REGULAMIN SKLEPU

Zawsze aktualny regulamin sklepu internetowego

Konsultacje prawne zamień na intuicyjną aplikację. Zaoszczędź czas i przyspiesz uaktualnianie dokumentacji w sklepie.

Nie masz jeszcze sklepu? Wypróbuj go za darmo

Pakiet niezbędnych dokumentów przygotowany przez prawników

O dowolnej porze dnia i w kilka minut wygenerujesz niezbędne dokumenty prawne przygotowane przez doświadczonych prawników. Wszystko dzięki prostej w obsłudze aplikacji.

Aktualizacje do bieżących zmian w prawie

Dokumenty dostosowane do najnowszych rozporządzeń prawnych są aktualizowane przez nas automatycznie. Zawsze zostajesz poinformowany o wprowadzanych zmianach.

Regulamin dopasujemy do oferty twojego sklepu

Prawnicy dopasują treść regulaminu sklepu do produktów i branży, w której sprzedajesz. Zachowają pełną zgodność z obowiązującym prawem.

Spełnisz wymagania z rozporządzenia RODO

Każdy z dokumentów, który wygenerujesz w aplikacji spełnia najnowsze wymagania dot. ochrony danych osobowych kupujących.

Bieżąco monitorujemy klauzule niedozwolone

Ich stosowanie może wiązać się z nałożeniem kary do 10% przychodów. Dlatego sprawdzamy i aktualizujemy dokumenty za ciebie.

Prosty i szybki w obsłudze kreator dokumentów

Wszystkie dokumenty generujesz w czterech krokach.
  • 1
    Wybierz dokument, który chcesz wygenerować.
  • 2
    Odpowiedz na kilka pytań w formularzu. Dzięki twoim odpowiedziom, spersonalizujemy treść dokumentu.
  • 3
    Pobierz gotowy dokument w wybranym formacie np. pliku tekstowym lub PDF.
  • 4
    Opublikuj dokument na stronie twojego sklepu.

Wybierz  pakiet dla swojego biznesu

Nie martw się o monitorowanie zmian w prawie. Zajmiemy się tym za ciebie.

Shoper Regulaminy PRO

299 zł / rok
Pobierz aplikację

Shoper Regulaminy

199 zł / rok
Pobierz aplikację
Dostęp do kreatora regulaminów
Automatyczne aktualizacje dokumentów pod kątem zmian w prawie
Monitoring dokumentów pod kątem klauzul niedozwolonych
Certyfikat zgodności regulaminu z prawem
Regulamin sklepu internetowego
Polityka prywatności zgodna z RODO
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Regulamin i zasady sprzedaży na Allegro
Przykładowe treści dot. zwrotów i reklamacji do umieszczenia na stronie
Infografika z wyciągiem z regulaminu do umieszczenia na stronie
Wzór tablicy informacyjnej
Instrukcja wdrożenia RODO w e-sklepie
Wzór polityk ochrony danych
Wzór analizy ryzyka
Wzór rejestru czynności przetwarzania
Wzór umowy powierzenia danych osobowych
Wzór upoważnienia do przetwarzania danych
Wzór oświadczenia pracownika
Wzór rejestru upoważnień
Wzór rejestru naruszeń ochrony danych osobowych
Klauzula informacyjna do umów z pracownikami
Klauzula informacyjna do umów z kontraktorami
Instrukcje wypełnienia każdego z dokumentów

Shoper Regulaminy PRO

299 zł / rok
Pobierz aplikację

Shoper Regulaminy

199 zł / rok
Pobierz aplikację

Najczęściej zadawane pytania

Czy regulamin sklepu internetowego jest obowiązkowy?

Regulamin sklepu internetowego jest obowiązkowym dokumentem, który powinien być stale i bezpłatnie dostępny na stronie sklepu tak, aby kupujący mógł się z nim zapoznać przed dokonaniem zakupu.

Odpowiednio przygotowany regulamin chroni zarówno właściciela sklepu internetowego jak i kupującego. Poprzez regulamin informujesz kupującego o jego obowiązkach wobec ciebie, jako sprzedawcy oraz przekazujesz informacje wymagane w ustawie o prawach konsumenta.

Dokument powinien zostać przygotowany indywidualnie, na potrzeby konkretnego sklepu internetowego, przez doświadczonego w prawie eksperta.

Kto powinien stworzyć regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego powinien zostać przygotowany przez lub pod nadzorem prawnika. Najlepiej, jeśli prawnik nadzorujący tworzenie regulaminu sklepu internetowego, ma doświadczenie w e-commerce.

Na rynku są dostępne rozwiązania takie jak kreatory regulaminów, które w połączeniu z doświadczeniem prawników, dają możliwość samodzielnego stworzenia zgodnego z prawem regulaminu sklepu internetowego. Taką możliwość daje sprawdzona aplikacja Shoper Regulaminy.

