Pierwsze kroki – dostosowanie wyglądu sklepu internetowego
Wygląd twojego sklepu ma znaczenie! Sprawdź, jak kupić szablon graficzny i jak ustawić stronę główną, jak dostosować wygląd i treści sklepu z aktywnym szablonem Storefront.
Do identyfikacji wizualnej sklepu, którą należy spersonalizować przy zakładaniu sklepu, należą m.in.: logo, strona główna, menu nawigacyjne, układy stron czy kolory przewodnie używane przez markę.
Proces kreowania marki zaczyna się już od pierwszych dni istnienia twojego sklepu.
Shoper Storefront
Nowoczesna technologia, dzięki której jeszcze łatwiej i szybciej stworzysz wymarzony wygląd sklepu.
Edytor jest narzędziem, dzięki któremu edycja wyglądu oraz bieżący podgląd zmian widoczne są „na żywo” na tej samej stronie, bez konieczności przeglądania zmian w osobnej karcie przeglądarki.
- Różnice między poprzednią wersją szablonu, a nowym Storefront
- Dostępne opcje edytora stron Shoper Visual Editor
- Jak dodać moduł w sklepie z aktywnym szablonem Strorefront?
- Wszystkie artykuły i instrukcje obsługi z kategorii Shoper Storefront
Korzystaj z dziesiątek gotowych modułów w ramach opcji przeciągnij i upuść w przyjaznym interfejsie do edycji wyglądu stron sklepu. Wygodne przenoszenie modułów metodą drag&drop (złap-przeciągnij-upuść) sprawia, że zarządzanie wizualną stroną sklepu jest jeszcze przyjemniejsze.
Shoper Storefront to najnowsza technologia do edycji zawartości i wyglądu sklepu
Logo w sklepie internetowym
Najważniejszy znak graficzny – jaki powinien być oraz gdzie i w jakiej formie będzie wyświetlany?
Logo to wyjątkowo ważny element sklepu i całej marki. Tworząc je, należy mocno przemyśleć dobór fontu, wielkości liter, kroju pisma czy koloru. Dobrze dobrana czcionka (font) oraz minimalizm są cechami idealnego logo.
- Jak wybrać lub zaprojektować logo dla sklepu internetowego?
- Jak dodać własne logo i tło nagłówka w sklepie Shoper?
Logo jest ważnym elementem pierwszego wrażenia i ma ogromny wpływ na budowanie świadomości każdej marki. Jednak nigdy nie powinno być elementem dominującym.
Strona główna sklepu internetowego
Nigdy nie otrzymasz drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Na pierwszą ocenę klienta ma wpływ: długo ładujący się sklep, przepełniony nadmierną ilością dodatków, nieciekawa szata graficzna i zwyczajnie brzydkie logo lub banery reklamowe.
Na stronę główną trafiają klienci poszukujący naszej marki czy znający adres sklepu. Jednak czy ona faktycznie jest licznie odwiedzana i trzeba na nią poświęcić aż tyle czasu? W tym miejscu najbardziej do wyobraźni przemówią liczby, które nie pozostawiają złudzeń.
Strona główna jest niczym witryna sklepu stacjonarnego. To wizytówka mająca zachęcić do dalszego przeglądania sklepu i dokonania w nim zakupu. Wejścia na stronę główną stanowią ok. 18% wszystkich stron docelowych.
Menu i nawigacja w sklepach internetowych
W sklepie mogą być dostępne różne rodzaje menu. Możesz dodać linki w stopce i nagłówku oraz ustawić menu boczne. Na różnych układach stron sklepu możesz dodać własne moduły menu, aby dodatkowo usprawnić proces nawigacji w sklepie.
- Jak w nagłówku ustawić poziome menu z rozwijanymi kategoriami produktów?
- Jak dodać link do nagłówka sklepu Shoper?
- Edycja nagłówka w szablonie Storefront
- Jak dodać kategorię nowości do nagłówka sklepu Shoper?
Układy stron sklepu internetowego
Szablon Storefront umożliwia tworzenie własnych układów modułów na stronach sklepu, przy pomocy kombinacji sekcji, wierszy i kolumn.
- Jak w Storefront zarządzać sekcjami, wierszami i kolumnami?
- Edytor układu strony, struktura i obsługa modułów w Storefront
- Jak zarządzać modułami w starym konfiguratorze wyglądu Shoper?
Warto zapamiętać!
- Edycja wyglądu sklepu w Shoper Storefront
- Jak utworzyć i dodać logo do sklepu Shoper?
- Jaka powinna być zawartość strony głównej w sklepie internetowym?
- Jak ustawić różne rodzaje menu?
- Dostosowanie własnych układów stron sklepu