Właściciele sklepów z branży Dom i ogród bardzo chętnie zakładają swoje e-biznesy na Shoper. Zobacz, z jakich dodatkowych aplikacji mogą korzystać, by zwiększyć swoją sprzedaż.

 

Według raportu „Podsumowanie 2021 roku w polskich sklepach internetowych Shoper”, Dom i ogród to największa kategoria wśród wszystkich sprzedających na platformie Shoper. Sklepy z tej branży stanowią 24% udziału wszystkich e-biznesów działających w 2021 roku na platformie Shoper. Wyprzedzają tym samym kategorie Ubrania (19%), Zdrowie i uroda (14%) czy Artykuły dziecięce (8%).

 

 

Wysokość marż, duży asortyment produktowy oraz potrzeby marketingowe powodują, że posiadacze sklepów Dom i ogród bardzo chętnie decydują się na użycie platformy Shoper do uruchomienia sprzedaży na stronie sklepu internetowego. Wybierają też oprogramowanie Shoper, bo poza niezbędnymi do startu funkcjonalnościami, dostarczanymi w ramach abonamentu, oferujemy też olbrzymie możliwości dodatkowego rozwoju każdego e-biznesu, dzięki stale rosnącemu katalogowi App Store.

Shoper App Store to stale powiększający się zbiór ponad 240 aplikacji ułatwiających właścicielowi obsługę sklepu zarówno w zadaniach marketingowych, logistycznych, jak i administracyjnych.

Codziennie setki właścicieli sklepów na platformie Shoper odkrywają nowe możliwości swoich sklepów, właśnie dzięki naszemu App Store. Poniżej przedstawimy 10 aplikacji z Shoper App Store najczęściej używanych przez właścicieli sklepów Dom i ogród. To właśnie te aplikacje przyczyniają się do sukcesu właścicieli sklepów na platformie Shoper, sprzedających asortyment z popularnej kategorii.

Top 10 aplikacji używanych przez sklepy Dom i ogród

Zacznijmy od początku. Odpowiedzmy sobie na pytanie: jak pozyskać klienta w internetowym sklepie z branży Dom i ogród? Jak to robią właściciele sklepów na platformie Shoper? Najczęściej z użyciem z trzech aplikacji dostępnych w Shoper App Store i pozwalających wznieść marketing internetowy na wyższy poziom.

Jak i gdzie pozyskać klientów do sklepu online

Ceneo

W wielu branżach ecommerce – w tym w Dom i ogród – obecność w porównywarkach cen i serwisach typu Ceneo jest ważnym elementem strategii ecommerce. Na platformie Shoper wygodną integrację sklepu z tym serwisem umożliwia dedykowana aplikacja.

Ceneo w Shoper App Store pozwala na generowanie konfigurowalnego pliku XML z produktami ze sklepu właściciela. Aplikacja umożliwia zaawansowane filtrowanie produktów, które mają znaleźć się w pliku oraz rozbudowaną konfigurację samego feeda. Dzięki niej właściciel sklepu ma pełną kontrolę jakie produkty i w jaki sposób znajdują się w pliku.
Działania marketingowe na platformie Ceneo będą tym samym dla właściciela sklepu skuteczniejsze i bardziej efektywne. To oznacza większą sprzedaż przy mniejszych kosztach oraz oszczędność czasu.

 

Integracja Google AdWords Remarketing

Kolejną aplikacją ułatwiającą marketing sklepu internetowego jest Integracja Google AdWords Remarketing. Oto dlaczego. Gdy już właścicielowi sklepu udało się przyciągnąć potencjalnego klienta do swojego sklepu, warto zadbać, by potencjalny klient zamienił się w klienta faktycznie kupującego w sklepie.

Integracja Google AdWords Remarketing pozwala na prowadzenie działań remarketingowych – czyli skierowanych do osób, które odwiedziły już witrynę sklepu.

Dzięki Google Adwords Remarketing właściciel sklepu może dotrzeć do użytkowników z konkretnym, dostosowanym do nich przekazem. Google Adwords Remarketing umożliwia nawiązanie ponownego kontaktu z osobami, które odwiedziły sklep, pozwala dostarczać spersonalizowane przekazy reklamowe oraz daje możliwość docierania do użytkowników w czasie, kiedy są najbardziej skłonni do zakupu.

 

Facebook Messenger

Gdy użytkownik przegląda sklep internetowy i chce się skontaktować z właścicielem lub obsługą sklepu, przydatna okazuje się aplikacja Facebook Messenger.

Dzięki niej właściciel sklepu włączy na swoim sklepie popularną aplikację do czatowania i ułatwi komunikację z kupującym. Aplikacja umożliwia dostosowanie kolorystyczne oraz pozwala na opóźnienie ładowania się widgetu chata – w ten sposób, by nie pogarszało to wyników szybkości strony w Google Page Speed.

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez odpowiednią nawigacji i prezentowanie oferty w sklepie e-commerce

Kategorie Obrazkowe

Uporządkowana oferta, odpowiednio poukładana w kategoriach, to połowa sukcesu sklepu online. Klienci bowiem bardzo często nie czytają wnikliwie tego, co na stronie, ale sugerują się zdjęciami i ilustracjami. Dlatego warto grać w sklepie obrazkami.

