Pytania dotyczące konfiguracji narzędzi Google (np. GA4, GMC, GSC)
Google Analytics 4 (GA4)
Podstawowe funkcje narzędzia Google Analytics to m.in.: analiza statystyk ruchu w czasie rzeczywistym, analiza odbiorców, źródła pozyskiwania odwiedzających, analiza zachowania użytkowników, raporty konwersji (sprzedaży).
- Wprowadzenie do Google Analytics
- Instrukcja konfiguracji Google Analytics 4 dla sklepu Shoper
- Czy warto korzystać z Google Analytics i Google Search Console jednocześnie?
- Instrukcja łączenia Google Analytics z Google Search Console
- Analizuj marketing sklepu internetowego z tagami UTM
- Z jakich powodów korzysta się z Google Analytics?
- Google Analytics 4 – nowe spojrzenie na analitykę sklepu
- Jak analizować współczynnik i ścieżki konwersji w sklepie internetowym?
- Jak analizować współczynnik odrzuceń w sklepie?
- Jak policzyć dzienną unikalną liczbę odwiedzających w sklepie?
- Jak sprawdzić na jakie strony klienci wchodzą z Google?
- Jak ustawić filtry ruchu w GA4?
- Jak ustawić mierzenie konwersji w GA4?
- Jak ustawić przesyłanie wymiarów niestandardowych w GA4?
- Jak wyznaczyć grupę docelową w oparciu o dane z Google Analytics?
- Najważniejsze różnice między Google Analytics 4 i Universal Analytics
- Raporty Standardowe w Google Analytics 4
- Jak przejść z Universal Analytics na Google Analytics 4?
- Jak włączyć integrację Google Analytics oraz Google Analytics e-commerce?
Google Merchant Center (GMC)
- Instrukcja integracji sklepu Shoper z Google Merchant Center
- Plik produktowy Google – wymagania i specyfikacja Google Merchant Center
- Mapowanie wariantów dla Google Merchant Center
Google Search Console (GSC)
Narzędzie Google Search Console powinno być znane każdemu użytkownikowi, który zajmuje się pozycjonowaniem. Pomaga w analizie procesu indeksowania i monitorowania pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozwala sprawdzić również komunikaty błędów i/lub ostrzeżenia dotyczące witryny, które robot Google wykrył podczas procesu indeksowania.
- Jak założyć konto Google Search Console i dodać mapę witryny?
- Instrukcja dodania sitemap sklepu Shoper w Google Search Console
- Co ustawić po pierwszym uruchomieniu Google Search Console?
- Czy warto korzystać z Google Analytics i Google Search Console jednocześnie?
- Instrukcja łączenia Google Search Console z Google Analytics
- Lista zdarzeń przesyłanych w ramach integracji Shoper z Google Analytics 4
- Jak zweryfikować własność witryny pod kątem Google?
- Błędy i ostrzeżenia w Google Search Console
- Poradniki obsługi Google Search Console (raporty)
- Raport: Linki w Google Search Console
- Raport: Mapy witryn w Google Search Console
- Raport: Obsługa na urządzeniach mobilnych w Google Search Console
- Raport: Produkty w Google Search Console
- Raport: Skuteczność w Google Search Console
- Raport: Sprawdzanie adresu URL w Google Search Console
- Raport: Stan w Google Search Console
Inne narzędzia Google
- Co to jest Google Moja Firma i jakie niesie korzyści dla sklepu?
- Jak zintegrować sklep z narzędziem Google Tag Manager?
- Integracja z Google Remarketing
Warto zapamiętać!
- gdzie znajdują się artykuły pomocy opisujące konfiguracje narzędzi Google.