Data publikacji: 29 listopada 2019 Aktualizacja: 25 marca 2025

Koszyk, który więcej sprzedaje

Wdrożyłeś/aś w swoim sklepie podstawowe ustawienia koszyka, a klienci odwiedzają sklep i dokonują zakupów? W poniższym poradniku poznasz metody modyfikacji koszyka oraz ogólnych ustawień, które zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym.

Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.

Dodaj darmową dostawę

Jak podaje raport Gemius za 2021 rok, spośród wszelkich dodatkowych usług związanych z dostawą, dla 88% kupujących, darmowa dostawa jest najbardziej motywującą do dokonania zakupu w sklepie internetowym.

Powiedzmy sobie szczerze: nie potrzeba zaawansowanych badań do stwierdzenia, że jako klienci niezbyt lubimy płacić za dostawę.

Proponuj dodatkowe produkty w koszyku

W koszyku warto wykorzystać mechanizmy, których zadaniem będzie zachęcenie klientów do zakupu dodatkowych produktów. Poszczególne mechanizmy różnią się przede wszystkim tym, według jakich reguł prezentują produkty.

Próbki, gratisy, ubezpieczenie

W koszyku możemy także zaproponować uniwersalne produkty, które zwiększają wartość zakupów, ale także polepszają odbiór naszego sklepu.

Wśród najpopularniejszych w tym miejscu możemy wymienić:

  • próbki konkretnych produktów lub zestawy próbek,
  • drukowany katalog naszych produktów,
  • pakowanie na prezent,
  • opakowanie zero waste,
  • ubezpieczenie przesyłki,
  • uniwersalne przedłużenie gwarancji,
  • akcje charytatywne np. karma dla pobliskiego schroniska, 
  • wybrany produkt.

Do prezentacji takich produktów klienci Shoper mogą skorzystać z aplikacji: HotBasket dodatki w koszyku

Inspiracja przykładowe zastosowanie aplikacji HotBasket:

Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper
Rys 13. Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper.
Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper
Rys 13. Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper.

Podsumowanie – skuteczniej sprzedające koszyki

Powyżej przedstawiliśmy kilka rozwiązań i mechanizmów jakie warto wprowadzić na stronie koszyka, aby podnosić wartość sprzedaży jak i sam współczynnik konwersji.

Twoim zadaniem będzie wybrać te najbardziej dopasowane do branży, wielkości prowadzonego sklepu czy efektów jakie chcesz osiągnąć.

Pamiętaj, że np. w przypadku proponowania produktów w koszyku wystarczy jedno lub dwa rozwiązania – a w miarę rozwoju sklepu lub zmiany strategii, można wybrać coś nowego.

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • jak wprowadzić darmową dostawę i jak ją prezentować?
  • jakie pokazywać dodatkowe produkty w koszyku?
  • jakie mechanizmy wybrać w zależności od osiągnięcia pożądanego efektu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności