Jak dodać formy płatności do sklepu?

Data publikacji: 10 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 9 września 2024

Płatności w sklepie internetowym Shoper to lista dostępnych sposobów opłacania zamówień, które zostały udostępnione klientom w koszyku. Większość metod płatności jest zintegrowana z systemami partnerów i nie można ich usunąć.

Jeśli forma płatności nie jest wyświetlana w koszyku, powiąż ją z odpowiednią dostawą.

Dodawanie nowej metody płatności

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do sekcji: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności.
Kliknij przycisk: DODAJ PŁATNOŚĆ w prawym górnym rogu ekranu.
Konfiguracja przelewu bankowego w Shoper
Rys 1. Kliknij przycisk: Dodaj płatność, aby rozpocząć dodawanie nowej metody płatności.
Konfiguracja przelewu bankowego w Shoper
Rys 1. Kliknij przycisk: Dodaj płatność, aby rozpocząć dodawanie nowej metody płatności.
Wybierz: Typ płatności (np. przelew), wpisz nazwę płatnoś (np. Przelew tradycyjny na konto) oraz opcjonalnie uzupełnij opis (tekst opisu wyświetlany będzie przy płatności w koszyku).

Aktywuj płatność przesuwając suwak w prawo i wskaż waluty, dla których metoda płatności będzie dostepna.

Lista (aktywnych) walut sklepu pobierana jest z zakładki: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty, w której konfigurujesz jakie waluty mają być dostępne w twoim sklepie.

Jak dodać walutę i ustalić przelicznik?
Jak skonfigurować dodatkową wersję językową?

Konfiguracja przelewu bankowego w Shoper
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowej formy płatności.
Konfiguracja przelewu bankowego w Shoper
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowej formy płatności.
Następnie wypełnij następne pola:
  • Komunikat po złożeniu zamówienia – wyświetlany jest w ostatnim kroku koszyka (powinien informować klienta jak opłacić zamówienie).
  • Komunikat email – wysyłany na adres email klienta, możesz uzupełnić go podobną treścią jak w komunikacie po złożeniu zamówienia (gdyby klient zamknął przypadkowo okno przeglądarki, otrzyma na swoją skrzynkę informacje z numerem konta do wpłaty), np.: Dziękujemy za zakupy! Prosimy o wykonanie przelewu na numer konta.
Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego po złożeniu zamówienia.
Rys 3. Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego w koszyku po złożeniu zamówienia.
Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego po złożeniu zamówienia.
Rys 3. Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego w koszyku po złożeniu zamówienia.
Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówień.
Rys 4. Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówienia.
Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówień.
Rys 4. Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówienia.
Po zapisaniu płatności – w przypadku typu płatności „przelew” pojawi się dodatkowa zakładka: Numer konta, w której warto podać numer rachunku, ponieważ w treści automatycznej wiadomości e-mail: Zamówienie – potwierdzenie (Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu) możesz zawrzeć znacznik: {account_number} – numer konta wyświetlany przy użyciu znacznika pobierany jest właśnie z pola: Numer konta.
Numer konta bankowego, na który mają być wysyłane przelewy za zakupy
Rys 5. Wpisz numer rachunku bankowego, na który klienci mają przelewać środki pieniężne za zakupy.
Numer konta bankowego, na który mają być wysyłane przelewy za zakupy
Rys 5. Wpisz numer rachunku bankowego, na który klienci mają przelewać środki pieniężne za zakupy.
Pamiętaj, aby utworzoną metodę płatności połączyć z właściwą formą dostawy, zgodnie z informacjami podanymi w artykule: Konfiguracja form dostaw.

WAŻNE! Jeżeli prowadzisz swój sklep w kilku wersjach językowych powiązanych z różnymi walutami i chcesz, aby dla każdej z nich płatności były dokonywane na inne rachunki bankowe, dla każdej wersji językowej utwórz osobną płatność typu: Tradycyjny przelew bankowy (nie dokonuj tłumaczenia tego sposobu płatności z innego języka) i powiąż z właściwą walutą.

Jak zmienić kolejność form płatności w koszyku?

W Panelu administracyjnym sklepu możesz ustawić domyślną formę płatności w koszyku. W ten sposób możesz zasugerować, z której metody płatności powinni korzystać klienci.

Konfiguracja popularnych metod płatności w Shoper

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak dodać nową formę płatności w Panelu administracyjnym sklepu,
  • jak zmienić kolejność metod płatności wyświetlanych w koszyku,
  • jak skonfigurować popularne metody płatności w sklepie Shoper.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności