Tak wyglądał Black Friday 2021 w sklepach internetowych Shoper

Data publikacji: 1 grudnia 2021 Ostatnia aktualizacja: 25 marca 2025

Jeszcze więcej zamówień i jeszcze wyższa wartość sprzedaży – tak wyglądał Black Friday 2021 w sklepach internetowych Shoper. Zobacz nasz raport z rekordowego po raz kolejny Czarnego Piątku.

Rekordowy Black Friday w sklepach Shoper
Rys 1. Jak wyglądała sprzedaż w sklepach Shoper podczas Czarnego Piątku 2021?
Rekordowy Black Friday w sklepach Shoper
Rys 1. Jak wyglądała sprzedaż w sklepach Shoper podczas Czarnego Piątku 2021?

Sprzedaż coraz bardziej „black”

Black Friday staje się najpopularniejszym świętem sprzedażowym w Polsce. Sprzedaż 26 listopada 2021 r. była blisko czterokrotnie większa niż w „zwykły” piątek miesiąc wcześniej, 22 października. Ale właściciele sklepów internetowych na oprogramowaniu Shoper przygotowali specjalne akcje sprzedażowe nie tylko na Black Friday, ale rozciągnięte na cały Black Week. Blisko 68% właścicieli sklepów pytanych przez nas o planowanie działania zapowiadało, że potrwają one przez cały tydzień.

Część sprzedawców przyciągała klientów rabatem procentowym (76% właścicieli planowało takie akcje), inni darmową dostawą (43%), rabatem kwotowym (28%) lub progami rabatowymi (21%). Z kolei jako najskuteczniejsze działania, pomagające odnieść sprzedażowy sukces w czasie Black Week, właściciele sklepów wskazywali kampanie produktowe w Google (45%), następnie zmiany wyglądu strony sklepu (33%) oraz kampanie produktowe na Facebooku (30%).

Wyniki raportu dotyczącego działań marketingowych przed Black Friday
Rys 2. Jakie działania marketingowe są dla Ciebie najbardziej istotne przed Black Friday?
Wyniki raportu dotyczącego działań marketingowych przed Black Friday
Rys 2. Jakie działania marketingowe są dla Ciebie najbardziej istotne przed Black Friday?

Zdobyte w poprzednich latach doświadczenie, kiedy sprzedażowe święto spod znaku Black Friday zyskiwało na popularności i rozciągało się coraz śmielej na cały Black Week, skłoniło w tym roku właścicieli sklepów internetowych do większej mobilizacji i przygotowania się do tego gorącego okresu z odpowiednim wyprzedzeniem. Dzięki wcześniej zaplanowanej komunikacji marketingowej oraz uruchomieniu kampanii produktowych w sieciach reklamowych Google i Facebooka, mogli liczyć na więcej zamówień.

Black Friday, czytaj: znowu rekord

26 listopada 2021 r. już przed godziną 11.00 wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper przebiła tę z Black Friday 2018, po godzinie 13.00 z Black Friday 2019, a po godz. 18.00 wartość zamówień była większa niż przez cały Black Friday 2020. W sumie, sklepy pracujące na oprogramowaniu Shoper sprzedały w tym dniu produkty za ponad 50 milionów złotych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zakupy w branżach: odzieżowej, kosmetycznej, ze sprzętem elektronicznym, dom i ogród oraz z artykułami dla dzieci.

W jakich godzinach wartość zamówień przebiła Black Friday 2019?
Rys 3. Godziny pobitego rekordu sprzedaży w porównaniu z Black Friday 2020.
W jakich godzinach wartość zamówień przebiła Black Friday 2019?
Rys 3. Godziny pobitego rekordu sprzedaży w porównaniu z Black Friday 2020.

Wartość zamówień złożonych podczas Black Friday 2021 w sklepach internetowych korzystających z oprogramowania Shoper była większa o ponad 55% w porównaniu z Czarnym Piątkiem 2020. Liczba zamówień przekroczyła wynik poprzedniego Black Friday o blisko 50%.

Najpopularniejszą metodą zapłaty za zakupy w sklepach korzystających z Shoper Płatności była podczas Black Friday 2021 zapłata BLiK-iem (52% wszystkich transakcji przechodzących przez Shoper Płatności), drugą najchętniej wybieraną była karta płatnicza.

50% więcej zamówień w porównaniu z Black Friday 2020
Rys 4. Co sprzedawało się najlepiej podczas Black Friday 2021?
50% więcej zamówień w porównaniu z Black Friday 2020
Rys 4. Co sprzedawało się najlepiej podczas Black Friday 2021?

Warto dodać, że wraz z rosnącymi wynikami sprzedaży, z roku na rok rośnie również świadomość zarówno sprzedających, jak i kupujących. Właściciele sklepów przykładali większą wagę do profesjonalnej obsługi klienta i bezpieczeństwa zakupów. Klienci z kolei kupowali uważniej, sprawdzając ceny oraz pochodzenie towarów.

Więcej o bezpiecznych zakupach możesz przeczytać w naszym poprzednim wpisie: jak kupować bezpiecznie w sieci?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie strategie sprzedażowe działają najlepiej podczas Black Week?
  • Jak sklepy Shoper pobiły rekordy sprzedaży podczas Black Friday 2021?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności