Pierwsze kroki – strony informacyjne w sklepie internetowym
Każdy sklep internetowy powinien mieć określone strony informacyjne. Budują one zaufanie klienta i zawierają niezbędne dla biznesu informacje.
Do czego służą strony informacyjne w sklepie internetowym?
Zakupy w sklepie internetowym można porównać do opakowanego produktu oraz dołączonej do niego instrukcji obsługi. Produktem jest asortyment, natomiast instrukcją – strony informacyjne zawierające regulamin, informacje o formach płatności, sposobach oraz kosztach dostawy, a także dane kontaktowe.
Strony informacyjne utworzysz i zmodyfikujesz w sekcji menu Panelu administracyjnego sklepu: Wygląd i treści > Strony Informacyjne, natomiast o ich widoczności w nagłówku lub stopce zdecydujesz w sekcji: Wygląd i treści > Linki w nagłówku i stopce.
Regulamin sklepu jest najważniejszą stroną informacyjną
Na właścicielu sklepu internetowego świadczącym usługi drogą elektroniczną spoczywa obowiązek umieszczenia regulaminu.
Posiadanie regulaminu sklepu ułatwia funkcjonowanie sklepu, a także rozwiązywanie kwestii spornych względem kupujących. Klient przed dokonaniem zakupu często chce poznać zasady panujące w sklepie oraz przysługujące mu prawa.
Poprawnie napisany, przejrzysty regulamin ma służyć przede wszystkim klientowi i dawać mu pewność, że trafił do bezpiecznej przestrzeni, w której jego pieniądze nie znikną bezpowrotnie.
- Regulamin w sklepie internetowy powinien być zgodny z prawem
- Dodatkowa aplikacja do wdrożenia regulaminu w sklepie Shoper
Regulamin dla sprzedającego pełni rolę ważnego zabezpieczenia oraz zaświadczenia, że jego sklep jest godny zaufania.
Pozostałe ważne strony informacyjne
Sklepy internetowe zazwyczaj posiadają wiele stron informacyjnych, które zawierają odpowiedzi na częste pytania klientów. Aby sklep wzbudzał zaufanie, warto dodać następujące strony informacyjne:
- Dane kontaktowe – możesz umieścić zarówno w stopce sklepu, jak i w jednym z modułów. Nie ograniczaj się do podania samego adresu e-mail. Wielu klientów pomimo tego, że chcą dokonać zakupu przez Internet, chciałoby mieć również możliwość kontaktu telefonicznego. Warto też pomyśleć nad umieszczeniem formularza kontaktowego, który będzie służyć klientom do wysyłki wiadomości e-mail do obsługi sklepu.
- Więcej informacji: Jak wygląda dobra strona kontaktowa w sklepie internetowym?
- Dostępne metody płatności – na takiej stronie informacyjnej poinformuj o dostępnych sposobach płatności. Brak lub niewystarczające informacje na temat metod płatności, mogą prowadzić do utraty zaufania i rezygnacji z dokonania zakupów. Podaj numer konta bankowego twojego sklepu oraz opisz dostępne systemy płatności. Dodaj wzmiankę na temat wciąż bardzo popularnej formy płatności: za pobraniem, jeżeli nie akceptujesz takiej formy płatności, napisz o tym.
- Więcej informacji: Instrukcje konfiguracji i obsługi Shoper Płatności
- Więcej informacji: Instrukcje konfiguracji i obsługi metod płatności w sklepie Shoper
- Dostępne metody dostawy – klienci przed dokonaniem zakupów powinni mieć możliwość poznania kosztów dostawy, dostępnych metod wysyłki, a także jaki będzie czas dostarczenia zamówienia. Umieść odpowiednie informacje, jeżeli wysyłka odbywa się z opóźnieniem (np. tylko w określone dni tygodnia). Zamieść czytelny cennik dla każdej dostępnej usługi kurierskiej (np. w formie tabeli).
- Więcej informacji: Instrukcje konfiguracji i obsługi Shoper Przesyłki
- Więcej informacji: Instrukcje konfiguracji i obsługi metod dostaw w sklepie Shoper
- Informacje o firmie, czyli strona „O nas” – taka strona informacyjna jest doskonałym miejscem do przedstawienia się klientowi oraz wzbudzenia jego zaufania. W kilku słowach napisz, kim jesteś, czym się zajmujesz i skąd wziął się twój pomysł na biznes. Używaj prostego i zrozumiałego języka, unikaj tworzenia sztucznych barier poprzez stosowanie wyszukanych sformułowań.
- Więcej informacji: Jak wygląda dobra strona o firmie w sklepie internetowym?
- Instrukcje jak dokonywać zakupów – w ramach takiej strony informacyjnej warto zamieścić wskazówki z kilkoma zrzutami ekranów, które w prosty sposób wyjaśnią jak należy korzystać ze sklepu (np. opis jak przejść przez poszczególne etapy zamówienia). Krótka instrukcja może okazać się niezbędna i dzięki niej ułatwisz zamawianie klientom, którzy nie są zaawansowani technicznie.
- Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ) – podczas bieżącej obsługi zapytań klientów można zauważyć, że wiele pytań często się powtarza. Odpowiedzi na takie pytania warto umieścić na odpowiedniej stronie informacyjnej typu FAQ (ang. Frequently Asked Questions).
Warto zapamiętać!
- Co to jest strona informacyjna w sklepie internetowym?
- Dlaczego każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin?
- Jakie są inne ważne strony informacyjne w sklepach internetowych?