Chcesz przygotować swój sklep na nowy sezon i rozszerzyć asortyment, ale nie wiesz, co się sprzedaje w internecie o tej porze? A może dopiero zaczynasz e-biznes i szukasz dobrego kierunku? Zobacz, jakie produkty będą tej wiosny sprzedażowym hitem.

Co warto sprzedawać w 2023 roku?

Pewnie się domyślasz, że nie ma jednej słusznej odpowiedzi na pytanie, co sprzedawać na wiosnę. To jednak dobra wiadomość! Możliwości masz naprawdę szerokie. Na pewno znajdziesz coś, co pasuje do branży, którą się interesujesz. Zanim jednak wybierzesz asortyment, wróć do podstaw. Zastanów się, jakie potrzeby mają twoi klienci, czego im brakuje. Bo najlepiej sprzedają się produktu, które rozwiązują konkretne problemy lub wywołują emocje (najlepiej te pozytywne).

Najlepszym źródłem wiedzy na ten temat są właśnie sami kupującymi. Dlatego jeśli już prowadzisz własny sklep internetowy, staraj się być z nimi w kontakcie. Sprawdzaj, co użytkownicy piszą o twojej marce w social mediach, z jakimi trudnościami zgłaszają się do ciebie jako sprzedawcy.

Mały protip? Nie bój się pytać. Wypróbuj ankiety – np. mailowe lub na Instastories. Poproś w nich swoich odbiorców, by powiedzieli, co chcą zobaczyć w twoim sklepie albo czy podoba im się rozważany przez ciebie produkt.

Wykorzystaj ankiety w Instastories

Jak wybrać produkt do sprzedaży?

Badanie potrzeb konsumentów to pierwszy krok. Ale produkty do sprzedaży w swoim sklepie internetowym znajdziesz również w inny sposób. Wykorzystaj szerszą perspektywę – sprawdź, co dobrze sprzedaje się w internecie w różnych kategoriach. Jeśli dopiero zaczynasz z e-biznesem i nie nawiązałeś/aś jeszcze relacji z klientami, na tej podstawie możesz budować swój asortyment.

Popyt na produkty może mieć różne źródła i charaktery:

☞ Rosnący trend. W tej sytuacji widzimy, że zainteresowanie danym towarem rośnie od dłuższego czasu. Oznacza to, że popyt jest dość stały i pewny. Jeżeli zdecydujesz się na sprzedaż takiego produktu w sklepie, koniecznie obserwuj kiedy rynek się nim nasyci.

☞ Popyt sezonowy. Na podstawie danych z Google Trends możesz sprawdzić, jakie produkty najlepiej sprzedają się w określonym sezonie, np. na wiosnę. Wykorzystaj tę wiedzę, by uzupełnić swoją ofertę i zaplanować odpowiednie działania marketingowo-sprzedażowe. Najlepiej zrób to z większym wyprzedzeniem, żeby wyszukiwarki internetowe zdążyły zauważyć twój produkt i zaczęły go pokazywać w wynikach.

☞ Początek trendu. Tutaj pojawiają się nowe, często zupełnie innowacyjne towary. Odpowiadają na zmiany na rynku, budzą zainteresowanie i emocje, więc chcemy je przetestować. W Google Trends nie zobaczysz na początku zainteresowania tego typu frazami. Dlatego informacji o takich trendach najlepiej szukaj na platformach społecznościowych, na przykład na TikToku lub Instagramie. Rozszerz swój asortyment o popularne tam produkty, zwłaszcza gdy nie są jeszcze łatwo dostępne na polskim rynku.

W każdym z tych przypadków pamiętaj, aby sprawdzić inne sklepy sprzedające podobne przedmioty – czyli swoją konkurencję. Dobrze przemyśl też cenę towaru i marżę, jaką chcesz narzucić. Stosunek ceny do jakości produktu oraz stawek konkurencji jest bardzo ważny, szczególnie kiedy konsumenci szukają oszczędności.

Jak wyliczyć marże i narzut w sklepie internetowy? Sprawdź

Od czego zacząć sprawdzanie trendów?

Wiesz już, że przed dodaniem produktu do sklepu warto sprawdzić na niego popyt. Ale jak to zrobić? Wbrew pozorom nie jest to takie skomplikowane. Odpowiedź na pytanie, co sprzedawać na wiosnę, pomogą ci znaleźć liczne narzędzia do śledzenia trendów, również darmowe.

Google Trends rejestruje liczbę wyszukanych słów kluczowych i wpisujących je użytkowników. Wystarczy, że podasz interesującą cię frazę (np. kolorowe skarpetki we wzory), a zobaczysz zainteresowanie tym hasłem na przestrzeni ostatnich miesięcy lub lat. Jedną z zalet tego narzędzia jest to, że jeśli dany produkt ulega sezonowości, łatwo to zobaczysz dzięki czytelnym wykresom pokazującym duże skoki wyszukiwań.

Google Trend pokazuje skoki i spadki zainteresowania frazami

Zobacz, jak korzystać z Google Trends

Czym jest sezonowość i jak się na nią przygotować?

Niektóre produkty kupujemy przez cały rok, inne tylko w określonych okolicznościach. Zimą, na przykład, raczej nie zamawiamy leżaków ogrodowych, prędzej zainteresują nas wtedy ozdoby choinkowe albo wełniane swetry. Właśnie na tym polega sezonowość w sprzedaży. Może być ona uzależniona od wielu czynników, takich jak:

☞ branża, w jakiej działasz,
☞ święta,
☞ pogoda,
☞ pory roku,
☞ powtarzające się okazje,
☞ dni tygodnia.

Najczęściej w wysokim sezonie odnotowujemy wyraźne wzrosty sprzedażowe (piki). Dla wielu branż takim najgorętszym okresem jest listopad oraz grudzień. Wtedy przypadają Black Friday i Boże Narodzenie, czyli czas wielkich promocji i kupowania prezentów.

Po takich skokach najczęściej przychodzą tzw. martwe sezony, czyli okresowe spadków sprzedaży. Wtedy zapotrzebowanie na dane towary maleje. Jest to idealny czas na badanie potrzeb klientów oraz zbieranie informacji o ich zachowaniach i oczekiwaniach na kolejne okazje.

W prognozowaniu popytu na produkty sezonowe możesz też liczyć na wsparcie bardziej zaawansowanych niż Google Trends rozwiązań. Niektóre z nich, takie jak np. aplikacja Dature, wykorzystują sztuczną inteligencję. Podpowiadają ci od razu, jak najlepiej zaplanować zapasy magazynowe, by nie zamrozić niepotrzebnie gotówki ani nie odsyłać klientów z niczym.

Poznaj sposób na prognozowanie popytu w sklepie internetowym

Poznaj produkty, które warto sprzedawać na wiosnę 2023

Koniec zimy sprzyja nie tylko wiosennym porządkom, ale i zakupom. Przygotuj się do tego i dodaj w swoim sklepie produkty, które będą świetnie sprzedawać się na wiosnę. Co konkretnie? Mamy kilka podpowiedzi.

Jeśli myślisz o asortymencie sportowym, rowery czy zyskujące na popularności hulajnogi elektryczne będą dobrym kierunkiem.

Z kolei w sklepach z kategorii dom i ogród czy hobby do łask wrócą grille, akcesoria grillowe i ogrodnicze. Te rzeczy sprzedają się na wiosnę co roku.

Sprawdziliśmy też, jakie produkty zyskują na popularności obecnie. Rozważ włączenie ich do swojej oferty. Według raportu opublikowanego przez PwC szacuje się, że sprzedaż w kategoriach moda, elektronika, zdrowie i uroda będzie stale rosła aż do 2027 roku.

1. Słuchawki bezprzewodowe

Świetnym przykładem wzrostu zainteresowania elektroniką są wszelkiego rodzaju nowoczesne gadżety, takie jak słuchawki bezprzewodowe. Decyduje się na nie coraz więcej osób, mających dość plączących się kabli. To wpływa na wygodę korzystania ze słuchawek także podczas ruchu, co doceniają np. miłośnicy joggingu.

 

2. Stylowe skarpetki

Gdy pokazuje się słońce i temperatury rosną, chętnie wskakujemy w lżejsze ubrania oraz buty. A stopy również zasługują na odpowiednią ozdobę, co wiedzą wszystkie modne panie (panowie również). Dlatego jeżeli działasz w branży fashion, pomyśl o wprowadzeniu do sprzedaży koreańskich skarpetek w stylu harajuku retro.

3. Robot indukcyjny

Roboty są na topie w każdej dziedzinie, nawet jeśli chodzi o akcesoria dla dzieci. Młodzi fani technologii mogą uczyć się dzięki nim podstaw programowania. Tego typu zabawka potrafi tańczyć, obracać się, wykonywać różne gesty i pozwala na interaktywne spędzanie czasu. Zainteresowania robotami dla dzieci w okresie świątecznym poszybowało w górę. Możesz zatem się spodziewać, że również na Dzień Dziecka będą cieszyły się one dużą popularnością.

 

4. Lampa pierścieniowa

Moda na live streaming czy prowadzenie własnych kanałów w social media przybiera na sile szczególnie wśród młodych osób. Wśród dorosłych i w biznesie też cały czas na znaczeniu zyskują formaty video. Lampa LED ze statywem świetnie się sprawdzi również w sklepach oferujących kosmetyki i akcesoria z branży beauty. Np. do profesjonalnego rozświetlenia twarzy przy robieniu makijażu czy w salonie kosmetycznym. Zastanów się nad sprzedażą tego typu przydatnych dla twórców gadżetów w swoim sklepie. A przy okazji sam/a zacznij video marketing w swojej firmie!

Podbij internet – wykorzystaj TikToka do promocji swojego sklepu

5. Namiot tipi

W erze Instagrama, Pinteresta i TikToka piękne, oryginalne dodatki do dziecięcych pokoi szybko stają się hitami sprzedaży. Namiot tipi od razu wpadnie w oczy nowoczesnych mamom dbającym o estetykę. Maluchom z kolei zapewni przytulny kąt do zabawy i rozwoju wyobraźni.

To oczywiście tylko kilka produktów, które warto sprzedawać na wiosnę. Pamiętaj, że za sukcesem każdego sklepu stoi odpowiednia strategia. Zadbaj więc o przyciągające uwagę opisy i zdjęcia, a przede wszystkim dopasuj asortyment do swoich klientów.

Sprawdź, jak powinny wyglądać zdjęcia produktowe w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak tworzyć dobre opisy produktów

Skąd wziąć te produkty? Prosto z hurtowni

Zastanawiasz się skąd brać towar do sklepu internetowego? Nie ważne, czy dopiero planujesz zacząć sprzedaż czy chcesz rozszerzyć swój asortyment. Nawiązanie współpracy z hurtownią może być dla ciebie najlepszym wyborem.

Jeśli nie chcesz magazynować samodzielnie towaru, postaw na sprzedaż w modelu dropshipping. Na platformie Shoper zrobisz to dzięki Apilo. To nowoczesny system do zarządzania sprzedażą w wielu miejscach na raz, pozwalający też na połączenie sklepu z hurtowniami.

Czym jest dropshipping i jak działa? Zobacz

W Shoper znajdziesz ponad 200 zintegrowanych hurtowni. W specjalnym katalogu, po lewej, na górze strony możesz wyfiltrować tylko te, które oferują sprzedaż w modelu dropshipping.

Już wiesz, z którą hurtownią chcesz nawiązać współpracę? Jeżeli tak, to świetnie. W naszym Shoper App Store znajdziesz dwie aplikacje, które ci w tym pomogą. Wybierz najlepszą dla siebie.

1. Dropshipping moduł Apilo – ten dodatek pozwala na zintegrowanie wybranej hurtowni i rozszerzenie sprzedaży na dwa wybrane kanały, czyli Shoper i Allegro.

2. Integracje z hurtowniami – wybierz tę opcję, jeżeli chcesz mieć w cenie zintegrowane 3 hurtownie (lub więcej za dodatkową opłata). Poza tym w ramach tej aplikacji możesz rozwinąć sprzedaż z nielimitowaną ilością kanałów sprzedaży.

 

Jeżeli masz pytania lub chcesz porozmawiać o trendach (i nie tylko), skontaktuj się z nami! Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00. Napisz na [email protected]l lub zadzwoń +48 501 509 509