Dlaczego warto wykorzystać kreator regulaminu?

Kreator regulaminu jest wygodnym narzędziem, które można wykorzystać w procesie tworzenia dokumentu. Świadomy i profesjonalny przedsiębiorca nie powinien korzystać z bezpłatnych wzorów regulaminów internetowych. Powinien stworzyć lub zlecić swój własny, zgodny z prawem indywidualny regulamin sklepu internetowego, na przykład korzystając ze sprawdzonej aplikacji Shoper Regulaminy.

Ile kosztuje regulamin sklepu internetowego?

Cena regulaminu jest uzależniona od tego, jaki zakres tworzonych dokumentów wybierzesz. Pamiętaj, że sam regulamin sklepu internetowego nie jest wystarczający do prowadzenia sprzedaży internetowej. Ważna jest również polityka prywatności, czy dokumentacja RODO, o którą powinieneś zadbać.

Dzięki aplikacji Shoper Regulaminy otrzymasz regulamin, który powstał pod nadzorem doświadczonego prawnika i jest objęty pełnym monitoringiem oraz jego aktualizację pod kątem zmian w prawie przez kolejnych 12 miesięcy.

Roczny koszt pakietu regulaminówdla właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper rozpoczyna się już od 199 zł i obejmuje roczną gwarancję aktualizacji i dostosowania do zmian w prawie.

Gdzie kupić regulamin sklepu internetowego?

Zakupu regulaminu sklepu internetowego powinieneś dokonać u sprawdzonego dostawcy. Zgodny z prawem regulamin powinien zostać przygotowany indywidualnie, na potrzeby konkretnego sklepu internetowego, przez doświadczonego w prawie eksperta.

Pomocne w tym procesie są kreatory i generatory regulaminu, pomagające zebrać niezbędne informacje. Jednak nad całym procesem powinien czuwać prawnik. Rzetelny regulamin sklepu internetowego oznacza więc przygotowany indywidualny dokument, nad którego przygotowaniem czuwał prawnik, zapewniający również wsparcie i aktualizacje przez co najmniej 12 miesięcy.

Czy darmowy regulamin sklepu internetowego jest wystarczający?

Darmowy regulamin sklepu internetowego to zwykle dokument stworzny samodzielnie przez właściciela sklepu internetowego, często na podstawie darmowego wzoru regulaminu. Może on zawierać zapisy niedozwolone lub nie chronić właściciela sklepu internetowego przed prawnymi konsekwencjami prowadzenia działalności gospodarczej, w tym sklepu internetowego.

Aby uniknąć negatywnych konsekwencji używania darmowego regulaminu sklepu internetowego, lepiej aby właściciel sklepu skorzystał z profesjonalnego rozwiązania, przygotowanego przez doświadczonego w obszarze e-commerce prawnika.

Dla kogo jest regulamin z aplikacji Shoper Regulaminy?

Regulamin z aplikacji pasuje do zdecydowanej większości sklepów internetowych, w tym także prowadzonych w ramach tzw. działalności nierejestrowanej.
Jeśli sprzedajesz standardowe produkty, takie jak odzież, zabawki czy książki lub oferujesz pliki do pobrania (np. e-booki), a twoim rynkiem docelowym jest rynek polski, regulamin odpowiednio cię zabezpieczy.

Co ważne, aplikacja obejmuje także sprzedaż w modelu dropshipping, w którym ty jesteś sprzedawcą, a towar jest wysyłany do klienta przez inny podmiot (np. hurtownię).

Regulamin będzie pasować również wówczas, gdy w twoim sklepie w ramach typowej ścieżki zakupowej można zamówić produkt, który będzie dopasowany do życzenia klienta (np. poprzez grawer, nadruk, czy dostosowanie wymiarów produktu do indywidualnych wymogów kupującego).

Którą aplikację wybrać? Shoper Regulaminy Pro czy Shoper Regulaminy?

Aplikacja Shoper Regulaminy Pro jest kompleksowym produktem. Pozwala na spełnienie wymogów prawnych zarówno w zakresie ciążących na sprzedawcy obowiązków informacyjnych (regulamin, polityka prywatności - umieszczane w sklepie), jak i wewnętrznej dokumentacji RODO, którą powinien prowadzić sprzedawca.

W przypadku, gdy już posiadasz dokumentację przetwarzania danych osobowych, wystarczająca będzie aplikacja Shoper Regulaminy.

Czy kupując aplikację Shoper Regulaminy Pro spełnię wszystkie wymogi w zakresie niezbędnej dokumentacji w sklepie internetowym?

W przypadku zdecydowanej większości sklepów internetowych, w tym także prowadzonych w ramach tzw. działalności nierejestrowanej, zakup aplikacji Shoper Regulaminy Pro pozwala spełnić wymogi w zakresie niezbędnej dokumentacji w sklepie internetowym.

W aplikacji Shoper Regulaminy Pro znajdują się zarówno dokumenty do umieszczenia w sklepie (w szczególności polityka prywatności oraz regulamin sklepu internetowego), jak i wzory dokumentacji wewnętrznej RODO, którą powinien prowadzić w zasadzie każdy sprzedawca. Tym samym, kupując aplikację w wersji Pro spełniasz wymogi w zakresie dokumentacji wynikające z ustawy o prawach konsumenta oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO).

Prowadzę działalność nierejestrowaną. Czy mogę skorzystać z aplikacji?

Tak. Generując dokumenty w aplikacji możliwy jest wybór różnych form prawnych prowadzenia działalności, w tym również formy nierejestrowanej.

Jeżeli w późniejszym czasie zmienisz formę prowadzenia działalności, wystarczy, że zmienisz dane w formularzu aplikacji i wygenerujesz nowy dokument z aktualnymi danymi twojej działalności.

Czy aplikacja pasuje do sprzedaży w modelu dropshipping?

Dokumenty dostępne w aplikacji pasują do sprzedaży w modelu dropshipping, w którym kupujący zawiera umowę z tobą jako sprzedawcą, a hurtownia odpowiadać będzie jedynie za dostarczenie towaru do klienta (ewentualnie także za odbiór zwrotów i reklamacji).

Jeżeli prowadzisz dropshipping w modelu pośrednictwa, co oznacza, że sprzedawcą jest inny podmiot i to on będzie wystawiać dla kupującego faktury, ty zaś przedstawiasz jedynie jego ofertę, aplikacja nie będzie dla ciebie odpowiednia.

Tworzę produkty na indywidualne zamówienie klienta. Czy regulamin z aplikacji odpowiednio mnie zabezpieczy?

Jeśli taki produkt można zamówić w ramach typowej ścieżki zakupowej, regulamin z aplikacji zapewni ci bezpieczeństwo. Zawiera on adekwatne postanowienie dotyczące produktów nieprefabrykowanych, tworzonych według specyfikacji klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Dzięki temu takie produkty nie będą podlegać prawu odstąpienia od umowy.

Sprzedaję e-booki. Czy regulamin z aplikacji Shoper Regulaminy będzie odpowiedni?

Tak, dokumenty z aplikacji są dostosowane do sprzedaży zarówno towarów fizycznych, jak i treści cyfrowych, jakimi są np. e-booki.

Dla kogo są wzory dokumentów RODO z aplikacji Shoper Regulaminy Pro?

Każdy e-sprzedawca powinien posiadać dokumentację wewnętrzną wymaganą przez RODO – niezależnie od tego, czy zatrudnia pracowników, prowadzi działalność nierejestrowaną, dopiero zaczyna, czy jest już doświadczonym sprzedawcą.

Wzory takiej dokumentacji zawarte w aplikacji Shoper Regulaminy Pro będą pasować do zdecydowanej większości mikro- i małych działalności polegających na internetowej sprzedaży.

Czy jako działalność nierejestrowana potrzebuję dokumentacji RODO?

Tak. Prowadzenie działalności nierejestrowanej nie zwalnia z obowiązków związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

W związku z wymogami RODO, twoja strona powinna zawierać regulamin sklepu internetowego i politykę prywatności, a jako właściciel sklepu powinieneś posiadać także odpowiednią dokumentację wewnętrzną dotyczącą przetwarzania danych osobowych. Znajdziesz ją w ramach naszej aplikacji Shoper Regulaminy Pro.

Nie zatrudniam pracowników. Czy potrzebuję dokumentacji RODO?

Tak. Wymóg posiadania dokumentacji RODO spoczywa na tobie jako sprzedawcy niezależnie od tego, czy zatrudniasz pracowników, czy nie. Wzory takiej dokumentacji znajdziesz w ramach naszej aplikacji Shoper Regulaminy Pro.

Dla kogo dokumenty z aplikacji nie będą właściwe?

Regulamin z aplikacji nie będzie pasował, jeśli:

  • jesteś tylko pośrednikiem, a sprzedawcą jest inny podmiot – ty przedstawiasz jedynie jego ofertę;
  • swoją ofertę kierujesz na rynki zagraniczne (np. dla sklepu internetowego dostępnego w zagranicznej domenie, w innym języku);
  • sprzedajesz leki, wyroby medyczne, alkohol lub inne towary, którymi obrót podlega odrębnym regulacjom;
  • w twoim sklepie jest więcej niż jeden adres do wysyłania zwracanego albo reklamowanego towaru;
  • oferujesz własne metody dostarczania zamówień, ograniczone do określonych obszarów (np. do terenu jednego miasta);
  • sprzedaż w twoim sklepie następuje dopiero po twojej weryfikacji zamówienia i ręcznym potwierdzeniu jego treści (a więc nie jest to standardowy model sprzedaży, w którym sprzedaż następuje w momencie kliknięcia przycisku „Kup teraz”);
  • sprzedajesz towary używane i chcesz maksymalnie ograniczyć swoją odpowiedzialność za ewentualne wady.

Wzory dokumentacji RODO z aplikacji Shoper Regulaminy Pro nie będą pasować, jeśli:

  • twoja działalność obejmuje nie tylko standardową sprzedaż produktów, ale też usługi takie jak: prowadzenie kursów online lub stacjonarnie, tworzenie oprogramowania, świadczenie usług marketingowych, hostingowych itp.;
  • prowadzisz sklep stacjonarny w więcej niż jednej lokalizacji;
  • zbierasz dane szczególnych kategorii (np. dane o zdrowiu).

Co się stanie z dokumentami z aplikacji, jeśli zajdą zmiany w prawie?

Monitorujemy zmiany w prawie i na bieżąco uwzględniamy je w aplikacji. Dzięki nam masz pewność, że twoje dokumenty na stronie sklepu są zawsze zgodne z prawem i wolne od klauzul niedozwolonych.

Jeśli więc nastąpią zmiany w prawie, poinformujemy cię o nich mailowo, a w aplikacji wyświetli się stosowny komunikat. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, powinieneś po każdej zmianie opublikować w sklepie zaktualizowane dokumenty.

Jak często zmienia się treść dokumentów w aplikacjach?

Treść dokumentów w aplikacjach aktualizujemy przede wszystkim w momencie zmian w prawie konsumenckim lub przepisach z zakresu danych osobowych. Dodatkowo, zdarzają się zmiany wynikające np. z rozstrzygnięć odpowiednich organów polskich lub europejskich.

W ostatnim czasie zmiany są stosunkowo częste, a decydując się na naszą aplikację nie musisz ich śledzić - masz pewność, że twoje dokumenty są zgodne z obowiązującym prawem.

Dzięki aplikacji aktualizacja dokumentów to zaledwie kilka kliknięć, a o tym, co konkretnie się zmieniło, poinformujemy cię mailowo. Dodatkowo, przy okazji większych zmian w prawie organizujemy webinary, które przybliżają klientom nowe obowiązki lub uprawnienia.

Czy dokumenty można edytować, jeżeli zmienią się moje dane lub funkcje sklepu?

Tak, dzięki naszym aplikacjom w każdym momencie możesz uzyskać dokumenty odpowiadające nowym założeniom w twoim sklepie.

Mam kilka sklepów na platformie Shoper. Czy mogę wykorzystać wygenerowane dokumenty w każdym z nich?

Nie, licencja na aplikację udzielana jest dla jednego sklepu. Ponadto, dokumenty z aplikacji są dopasowane do sklepu, którego dane podałeś w momencie ich generowania i tylko ten sklep będzie objęty automatyczną aktualizacją treści.

Jeśli więc posiadasz więcej niż jeden sklep na platformie Shoper, rekomendujemy dla pierwszego z nich zainstalowanie aplikacji Shoper Regulaminy Pro, a dla kolejnych - Shoper Regulaminy. Możesz tak zrobić, jeśli prowadzisz kilka sklepów przypisanych do tej samej działalności.

Czym jest certyfikat legalności?

To certyfikat poświadczający, że twój regulamin został przygotowany w naszej aplikacji, a więc jest w pełni zgodny z prawem i wolny od klauzul niedozwolonych. Możesz posługiwać się certyfikatem przez cały okres trwania subskrypcji – pod warunkiem, że nie będziesz wprowadzać samodzielnych zmian w regulaminie sklepu internetowego poza aplikacją. Certyfikat możesz pobrać jako plik graficzny lub umieścić na specjalnie stworzonej dla niego podstronie.

Czym jest infografika?

Infografika to przedstawiony graficznie zbiór najważniejszych informacji zawartych w regulaminie sklepu internetowego. Twoi klienci w jednym miejscu znajdą kontakt do sklepu, informacje o czasie realizacji zamówienia czy sposobach płatności. Infografikę możesz pobrać jako plik graficzny lub umieścić na specjalnie stworzonej dla niej podstronie.

Przetestuj sklep internetowy Shoper przez 14 dni za darmo

This is some text inside of a div block.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Testuj sklep internetowy i jego wszystkie funkcje przez 14 dni. Bez zobowiązań. Podając adres e-mail, akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności