloru tekstu: Do wyboru masz dwie opcje tj. kolor neutralny (ciemny) oraz inny dowolny kolor z palety kolorów. Elementy tekstowe różnią się od siebie odcieniami, aby poprawić ich czytelność. Odcienie tworzą się automatycznie na podstawie wybranego koloru.
  • Wybór fontu: Jeden z 30 dostępnych fontów.
  • Bazowy rozmiar tekstu: Sklep korzysta z 4 rozmiarów tekstu: XS, S, M, L. Bazowy rozmiar tekstu to M i na jego podstawie ustalana jest wielkość pozostałych rozmiarów. Wprowadź wartość bazowego rozmiaru tekstu w pikselach. Po wprowadzeniu zmian w tym obszarze sprawdź kilka podstron sklepu, by upewnić się, że wszystkie teksty są czytelne.
  • Odstępy między liniami: Wprowadź wartość odstępu między liniami tekstu w pikselach.
  • Nagłówki: Możesz zmienić kolor oraz font nagłówków.
  • Grubość tekstu: Regular, semibold, bold.
  • Rozmiar nagłówków: Proporcjonalna zmiana wielkości wszystkich nagłówków w sklepie (od H1 do H6). Po wprowadzeniu zmian sprawdź klika podstron sklepu, by upewnić się, że wszystkie nagłówki są czytelne.
  • Odstępy między liniami: Interlinia, czyli pionowy odstęp między wierszami tekstu.
Parametry dostępne do zmiany w sekcji: Teksty
Rys 2. Zmiana parametrów tekstu na stronie sklepu.
Parametry dostępne do zmiany w sekcji: Teksty
Rys 2. Zmiana parametrów tekstu na stronie sklepu.

Sekcja: Butony i linki

W sekcji: BUTONY I LINKI masz możliwość zmiany:

  • Zaokrąglenia rogów butonów: Możesz ustawić zaokrąglenia przycisków występujących na stronie sklepu.
  • Koloru butonów: Możesz ustawić kolory dla dwóch rodzajów buttonów (primary i secondary). Primary button (główny) to ten, który występuje najczęściej na stronie. Możesz mu ustawić kolor główny (ustawiony wyżej w sekcji KOLORY), lub ustawić odrębny kolor.

    Dodatkowo możliwa jest zmiana koloru tekstu na głównym butonie.  Secondary button (drugorzędny) to ten, który występuje rzadziej na stronie. Możesz wybrać kolor automatycznie generowany w oparciu o kolor butona głównego (będzie on jaśniejszy). Możesz także ustawić inny kolor drugorzędnego butona oraz wybrać osobny kolor tekstu na nim.
  • Outline button (tekst i obrys): Możesz tutaj ustawić: grubość obrysu buttona, kolor obrysu (neutralny lub inny), kolor tekstu na przycisku (kolor tekstu wybrany w sekcji KOLORY lub inny).
  • Kolory linków: Możesz zostawić kolor główny (ustawiony wyżej w sekcji KOLORY), lub ustawić osobny kolor dla linków.
Parametry dostępne do zmiany w sekcji: Butony i linki
Rys 3. Dostępne opcje zmiany wyglądu przycisków i linków na stronie.
Parametry dostępne do zmiany w sekcji: Butony i linki
Rys 3. Dostępne opcje zmiany wyglądu przycisków i linków na stronie.

Sekcja: Wygląd kafelka produktu

W sekcji: WYGLĄD KAFELKA PRODUKTU możesz ustawić maksymalną wysokość miejsca na zdjęcie kafelka produktu.

Dotyczy wszystkich kafelków (na listach produktów oraz w modułach typu karuzela produktów).

Możesz wybrać jedną z trzech opcji ustawień kafelka:


Wypełnij miejsce na zdjęcie – zdjęcie produktu wypełni całkowicie przestrzeń przeznaczoną, przez to zdjęcie może zostać przycięte.

Dopasuj miniaturę do miejsca na zdjęcie – mogą pojawić się marginesy wzdłuż dłużej krawędzi miniatury względem miejsca przeznaczonego na jej wyświetlane.

Dopasuj miejsce na zdjęcie do miniatury – Niezalecane, jeśli zdjęcia produktów mają różne proporcje.

Po wprowadzeniu zmian kliknij: ZAPISZ I OPUBLIKUJ.

Parametry dostępne do edycji w sekcji: Wygląd kafelka produktu
Rys 4. Ustaw maksymalną wysokość miejsca na zdjęcie w kafelku produktu.
Parametry dostępne do edycji w sekcji: Wygląd kafelka produktu
Rys 4. Ustaw maksymalną wysokość miejsca na zdjęcie w kafelku produktu.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • nowe możliwości Shoper Visual Editor do zmiany wyglądu,
  • edycja ustawień kolorów i styli szablonu sklepu,
  • edycja wyglądu i parametrów tekstów na stronach sklepu,
  • zmiana ustawień wyglądu przycisków oraz linków,
  • maksymalna wysokość miejsca na zdjęcie w kafelku produktu.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności