Dropshipping

Zarządzaj wygodnie sprzedażą w modelu dropshipping – znajdź odpowiednie dla twojego sklepu hurtownie i zlecaj im wysyłkę zamówień.
temat:

Marża w dropshippingu. Czy dropshipping się opłaca? Ile można na nim zarobić w sklepie internetowym?

Spis treści

  1. Text Link

„Czy to mi się zwróci? Czy coś na tym zarobię?” – te pytania zadaje sobie każdy początkujący (i doświadczony również) przedsiębiorca. Przed rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu warto więc poznać dokładne koszty, które trzeba będzie ponieść. Nie zaszkodzi też obliczyć prognozowane zarobki, po to aby sprawdzić, czy inwestowanie w dropshipping ma sens, czy np. nie trzeba będzie dokładać do biznesu.

Jak zarabiać, sprzedając nie swoje produkty?

Chcesz założyć własny sklep internetowy, ale nie posiadasz rzeczy do sprzedaży i równocześnie boisz się inwestować w towar, który może się nie sprzedać? A może już prowadzisz e-biznes, ale masz tylko kilka przedmiotów w ofercie i zastanawiasz się nad zwiększeniem asortymentu?

W takim razie mamy dla ciebie dobrą wiadomość: nie musisz mieć własnego asortymentu ani nawet magazynu, żeby sprzedawać w internecie. Działając w oparciu o model dropshipping, zarabiasz sprzedając nie swoje produkty. Towar należy do hurtowni i jest przez nią magazynowany oraz wysyłany, a ty płacisz za niego dopiero, gdy klient złoży i opłaci zamówienie.

Ile da się zarobić w modelu dropshipping?

Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Jeśli dopiero startujesz z własnym sklepem internetowym, nie nastawiaj się od razu na wielotysięczne kwoty. Prowadzenie e-sklepu wymaga czasu i pracy. 

Jeżeli naprawdę się do tego przyłożysz, zadbasz o wizerunek marki i zdobędziesz zaufanie klientów, z czasem twoje zyski z dropshippingu zaczną rosnąć. Zyskasz też więcej możliwości negocjacyjne z hurtowniami, a to z kolei wpłynie na twoją ofertę i strategię cenową.

To, ile można zarobić w modelu dropshipping, jest bardzo indywidualną sprawą. Zyski w dropshippingu zależą od wielu różnych kwestii – o tych najważniejszych przeczytasz poniżej.

Jak zarabiać w dropshippingu?

Co wpływa na zarobki w dropshippingu?

Marża

Jest jednym z podstawowych pojęć w biznesie, także w dropshippingu. Definiuje się ją jako różnicę między ceną, po której dany produkt jest sprzedawany a kosztem pozyskania go od hurtowni. Innymi słowy, określa, ile zarabia się na konkretnym towarze czy kategorii.

[.card-orange][.head-4]Warto zapamiętać![.head-4][.text-size-regular]Jeśli oferujesz jeansy za 200 zł, a hurtownia sprzedała ci je za 150 zł, finalnie zarobisz 50 zł, czyli twoja marża wyniesie 25%.[.text-size-regular][.text-size-regular]Niska marża = więcej zamówień[.text-size-regular][.text-size-regular]Niższe ceny w hurtowni = większe zarobki[.text-size-regular][.text-size-regular]Marża jest przeważnie ustalana przez sprzedawcę, po określeniu warunków współpracy z dostawcą. Zdarza się też jednak, że to hurtownia narzuca kwotę z góry.[.text-size-regular][.text-size-regular]W zależności od branży i oferty produktowej, standardowa marża w dropshippingu wynosi około 20–35%.[.text-size-regular][.card-orange]

Wybór produktu i popyt na towar

Kolejnym kluczowym elementem, od którego zależą zarobki w dropshippingu, jest oczywiście sam asortyment sklepu internetowego. Możesz mieć świetny produkt i idealnie wyliczoną marżę, ale nie znajdziesz chętnych na zakup, nic nie sprzedasz. 

I tutaj wracamy do początku, czyli badania rynku i potrzeb klientów. Jeśli chcesz zacząć zarabiać na dropshippingu, sprawdź, jakie produkty cieszą się powodzeniem w wybranej przez ciebie branży i na co jest największy popyt. Możesz wykorzystać do tego takie narzędzia, jak Google Trends czy planer słów kluczowych Google Ads.

Konkurencja w branży

O tym, czy i ile da się zarobić na dropshippingu, decyduje również sytuacja na konkretnym rynku. Sprawdź więc dobrze swoją konkurencję.

Czy jest już dużo sklepów sprzedających podobne lub takie same produkty? Ile z nich korzysta z tej samej hurtowni? Czy twoi potencjalni konkurenci mają jakieś luki w swoich ofertach, które ty możesz wypełnić? Odpowiedzi na te pytania z pewnością pomogą ci w opracowaniu strategii cenowej i marketingowej.

Działania marketingowe 

By sklep internetowy w dropshippingu przynosił zyski, potrzebujesz przede wszystkim klientów. A tych musisz przyciągnąć odpowiednimi działaniami marketingowymi w e-commerce, jak np. promocją w mediach społecznościowych czy wyszukiwarkach internetowych.

Zaplanuj je tak, by dotrzeć ze swoją marką i swoimi produktami do jak najszerszego grona potencjalnie zainteresowanych. Istotne jest także określenie grupy docelowej – kim jest kupujący, jak i gdzie robi zakupy. Im opis idealnego odbiorcy twoich produktów będzie dokładniejszy, tym szybciej i skuteczniej dotrzesz do dużej grupy klientów i w efekcie więcej zarobisz na dropshippingu.

Czy warto inwestować w dropshipping? Google Ads

Koszty dropshippingu

Sprzedaż w modelu dropshipping, choć nie wymaga wielkich inwestycji na start, wiąże się z pewnymi wydatkami niezbędnymi, jeśli chcesz mieć sklep internetowy.

Które elementy wpływają na koszty prowadzenia e-sklepu?

  • Stworzenie i utrzymanie sklepu internetowego, w tym domena i certyfikat SSL. Sprawdź Shoper.
  • Integracja z hurtownią – dowiedz się więcej o module Dropshipping Apilo.
  • Prowizje pobierane przez platformy e-commerce (np. Allegro, Amazon, Ebay) i dostawców płatności (PayU, Przelewy24)
  • Podatki i odprowadzanie składek do ZUS
  • Reklamy i działania marketingowe

Jakie marże mają sklepy w dropshippingu?

Jak już wiesz, standardowa marża w dropshippingu wynosi 20-35% i zależy od branży, oferowanych produktów, zapotrzebowania na dany asortyment, konkurencji.

Co ważne, niektóre hurtownie stosują politykę blokowania cen. To znaczy, że zobowiązujesz się do sprzedaży produktów w określonym przedziale cenowym i masz ograniczone możliwości, jeśli chodzi o ustalanie marży. 

Czynniki, od których zależy wysokość marży w dropshippingu:

  • zasady współpracy z hurtownią,
  • uwarunkowania rynkowe (np. inflację, kryzys gospodarczy)
  • ceny konkurencji,
  • popyt,
  • dostępność towaru,
  • koszty prowadzenia działalności.

Na jakich produktach jest największa marża w sprzedaży internetowej?

Nie każda branża nadaje się do sprzedaży produktów z wysoką marżą, bo to równocześnie wiąże się z wyższymi cenami. Zobacz gotowe propozycje wysokomarżowych produktów w dropshippingu. 

7 topowych produktów z wysoką marżą w dropshippingu:

  • Biżuteria
  • Zabawki i artykuły dziecięce
  • Akcesoria dla zwierząt
  • Kosmetyki
  • Produkty sezonowe
  • Gadżety na prezent
  • Meble

Czy dropshipping się opłaca?

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy da się zarobić na dropshippingu, to odpowiedź brzmi – jak najbardziej. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz znacznie zwiększyć opłacalność dropshippingu. Wybierz te najlepiej pasujące do twojego biznesu i zacznij je sukcesywnie wdrażać. 

Jak zwiększyć zarobki w dropshippingu?

  • Określ produkty, na które możesz nałożyć wysoką marżę.
  • Uzupełniaj swoją ofertę.
  • Unikaj sprzedaży ryzykownych produktów (często zwracanych czy słabej jakości).
  • Zadbaj o unikalne treści (oryginalne zdjęcia i opisy produktów) oraz pozycjonowanie strony internetowej.
  • Popraw wygląd swojego sklepu internetowego.
  • Dodaj szeroki wybór metod dostaw i płatności.
  • Wykorzystaj reklamy produktowe w Google Ads, Facebook Ads i innych kanałach.

Przetestuj sklep internetowy przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania bez zobowiązań.

Wypróbuj za darmo
Błąd systemu. Pracujemy nad tym. Spróbuj założyć sklep internetowy później.
Błąd systemu. Pracujemy nad tym. Spróbuj założyć sklep internetowy później.