Aplikacja o nazwie Kategorie Obrazkowe automatycznie tworzy graficzną mapę kategorii (w formie przyjaznych kafelków), generowaną zgodnie z ustawieniami drzewa kategorii w sklepie. Właściciel sklepu może zdecydować, czy aplikacja ma wyświetlać grafiki automatycznie, czy też ma uwzględniać obrazki stworzone samodzielnie przez właściciela.

Aplikacja pozwala zdefiniować miejsca, w których menu graficzne kategorii i podkategorii ma być wyświetlane (strona główna i/lub widok listy produktów) oraz określić zakres prezentowanych informacji o zawartości kategorii.

To wystarczy, by skutecznie pomóc klientom w odnalezieniu tego, czego szukają w twoim sklepie.

 

Produkty powiązane jako warianty

Kolejny z dziesięciu dodatków najczęściej kupowanych przez właścicieli sklepów Dom i ogród to aplikacja Produkty powiązane jako warianty. Narzędzie umożliwia połączenie produktów, a następnie ich prezentację na kartach produktów każdego z nich w taki sposób, jakby były wariantami produktu. Można to wykorzystać np. do połączenia asortymentu o tych samych kolorach.

 

MegaMenu

Czasami specyfika branży lub obszerność asortymentu wymagają użycia rozbudowanego menu nawigacyjnego. Aplikacja MegaMenu pozwala na wyświetlenie dowolnego menu poziomego w sklepie. Po instalacji moduł automatycznie pobiera konfigurację kategorii ze sklepu i wyświetla podgląd na żywo, dzięki czemu możesz w kilka minut przetestować wiele różnych konfiguracji menu.

 

Instagram Widget – integracja z Instagramem

Nic tak nie zwiększa sprzedaży w sklepie internetowym, jak tzw „social proof”, czyli dowód społeczny, że produkty z danego sklepu internetowego są kupowane przez zadowolonych klientów.

Takim dowodem społecznym mogą być zdjęcia z Instagrama, na których widzimy właśnie zadowolonych klientów z produktami z naszego sklepu.

Aplikacja Instagram Widget pozwala na umieszczenie galerii zdjęć z Instagrama w dowolnym miejscu w sklepie. Galeria może być wyświetlana w formie siatki (tak jak na Instagramie), slidera lub kolumny. Moduł automatycznie połączy się z kontem właściciela sklepu na Instagramie i pobierze najnowsze zdjęcia oraz publiczne informacje o profilu sklepu.

Logistyka w sklepie z branży Dom i ogród

Niezbędnym elementem, o który trzeba zadbać w każdej branży e-commerce jest logistyka. W przypadku sklepów internetowych na platformie Shoper, właściciele sklepów z kategorii Dom i ogród najczęściej wybierają dotychczas aplikację Integracja z DPD.

 

Integracja z DPD

Firma kurierska DPD świadczy swoje usługi w ponad 30 krajach europejskich, a na terenie Polski ma ponad 50 oddziałów. Aplikacja DPD, dostępna w Shoper App Store, pozwala właścicielowi sklepu na automatyzację procesów logistycznych, dzięki czemu będzie on mógł wysyłać przesyłki do swoich klientów w szybki i łatwy sposób.

Integracja z aplikacją DPD umożliwia m.in. generowanie oraz drukowanie dokumentów przewozowych(etykiet czy protokołów zamówienia) bezpośrednio w sklepie internetowym; tworzenie szablonów przesyłek, dzięki którym zapiszesz najważniejsze parametry paczek (rodzaj, wagę, wymiary przesyłki); tworzenie książki adresowej, do której dodasz listę stałych odbiorców i nie będziesz musiał ręcznie wpisywać danych odbiorcy za każdym razem w formularzu nadania. Dzięki tej aplikacji dodasz też własną umowę z przewoźnikiem DPD do panelu swojego sklepu.

Regulamin sklepu internetowego dla branży Dom i ogród

Jeszcze dwie pozycje na liście najczęściej kupowanych aplikacji przez sklepy z branży Dom i ogród w App Store Shoper wydają się na pierwszy rzut oka oczywiste, ale warto napisać op nich kilka zdań, by pokazać, ile zyskasz, włączając je do swojego sklepu.

W końcu żeby sklep internetowy funkcjonował zgodnie z prawem musi posiadać odpowiedni i aktualny regulamin. Tę kwestię rozwiązują właśnie aplikacje Shoper Regulamin i Shoper Regulaminy Pro.

 

 

Dzięki aplikacji Shoper Regulaminy w ciągu kilku minut właściciel sklepu wygeneruje gotowy do umieszczenia na stronie i dostosowany do swojego sklepu oraz aktualnego prawa regulamin.

Aplikacja udostępnia również politykę prywatności, uproszczoną wersję regulaminu sklepu w formie infografiki, certyfikat poświadczający, że zamieszczony na stronie sklepu dokument jest aktualny oraz zgodny z prawem oraz plik z najważniejszymi wskazówkami prawnymi dla konkretnego sklepu. Aplikacja pozwala także na edycję i wprowadzanie zaktualizowanych danych.

Dokumenty są stale monitorowane pod kątem klauzul niedozwolonych oraz optymalizowane i aktualizowane w przypadku zmian w prawie, co sprawia, że właściciele sklepów w większości ponownie decydują się na wykupienie abonamentu aplikacji na kolejne lata.

Sprawdź wszystkie dodatki i aplikacje w Shoper App Store