Program Partnerski dla twórców aplikacji

Twórz funkcjonalne rozwiązania w Shoper App Store dla sklepów internetowych. Skutecznie przyciągaj klientów,  generuj więcej zamówień i pomagaj w obsłudze e-commerce dzięki swoim innowacyjnym pomysłom.

Aplikacje dla sklepów internetowych
Współpracuj z liderem e-commerce w Polsce
Zyskaj nowych klientów i atrakcyjne dochody
Korzystaj z profesjonalnego wsparcia i dedykowanego opiekuna
 Shoper App Store

Idealne miejsce dla twoich aplikacji

Dzięki nam, z twoich rozwiązań skorzystają tysiące sklepów internetowych w Polsce i za granicą.

Zapewniamy przejrzysty system wynagrodzeń oraz szybkie dotarcie do licznej bazy e-sklepów. Już teraz w Shoper App Store zarabiają m.in. twórcy integracji z social mediami, firmy kurierskie oraz hurtownie.

Udostępniamy ci wszystko, do napisania aplikacji

  • Jasne zasady
  • Dokumentacja API
  • Środowisko testowe
  • Dostęp do tysięcy klientów
  • Wsparcie na każdym etapie
  • Stale rozwijany produkt

9 obszarów, które nas interesują

Dowiedz się, jakich aplikacji szukamy i które chętnie pokażemy w App Store.

Marketing w e-sklepie

Szukamy aplikacji, które przyciągną nowych klientów, zwiększą sprzedaż i zmniejszą liczbę porzuconych koszyków. A także ułatwią organizację promocji czy budowanie zasięgu oferty sklepu. Czekamy na rozwiązania z obszarów e-mail marketingu, masowej promocji produktów oraz analizy danych sprzedażowych.

Sprzedaż

Jesteśmy zainteresowani aplikacjami, które rozwiną sprzedaż w sklepie internetowym poprzez  zachęcanie klientów do kupowania większej liczby tych samych lub powiązanych produktów. Zależy nam na pozyskaniu inteligentnych mechanizmów rekomendacji artykułów i wsparcia w odzyskiwaniu porzuconych koszyków.

Social media

Poszukujemy aplikacji, które pozwolą w naturalny sposób promować sklep i jego ofertę w poszczególnych kanałach mediów społecznościowych, nakłonić do zakupów oraz gromadzić opinie użytkowników. Czekamy na rozwiązania z zakresu social media marketingu dla takich mediów, jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest i inne.

Kanały sprzedaży

Poszukujemy aplikacji, które pozwolą sprzedawać w wielu miejscach. Zależy nam na rozwiązaniach integrujących sklepy z popularnymi platformami sprzedażowymi, jak  Allegro, Amazon. Chętnie także skorzystamy z narzędzi, które pozwolą kupującym logować się do sklepów przy pomocy ich social mediów.

Magazyn

Czekamy na rozwiązania do sprawnego i wygodnego zarządzania stanami magazynowymi w sklepach. Głównymi celami są łatwa obsługa importu i eksportu danych, automatyzacja procesów, bieżąca kontrola nad zapasami i synchronizacja produktów - dostępność kolorów czy rozmiarów w ofercie.

Księgowość

Szukamy aplikacji, które usprawnią księgowanie i fakturowanie.  Zamówienia, wpłaty, wypłaty, zaliczki,  koszty i przychody będą obsługiwane w prosty sposób, najlepiej w jednym miejscu. Wypatrujemy także rozwiązań przekazujących dane ze sklepu do wybranego programu księgowego, księgowo - magazynowego.

Logistyka

Chętnie w naszym katalogu aplikacji App Store udostępnimy dodatki związane z usługami logistycznymi, tj. magazynowanie, przygotowanie do wysyłki, transport towarów. Interesują nas integracje z firmami kurierskimi i brokerami, którzy pośredniczą w działaniach pomiędzy przewoźnikiem a sklepem.

Obsługa klienta

Zależy nam na rozwiązaniach, które zapewnią kompleksową obsługę klienta w sklepie internetowym. Jesteśmy otwarci na takie narzędzia, jak: chat, zbieranie opinii , centrum pomocy, program lojalnościowy itp. Pożądane są także systemy CRM, które wspomogą procesy pozyskania i utrzymania klientów.

Raporty i analiza

Poszukujemy rozwiązań, które umożliwią analizę zachowań kupujących, współczynnika konwersji, powodów odrzuceń. Wiedza na temat zainteresowań klientów, układu strony czy wyglądu koszyka zakupowego pozwoli lepiej prognozować sprzedaż, a także podejmować świadome decyzje biznesowe i inwestycyjne.

Dołącz do Programu Partnerskiego

Bez stałych zobowiązań i minimalnej liczby zamówień w miesiącu.

Dowiedz się więcej

Masz pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji? Skontaktuj się z nami. Chętnie ci pomożemy.
Adrian Wojtuń - Program Partnerski Shoper
Marcin Kowalik
Head of Shoper App Store
Jakub Bziukiewicz - Program Partnerski Shoper
Jakub Bziukiewicz
Program Partnerski Shoper

O tym warto wiedzieć zanim stworzysz aplikację

Czym jest aplikacja w Shoper App Store?

Aplikacją jest dowolne rozszerzenie oprogramowania Shoper (nowa funkcjonalność, widget, integracja z hurtownią lub zewnętrznym systemem itd.), które działa na bazie platformy Shoper, jest przeznaczone dla właściciela sklepu lub jego klientów i uzupełnia funkcje wbudowane w oprogramowanie.

Dla kogo dostępne są aplikacje?

Shoper App Store to platforma łącząca deweloperów, tworców aplikacji z właścicielami sklepów internetowych. Każda gotowa aplikacja i zaakceptowana przez Shoper zostaje opublikowana w App Store, gdzie jest dostępna dla wszystkich klientów prowadzących sklepy w modelu SaaS.
Tylko opublikowanie aplikacji oficjalnym kanałem App Store daje możliwość dostępu do tysięcy klientów prowadzących sklepy internetowe.

Jak wybierane są aplikacje?

Każda aplikacja przechodzi etap ewaluacji biznesowej i technicznej analizy wykonywalności. Podczas zgłoszenia potencjalnej aplikacji i przed realizacją oceniana jest jej przydatność dla klientów, możliwość wykonania i wpływ na platformę Shoper.

Zarządzający Shoper App Store zastrzega sobie prawo do odrzucenia aplikacji, jeśli nie spełni powyższych wymagań lub jej stworzenie może zagrozić bezpieczeństwu czy integralności systemu. Podziel się z nami pomysłem wcześniej, nim stworzysz aplikację.

Czy mogę stworzyć aplikację dla sklepu na samodzielnej licencji?

Niestety część aplikacji może być niedostępna dla klientów prowadzących sklepy na samodzielnej licencji. Shoper App Store jest powiązany i współpracuje z oprogramowaniem na licencji SaaS, dlatego sklep działający na licencji samodzielnej, szczególnie hostowany na zewnętrznych serwerach nie daje gwarancji poprawnego działania dodatku, między innymi ze względu na częste i głębokie modyfikacje (zarówno back-endu, jak i front-endu).

Od czego zacząć?

Zalecamy zapoznanie się z podanymi informacjami dla deweloperów, które pozwolą na skuteczne i sprawnie poruszanie się w środowisku Shoper App Store. Ma ono swoją specyfikę, dlatego wszystkim naszym partnerom rekomendujemy również udział w prowadzonych przez nas cyklicznie webinariach i szkoleniach dla deweloperów.


Aby stać się twórcą aplikacji należy w pierwszej kolejności zarejestrować się w Programie Partnerskim Shoper, zgodnie z wytycznymi, które znajdziesz tutaj.  


Po rejestracji w Programie, automatycznie zostanie utworzone konto deweloperskie - jest to miejsce, gdzie będziesz miał w przyszłości wgląd w bieżące rozliczenia, statystyki sprzedaży aplikacji, informacje o ich statusie, przegląd wersji itd.


Równocześnie powstanie testowy sklep wraz z dostępem do panelu administracyjnego – dzięki temu będziesz mógł na bieżąco testować działanie tworzonej aplikacji. Przez cały czas - do momentu zatwierdzenia jej finalnej wersji - aplikacja będzie natomiast niedostępna dla innych.


Prace nad aplikacją rozpocznij od sprawdzenia informacji dostępnych na stronie - w szczególności danych o REST API. Jedną z kluczowych informacji dla deweloperów jest również ta, że udostępniamy SDK do tworzenia front-endowych rozszerzeń do systemu, a komplet informacji znajdziesz tutaj.


Programistom polecamy również zapoznanie się z zawartością naszego konta na GitHubie, gdzie znajduje się kilka przykładowych aplikacji i gotowy bundle dla frameworka Symfony.

Pierwsza aplikacja w Shoper App Store

Jak dodać aplikację do Shoper App Store?

