Ręczne dodawanie wpłaty do zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu

Data publikacji: 25 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Ręczne oznaczenie wpłaty możesz wykorzystać dla takich metod płatności jak:

  • przelew tradycyjny – kiedy przelew zaksięguje się na Twoim koncie bankowym,
  • za pobraniem przy odbiorze – kiedy wpłata dotrze do Ciebie,
  • gotówką w przypadku odbioru osobistego – kiedy kupujący odbierze towar i za niego zapłaci.

oraz innych przypadków kiedy np. w wyniku błędu operatora płatności elektronicznych informacja o płatności nie zostanie przekazana automatycznie do sklepu.

Jak dodać ręcznie wpłatę do zamówienia?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B) i odszukaj na liście zamówienie dla którego chcesz dodać wpłatę. Kliknij: imię i nazwisko klienta zamówienia (C), które nie zostało opłacone (kwota w kolorze czerwonym), aby przejść do edycji zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Klient
Rys 1. Przejdź do edycji nieopłaconego zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Klient
Rys 1. Przejdź do edycji nieopłaconego zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
W sekcji: Podsumowanie zamówienia (A) kliknij: DODAJ WPŁATĘ (B), aby dodać wpłatę od klienta.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Pogląd zamówienia > Wpłata
Rys 2. Ręczne dodanie wpłaty od klienta w podglądzie zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Pogląd zamówienia > Wpłata
Rys 2. Ręczne dodanie wpłaty od klienta w podglądzie zamówienia.
Kwota zamówienia jest uzupełniana automatycznie i dotyczy całości zamówienia. Jeśli klient dokonywał wpłaty w kilku ratach / za pomocą różnych metod płatności, wybierz odpowiednią: Metodę płatności (B), w polu: Dodaj wpłatę wpisz kwotę (A) i ZAPISZ (C) – czynność możesz powtórzyć, aby dodać kolejną część płatności.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Wpłata > Formularz
Rys 3. Opłać całe zamówienie za pomocą wybranej metody płatności.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Wpłata > Formularz
Rys 3. Opłać całe zamówienie za pomocą wybranej metody płatności.
Jeżeli zamówienie zostało opłacone w całości, to po dodaniu wpłaty w podsumowaniu zobaczysz informację: Opłacone (zielony kolor).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Płatność: Opłacone
Rys 4. W podsumowaniu zamówienia pojawi się informacja o dokonaniu wpłaty.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Płatność: Opłacone
Rys 4. W podsumowaniu zamówienia pojawi się informacja o dokonaniu wpłaty.

Jeżeli zamówienie zostało opłacone częściowo, to po dodaniu wpłaty w podsumowaniu zobaczysz informację: Opłacone częściowo (pomarańczowy kolor) oraz kwotę pozostałą do zapłaty (A). Żeby dodać kolejną wpłatę kliknij na: ZARZĄDZANIE TRANSAKCJAMI (B).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Płatność: Opłacone częściowo
Rys 5. W podglądzie zamówienia możesz zarządzać transakcjami, aby dodać kolejną wpłatę.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Płatność: Opłacone częściowo
Rys 5. W podglądzie zamówienia możesz zarządzać transakcjami, aby dodać kolejną wpłatę.

Kolory (czerwony, pomarańczowy, zielony) informujące o stanie wpłat dla poszczególnych zamówień (C) są również widoczne z poziomu listy zamówień: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Wartość
Rys 6. Kolory informują administratorów o stanie wpłat do złożonych zamówień w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Wartość
Rys 6. Kolory informują administratorów o stanie wpłat do złożonych zamówień w sklepie internetowym.
W oknie szczegółów płatności wybierz opcje: DODAJ WPŁATĘ.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Zarządzaj transakcjami > Szczegóły płatności
Rys 7. Wpłać pozostałą kwotę do zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Zarządzaj transakcjami > Szczegóły płatności
Rys 7. Wpłać pozostałą kwotę do zamówienia.
Kwota pozostała do opłacenia jest uzupełniona automatycznie. Ponownie wybierz: Metodę płatności (B) i wpisz kwotę (A) jeśli jest inna niż podana, potwierdź zmiany klikając przycisk: ZAPISZ (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Zarządzaj transakcjami > Szczegóły > Dodaj wpłatę
Rys 8. Dokonaj ręcznego oznaczenia części wpłaty w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Zarządzaj transakcjami > Szczegóły > Dodaj wpłatę
Rys 8. Dokonaj ręcznego oznaczenia części wpłaty w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Po dodaniu płatności sklep wyświetli okno ze szczegółami wpłat, które można zamknąć klikając: X w prawym górnym rogu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Zarządzaj transakcjami > Dodaj wpłatę > Szczegóły płatności
Rys 9. Zamknij okienko ze szczegółami płatności do opłaconego zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd zamówienia > Zarządzaj transakcjami > Dodaj wpłatę > Szczegóły płatności
Rys 9. Zamknij okienko ze szczegółami płatności do opłaconego zamówienia.

Zwracanie środków pieniężnych do klienta z poziomu Panelu administracyjnego sklepu

Instrukcja: jak wykonać zwrot pieniężny do klienta za produkt kupiony w sklepie?

Powiązane artykuły nt. transakcji i zwrotów w sklepie Shoper

Mogą zainteresować Cię również poniższe artykułu Centrum pomocy dotyczące transakcji i zwrotów w sklepie internetowym:

Zwiększ widoczność swojego sklepu internetowego z Facebook Ads! Umów się na darmową konsultację, aby dowiedzieć się, jak nasze kampanie reklamowe mogą przyciągnąć więcej klientów do Twojej strony.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak manualnie przypisać wpłatę do zamówienia w sklepie Shoper.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności