Wystartowanie z własnym biznesem wymaga pewnych inwestycji, ale wcale nie muszą być one duże ani ryzykowne. Jednak na pewno lepiej się przygotujesz do sprzedaży online, jeśli najpierw sprawdzisz, ile trzeba mieć pieniędzy, żeby otworzyć sklep internetowy. Spróbujmy to policzyć.

Na początek… sklep internetowy bez firmy. Na próbę

Żeby zostać e-sprzedawcą nie trzeba nawet zakładać firmy. Do uruchomienia sprzedaży wystarczy współpraca z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, które biorą na siebie kwestie formalno-prawne i – co najważniejsze – wbrew nazwie są dostępne nie tylko dla studentów i młodzieży.

Załóż „firmę na próbę” i wygodnie sprzedawaj online

Ale to nie jedyny sposób, by wystartować z własnym sklepem internetowym bez firmy. Jeśli prowadzisz drobną działalność (np. drobny handel lub usługi), możesz zrobić użytek z przepisów o tzw. działalności nierejestrowej i uniknąć obowiązku rejestracji działalności gospodarczej w CEIDG.

Kiedy można skorzystać z działalności nieewidencjonowanej bez rejestracji firmy? Tutaj z pomocą przychodzi państwowy serwis biznes.gov.pl, w którym można przeczytać, że gdy:

1. jesteś osobą fizyczną, a przychody z twojej działalności nie przekroczą w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia (w 2022 roku 50% to 1505 zł),

2. w okresie ostatnich 60 miesięcy (5 lat) nie wykonywałeś/aś działalności gospodarczej lub prowadziłeś/aś działalność pomiędzy 30 kwietnia 2017 roku a 29 kwietnia 2018 roku i nie była ona wpisana do CEIDG.

Korzyści? Między innymi takie, że nie musisz płacić comiesięcznych (albo kwartalnych) zaliczek na podatek ani prowadzić skomplikowanej księgowości (tylko uproszczoną ewidencję sprzedaży). Chociaż z wygodnymi programami księgowo-magazynowymi nie jest to takie trudne.

☞ PIT-0 dla młodych a sklep internetowy
5 pomysłów na pierwszą sprzedaż w internecie
Zobacz, jak sprzedają inni

 

 

Sklep internetowy w wersji profesjonalnej

Sklep internetowy bez firmy, sklep z przychodami do 1505 zł – to dobre opcje na start i dla małych biznesów. Żeby sprzedawać i zarabiać więcej, trzeba już zarejestrować działalność. Ale wciąż profesjonalny sklep internetowy można uruchomić na atrakcyjnych warunkach.

Przy założeniu, że masz już firmę, musisz tylko znaleźć właściwe oprogramowanie dla twojego biznesu. Do wyboru masz rozwiązanie dedykowane (ale potrzebne ci do tego przede wszystkim zaplecze finansowe, deweloperskie i techniczne). Możesz też skorzystać z rozwiązań oferowanych jako „darmowe – w tym wypadku weź jednak pod uwagę fakt, że bezpłatny będzie sam soft, cała reszta najprawdopodobniej będzie wymagać od ciebie finansowania.

Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać?
Potwierdzone info: Shoper to najlepszy sklep internetowy
Zobacz, co potrafi sklep internetowy w modelu SaaS

Inną opcją jest skorzystanie z oprogramowania sprzedawanego w modelu SaaS (Software as a Service). Z miesięczną czy roczną, stałą opłatą abonamentową otrzymujesz wszystko, co niezbędne, by uruchomić i rozwinąć sprzedaż w internecie. Przy tej opcji wsparcie techniczne najczęściej jest wliczone w cenę.

Takie rozwiązanie oferuje Shoper. Udostępnia oprogramowanie sklepu internetowego, z panelem administracyjnym dostępnym z każdego urządzenia (komputer, tablet, smartfon) i wszystkimi funkcjonalnościami oraz dodatkowymi usługami potrzebnymi do prowadzenia skutecznej sprzedaży.

To musisz mieć, czyli ile kosztuje gotowy sklep internetowy

Jeśli skorzystasz z promocji, które prowadzimy często na stronie Shoper.pl, oprogramowanie sklepu internetowego możesz mieć już od 25 zł miesięcznie za pierwszy rok. Czyli tylko 300 zł rocznie. Żeby jednak zacząć profesjonalnie sprzedawać, potrzebujesz jeszcze kilku rzeczy.

Domena – czyli adresu sklepu, pod którym będziesz działać. Zakładając sklep Shoper, możesz ją mieć za 12 zł / pierwszy rok.

Regulamin – bo każdy sklep internetowy musi go mieć, by sprzedawać zgodnie z prawem. Usługa przygotowania i aktualizacji regulaminu dla sklepu kosztuje od 199 zł / rok.

Certyfikat SSL – czyli zabezpieczenia strony twojego sklepu. SSL dba o bezpieczeństwo kupujących i ich danych, daje im gwarancję, że sklep internetowy jest godny zaufania. Certyfikat możesz kupić od 89 zł / rok.

☞ Szablon graficzny – podstawowy dostajesz za darmo, za bardziej zaawansowane zapłacisz od 699 zł.

Pełny cennik usług Shoper znajdziesz tutaj

Sklep internetowy, który może więcej

To, jakie są koszty sklepu internetowego i jego prowadzenia, zależy od twoich planów biznesowych. Możesz z powodzeniem sprzedawać online, korzystając tylko z podstawowych narzędzi dostępnych na platformie Shoper. A jeżeli potrzebujesz więcej rozwiązań i bardziej zaawansowanych funkcji, masz do dyspozycji liczne aplikacje i usługi dodatkowe.

W swoim sklepie możesz uruchomić wewnętrzne płatności – Shoper Płatności – które obsługują najpopularniejsze banki, karty płatnicze oraz płatności Blik, Google Pay i wiele innych. Koszt to 0% prowizji przez pierwsze 3 miesiące, gdy uruchamiasz nowy sklep, lub 1% prowizji przez pierwsze 3 miesiące, gdy posiadasz sklep dłużej niż 90 dni.

Sklep internetowy Shoper połączysz też z najpopularniejszymi dostawcami – m.in. InPostem, firmami kurierskimi oraz Pocztą Polską. W przypadku Shoper Przesyłek usługę uruchamiasz za darmo, a płacisz tylko za zrealizowane wysyłki.

A jeśli potrzebujesz sprzedawać np. przed dodatkowe kanałyGoogle, Facebooka czy Allegro – możesz skorzystać z usług kampanii reklamowych, które dostarczą ci nowych klientów i zamówienia.

To też jednak nie wszystko. Dla bardziej wymagających e-biznesów oferujemy abonament Shoper Premium, który zapewnia dedykowaną opiekę techniczną, całodobową obsługę, dostęp do większej liczby funkcjonalności, a także integracje z systemami ERP. Pakiet Premium zaczyna się od ok. 499 zł / miesiąc. A dla naprawdę dużych firm mamy Shoper Enterprise z kompleksowym wsparciem e-commerce managera.

A może by tak… sklep internetowy w dropshippingu?

Dropshipping to rozwiązanie, w którym sprzedawca jedynie pośredniczy w transakcji, a towar jest wysyłany do kupującego bezpośrednio z hurtowni. Czyli… niemal idealny model sprzedaży. Już tłumaczymy, o chodzi.

Dropshipping obniża próg wejścia do branży e-commerce, bo już na starcie pozwala zmniejszyć koszty działalności. Jako właściciel nie musisz martwić się o zatowarowanie sklepu – nawiązujesz współpracę z hurtownią, która magazynuje twój towar, a także zajmuje się wysyłką zamówień do klienta.

Co to oznacza? Że masz znacznie mniej obowiązków niż w tradycyjnym modelu sprzedaży. Dzięki integracji z hurtownią stany magazynowe i ceny aktualizują się automatycznie. A pozostałe czynności związane z obsługą zamówień można w dużej części, lub nawet w całości, powierzyć wybranej hurtowni. Dotyczy to także np. obowiązku inwentaryzacji. Pozwala to właścicielowi skupić się na innych aspektach prowadzenia sklepu internetowego, np. marketingu i budowaniu wizerunku.

Gotowy sklep bez magazynu – jak działa dropshipping?

Mam stronę i co dalej? Ile kosztuje wypromowanie sklepu internetowego

Wydatki na promocję sklepu internetowego również są uzależnione od różnych kwestii. Jeśli twój nowy sklep nie oferuje wyjątkowo atrakcyjnego, pożądanego produktu, o którym ludzie mówiliby sami, najpierw musisz zbudować rozpoznawalność marki. Potrzebujesz też wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć nowych klientów.

Najważniejszym źródłami ruchu dla sklepów internetowych Shoper są wyszukiwarka Google i media społecznościowe. Pozycjonowanie strony i budowanie organicznych kanałów dotarcia do kupujących wymaga jednak czasu. Do zdobycia pierwszych klientów niezbędne są więc płatne kampanie reklamowe, m.in. Google Ads, Facebook Ads czy TikTok Ads.

Koszty promocji sklepu oraz zyski z reklamy zależą od wielu czynników. Duże znaczenie ma np. wybrany kanał dotarcia, twoja grupa docelowa, wygląd i forma kreacji reklamowych czy wybrany sposób rozliczeń. Więcej o możliwościach płatnej promocji dowiesz się w tym artykule.

 

Masz już sklep, ale chcesz go przenieść do nas? Zapraszamy do migracji!