Po rejestracji w Programie Partnerskim i automatycznym utworzeniu sklepu deweloperskiego, a następnie po zalogowaniu się do panelu partnera:

  1. Wybierz  z menu App Store > Moje aplikacje.
  2. Kliknij w  link „Dodaj aplikację”.
  3. Wypełnij formularz, dodając (poza samą aplikacją) takie elementy jak ikony, ilustracje i screenshoty z aplikacji - na wczesnym etapie programowania mogą to być grafiki zastępcze, jednak przed finalizacją projektu należy je zastąpić docelowymi plikami. Po wypełnieniu formularza, aplikacja pojawi się na liście aplikacji wraz z informacjami o statusie, czasie dodania i wersji.

Jak powinien wyglądać opis aplikacji?

Każda aplikacja publikowana w App Store musi posiadać zwięzły, poprawny językowo i zrozumiały opis, dzięki któremu klient szybko oceni, czy wybrany dodatek sprawdzi się w jego sklepie. Pobierz instrukcję o tym, jak przygotować opis aplikacji wraz z elementami graficznymi w standardzie Shoper. Za opracowanie informacji dla właścicieli sklepów internetowych odpowiada twórca aplikacji.

Czy potrzebna jest instrukcja obsługi aplikacji?

Tak. Instrukcja jest niezbędnym  elementem, nawet w prostej aplikacji. Powinna zawierać opis funkcji programu, jego działanie i instrukcje typowo użytkowe, a także - w miarę potrzeb - bardziej szczegółowe informacje techniczne i wymagania. Przygotowanie instrukcji należy do twórcy aplikacji.

Czy poradnik wideo przedstawiający działanie aplikacji jest niezbędny?

O ile instrukcja jest wymagana dla każdej aplikacji, o tyle poradnik w formie wideo może być jej dodatkowym uzupełnieniem.

Do nagrania takiego filmiku można użyć np. programu ScreenPal, który pozwala w prosty sposób zarejestrować to, co dzieje się na wyświetlanym ekranie. Bezpośrednio po nagraniu możliwe jest wrzucenie klipu na YouTube.

Jak aktualizowawe są aplikacje?

Kolejne wersje deweloperskie aplikacji tworzone są poprzez edycję już wcześniej dodanej aplikacji, a nie przez dodanie nowej.


Każda zachowana zmiana w ustawieniach aplikacji powoduje automatyczną zmianę wersji aplikacji, dlatego też polecamy dokonywanie poprawek przy faktycznie większych zmianach - każdorazowa edycja może spowodować powstanie nawet kilkunastu wersji aplikacji jeszcze przed jej publikacją.
Każda aktualizacja jest natychmiast dostępna w sklepie deweloperskim, natomiast klienci widzą aktualizację w swoich sklepach dopiero po weryfikacji przez testerów App Store. Co więcej, aktualizacja aplikacji w sklepie klienta nie dzieje się automatycznie, musi być przez niego zainicjowana.

Jak wygląda proces publikacji aplikacji?

Każda aplikacja (zarówno nowa, jak i aktualizowana) przed publikacją obowiązkowo przechodzi przez etap weryfikacji i dodatkowego przygotowania po stronie operatora platformy App Store. Ta faza obejmuje: testy akceptacyjne, edycję prezentacji (opisu, grafik), stworzenie strony pomocy na Shoper.pl. Dopiero po pomyślnym przejściu przez wszystkie kroki, aplikacja może zostać opublikowana w Shoper App Store. Przybliżony czas całego procesu - od momentu zgłoszenia gotowości aplikacji do jej publikacji - może zająć ok. 2 tygodnie.

Kiedy aplikacja jest gotowa do testowania?

Po stworzeniu aplikacji musi ona przejść przez testy akceptacyjne po stronie operatora App Store. Aby było to możliwe, twórca aplikacji zobowiązany jest zgłosić ją do publikacji za pomocą formularza gotowości do wydania.
Brak wymaganych elementów (np. instrukcji) spowoduje odrzucenie zgłoszenia.
Nie należy publikować do weryfikacji aplikacji, która faktycznie nie jest skończona i nie została przetestowana - aplikacja przesłana do publikacji, której nie poddano testom i/lub nie posiada dopracowanych i ostatecznych grafik oraz opisów, instrukcji itd., zostanie cofnięta do poprawek, co tylko wydłuży cały proces publikacji w Shoper App Store.

W jakich językach obcych można tworzyć aplikacje?

Shoper App Store obsługuje aplikacje wielojęzyczne – dlatego w aplikacji możesz zaszyć odpowiednie języki z obrazkami.
Nie ma jednak potrzeby tworzenia i publikowania odrębnej aplikacji na każdy zagraniczny rynek - na podstawie języka zdefiniowanego w ustawieniach sklepu, system sam rozpozna w jakim języku aplikacja ma działać.

Kto odpowiada za wsparcie i obsługę klientów aplikacji?

Za wsparcie techniczne i obsługę klientów związaną z działaniem aplikacji odpowiedzialny jest twórca / wydawca aplikacji.

Szczegóły współpracy

Ile powinna kosztować aplikacja i kto o tym decyduje?

Przy zgłoszeniu aplikacji należy w formularzu podać sposób płatności i sugerowaną cenę aplikacji. Nie oznacza to, że aplikacja w takiej cenie będzie dostępna dla klientów - przy wycenie aplikacji bierzemy pod uwagę nie tylko sugestię wydawcy, ale także stopień jej złożoności, dostępność podobnych rozwiązań na rynku, szacowaną liczbę odbiorców i ogólną sytuację rynkową. Shoper S.A. pozostawia sobie prawo do ostatecznej wyceny aplikacji.

Jak wypłacana jest prowizja?

Klient kupujący aplikację otrzymuje fakturę wystawioną przez firmę Shoper. Za każdą płatną aplikację dostawca platformy Shoper App Store pobiera 30% prowizji, 70% stanowi przychód wydawcy. Rozliczenie odbywa się na podstawie faktury wystawionej przez twórcę aplikacji - aktualna kwota prowizji do wypłaty jest dostępna w panelu dewelopera. Minimalny próg wypłaty prowizji wynosi 500 zł netto.

Wydawca aplikacji zobowiązany jest udostępnić firmie Shoper wszystkie rozliczenia online (docelowo udostępnione zostanie API dla twórców aplikacji, za pośrednictwem którego wszystkie prowizje będą rozliczane po stronie systemu administracyjnego Shoper App Store). Wypłata należnych prowizji następuje na podstawie faktury wystawionej przez Shoper S.A.

Czy aplikacja może zostać wyłączona lub usunięta z Shoper App Store?

Operator Shoper App Store zastrzega sobie prawo do czasowego lub całkowitego wycofania aplikacji, jeśli nie działa poprawnie lub nie można jej zainstalować w sklepie ze względu na brak dostosowania do nowych wersji oprogramowania Shoper, zmiany w API lub zagraża bezpieczeństwu  systemu / danych. Jednym z powodów wycofania aplikacji może być również np. nadmierne / niekontrolowane generowanie webhooków, a także inne błędy mogące mieć wpływ na wydajność sklepu. Wszelkie wątpliwości proszę zgłaszać droga e-mailową na adres: [email protected].

Czy aplikacje są promowane?

Operator Shoper App Store podejmuje adekwatne działania promocyjne całej platformy, jak i poszczególnych aplikacji. Działania te kierowane są zarówno do właścicieli sklepów, jak i do partnerów.
Zachęcamy wszystkich deweloperów do niezależnego, samodzielnego promowania własnych rozwiążań. Jednak każda taka aktywność powinna być skonsultowana z działem PR Shoper S.A.

Jak przebiega zgłaszanie zmian w aplikacji?

Deweloper / wydawca aplikacji zobowiązany jest do dbałości o zgodność aplikacji z najnowszymi wersjami oprogramowania Shoper. Ma równocześnie prawo do wprowadzania zmian funkcjonalnych w jej działaniu, przed opublikowaniem nowej wersji należy jednak poinformować o tym (a także o zakresie zmian) operatora App Store za pośrednictwem formularza gotowości do wydania aplikacji.

Aby ułatwić utrzymanie aplikacji zgodnej z aktualną wersją sklepów Shoper, w pierwszej kolejności udostępniamy aktualizację oprogramowania dla sklepów na kontach deweloperskich, co umożliwia wcześniejsze przetestowanie poprawności działania tworzonych dodatków.

Dołącz do Programu Partnerskiego

Bez stałych zobowiązań i minimalnego progu miesięcznych wyników do realizacji.
Podaj poprawne dane
To pole jest wymagane
Podaj poprawne dane
To pole jest wymagane
Podaj poprawne dane
To pole jest wymagane
Podaj poprawny numer NIP składający się z 10 cyfr bez znaków specjalnych
To pole jest wymagane
Podaj poprawny adres e-mail
To pole jest wymagane
Podaj poprawny numer telefonu składający się z 9 cyfr bez znaków specjalnych
To pole jest wymagane
Podaj poprawne dane
To pole jest wymagane
Podaj poprawny kod pocztowy
To pole jest wymagane
Podaj poprawne dane
To pole jest wymagane
Podaj poprawne dane
To pole jest wymagane
Podaj poprawne dane
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane

Wiadomość została wysłana!

Dziękujemy za kontakt, nasz zespół niezwłocznie zajmie się twoim zgłoszeniem i odpowie na nie najszybciej, jak to możliwe.
Oops! Something went wrong while submitting the form.