Ile kosztuje uruchomienie bloga w sklepie internetowym?

Data publikacji: 29 lipca 2024 Ostatnia aktualizacja: 4 sierpnia 2024

Sklep na platformie Shoper posiada wbudowany moduł do prowadzenia bloga. Oznacza to, że po założeniu sklepu w Shoper nie musisz dopłacać, aby mieć możliwość publikowania wpisów blogowych.

Publikowanie treści związanych z profilem twojej działalności, wpływa m.in. na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, ale również na to w jaki sposób twoja marka jest postrzegana przez klientów.

Blog jest najlepszym miejscem dla działań content marketingowych, pozwala tworzyć unikalne i wartościowe treści, które wspierają pozycjonowanie całej strony sklepu.

Blog w sklepie internetowym Shoper

Jeśli posiadasz sklep Shoper, możesz skorzystać z wbudowanego modułu do prowadzenia bloga. Dzięki temu bez dodatkowych opłat (m.in. za domenę czy hosting) możesz rozpocząć publikowanie artykułów, np. na temat nowości w asortymencie czy porad jak korzystać z twoich produktów.

Blog umożliwia prowadzenie działań content marketingowych, których głównymi zaletami są m.in. budowa wizerunku profesjonalisty, wzrost rozpoznawalności marki, pozyskanie zaufania klientów czy ułatwianie podjęcia decyzji zakupowych.

Dlaczego warto założyć bloga?

Korzyści prowadzenia bloga w ramach sklepu internetowego jest wiele – najważniejsze z nich to:

  • Brak kosztów związanych z uruchomieniem bloga w Shoper – na platformie Shoper moduł do prowadzenia bloga jest wbudowany i dostępny w standardzie przy każdym pakiecie sklepu,
  • Dobry wpływ na pozycjonowanie sklepu – publikując na blogu dobrej jakości treści zwiększysz szanse na wysokie miejsce w rankingach wyszukiwarek,
  • Wyróżnienie sklepu merytorycznymi treściami – artykuły na blogu mogą w atrakcyjny sposób prezentować korzyści z zakupów twoich produktów (np. możesz je opisać w inny sposób niż w opisach na kartach produktów),
  • Lokowanie produktów w artykułach – w ramach publikowanych artykułów możesz w atrakcyjny sposób lokować produkty w formie wyróżniających się linków lub w formie graficznej.

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na uruchomienie bloga, ponieważ chcą dzielić się wiedzą, doradzić i naprowadzić na najlepsze rozwiązania w danej tematyce.

Blog na innej platformie niż Shoper

Założenie bloga poza sklepem internetowym Shoper może wiązać się z dodatkowymi kosztami. Istnieje możliwość skorzystania z darmowych rozwiązań, ale mogą one nie posiadać wszystkich funkcji, które mogą być ci potrzebne.

W przypadku płatnego bloga poza sklepem Shoper, możesz potrzebować następujących usług:

Domena internetowa – czyli adres, pod którym blog będzie dostępny w Internecie.

Jeśli posiadasz już swoją domenę w Shoper, możesz skorzystać z możliwości utworzenia subdomeny (np. blog.adres-sklepu.pl) i wykorzystania jej na zewnętrznym serwerze, na którym chcesz uruchomić blog.

  • Opłaty za przedłużanie domen na kolejny rok oscylują w granicach 120 – 220 zł netto.

W przypadku bloga na platformie Shoper nie musisz kupować domeny internetowej lub tworzyć subdomen. Uruchomiony blog w sklepie Shoper będzie dostępny w ramach tej samej domeny, pod którą znajduje się twój sklep.

Hosting – czyli miejsce na serwerze, na którym zostanie zainstalowany blog.

Blog jest stroną internetową i tak jak każda witryna musi zostać umieszczony na serwerze, aby był dostępny w Internecie. Najbardziej popularnym systemem, na którym można założyć i prowadzić bloga jest WordPress.

  • Opłaty abonamentowe za przedłużanie hostingu na kolejny rok oscylują w granicach 70 – 500 zł netto (szacunki dla mniejszych pakietów hostingowych pod jedną stronę internetową).

Jeśli założysz bloga przy użyciu wbudowanego modułu w sklepie Shoper, nie musisz kupować dodatkowego hostingu, ponieważ blog będzie znajdować się na tym serwerze, na którym uruchomiony jest twój sklep.

Certyfikat SSL – czyli szyfrowanie transmisji danych w ramach adresu bloga

Zakup certyfikatu SSL nie jest wymagany, ale jest polecany z uwagi na algorytmy wyszukiwarek, które mogą wymagać SSL w celu pojawienia się w wynikach wyszukiwania.

  • Opłaty abonamentowe za przedłużanie certyfikatów SSL na kolejny rok wynoszą około 100 zł netto. Niektóre firmy umożliwiają korzystanie z darmowych certyfikatów SSL, np. Let’s Encrypt.

Wbudowany moduł bloga w sklepie Shoper nie wymaga zakupu certyfikatu SSL, gdyż blog działa w ramach domeny twojego sklepu i korzysta z tego samego certyfikatu SSL.

WAŻNE! Pamiętaj, że wszystkie powyżej opisane elementy masz do dyspozycji ZA DARMO w ramach wbudowanego modułu blog, który dostępny jest przy każdym sklepie Shoper.

Współpraca sklepu z wpływowymi blogerami

Możesz zacząć współpracę z blogerami lub influencerami, którzy publikują treści nie od wczoraj i posiadają swoich stałych odbiorców (często bardzo zaangażowanych).

Treści publikowane przez popularnych blogerów oraz influencerów mają duże zasięgi liczone dziesiątkach lub setkach tysięcy unikalnych użytkowników.

Odpowiednio przygotowany przekaz może mieć silny wpływ na opinie oraz decyzje odnośnie zakupów. Blogerzy są tego świadomi i chętnie współpracują z markami w zakresie promocji ich produktów.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak założyć darmowy blog w ramach sklepu internetowego Shoper?
  • Jakie są koszty zakładania bloga na innej platformie niż Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności