Data publikacji: 10 kwietnia 2024 Aktualizacja: 29 czerwca 2025

Jak dodać formy płatności do sklepu?

Płatności w sklepie internetowym Shoper to lista dostępnych sposobów opłacania zamówień, które zostały udostępnione klientom w koszyku. Większość metod płatności jest zintegrowana z systemami partnerów i nie można ich usunąć.

Jeśli forma płatności nie jest wyświetlana w koszyku, powiąż ją z odpowiednią dostawą.

Dodawanie nowej metody płatności

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do sekcji: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności.
Kliknij przycisk: DODAJ PŁATNOŚĆ w prawym górnym rogu ekranu.
Konfiguracja przelewu bankowego w Shoper
Rys 1. Kliknij przycisk: Dodaj płatność, aby rozpocząć dodawanie nowej metody płatności.
Konfiguracja przelewu bankowego w Shoper
Rys 1. Kliknij przycisk: Dodaj płatność, aby rozpocząć dodawanie nowej metody płatności.
Wybierz: Typ płatności (A) (np. przelew), wpisz nazwę płatności (np. Przelew tradycyjny na konto) (B) oraz opcjonalnie uzupełnij opis (tekst opisu wyświetlany będzie przy płatności w koszyku).

Aktywuj płatność, przesuwając suwak w prawo (C) i wskaż waluty (D), dla których metoda płatności będzie dostępna.

Lista (aktywnych) walut sklepu pobierana jest z zakładki: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty, w której konfigurujesz jakie waluty mają być dostępne w Twoim sklepie.

Jak dodać walutę i ustalić przelicznik?
Jak skonfigurować dodatkową wersję językową?

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowej formy płatności.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowej formy płatności.
Następnie wypełnij następne pola:
  • Komunikat po złożeniu zamówienia – wyświetlany jest w ostatnim kroku koszyka (powinien informować klienta jak opłacić zamówienie).
  • Komunikat email – wysyłany na adres email klienta, możesz uzupełnić go podobną treścią jak w komunikacie po złożeniu zamówienia (gdyby klient zamknął przypadkowo okno przeglądarki, otrzyma na swoją skrzynkę informacje z numerem konta do wpłaty), np.: Dziękujemy za zakupy! Prosimy o wykonanie przelewu na numer konta.
Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego po złożeniu zamówienia.
Rys 3. Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego w koszyku po złożeniu zamówienia.
Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego po złożeniu zamówienia.
Rys 3. Uzupełnij treść komunikatu wyświetlanego w koszyku po złożeniu zamówienia.
Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówień.
Rys 4. Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówienia.
Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówień.
Rys 4. Uzupełnij treść komunikatu e-mail wysyłanego do klientów po złożeniu zamówienia.
Po zapisaniu płatności – w przypadku typu płatności „przelew” pojawi się dodatkowa zakładka: Numer konta (A), w której warto podać numer rachunku, ponieważ w treści automatycznej wiadomości e-mail: Zamówienie – potwierdzenie (Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu) możesz zawrzeć znacznik: {account_number} – numer konta wyświetlany przy użyciu znacznika pobierany jest właśnie z pola: Numer konta (B).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodawanie płatności > Numer konta
Rys 5. Wpisz numer rachunku bankowego, na który klienci mają przelewać środki pieniężne za zakupy.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodawanie płatności > Numer konta
Rys 5. Wpisz numer rachunku bankowego, na który klienci mają przelewać środki pieniężne za zakupy.
Pamiętaj, aby utworzoną metodę płatności połączyć z właściwą formą dostawy, zgodnie z informacjami podanymi w artykule: Konfiguracja form dostaw.

Jak zmienić kolejność form płatności w koszyku?

W Panelu administracyjnym sklepu możesz ustawić domyślną formę płatności w koszyku. W ten sposób możesz zasugerować, z której metody płatności powinni korzystać klienci.

Konfiguracja popularnych metod płatności w Shoper

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak dodać nową formę płatności w Panelu administracyjnym sklepu,
  • jak zmienić kolejność metod płatności wyświetlanych w koszyku,
  • jak skonfigurować popularne metody płatności w sklepie Shoper.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności