Blog Shoper - dlaczego warto wykorzystać reklamy Microsoft Ads w sklepie internetowym

Reklamujesz się w Google albo na Facebooku, ale to już nie wystarcza? Gdy ograniczasz się tylko do podstawowych, najpopularniejszych kanałów reklamowych, zamykasz sobie drogę do nowych klientów. Zobacz, jak ją otworzyć z Microsoft Ads.

Wiesz, że wyszukiwarka Bing ma już 9% udziału w globalnej sieci wyszukiwania? A popularność systemów Microsoft stale rośnie, m.in. dzięki wsparciu ChatGPT – jeszcze niedawno było to 5%. To oznacza tysiące nowych klientów, do których nie dotrzesz poprzez reklamy Google Ads. Dlatego potrzebujesz jak najszybciej uruchomić kampanie Microsoft Ads, by już teraz zacząć budować silną pozycję dla rosnącego grona nowych odbiorców.

Czym jest Microsoft Advertising?

Microsoft Advertising (znany wcześniej jako Bing Ads) to sieć reklamowa stworzona przez światowego giganta technologicznego. Działa podobnie jak powszechnie znane Google Ads. Reklamy Microsoft Ads są wyświetlane w drugiej najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie – Bing oraz w rozmaitych produktach Microsoftu, w tym także w innych jego przeglądarkach.

Podobnie jak kampanie w Google’u, system Microsoft Advertising opiera się na stawce za kliknięcie (CPC, cost-per-click), a o wyświetleniu konkretnej reklamy decyduje model aukcyjny. Microsoft Ads pozwalają też na targetowanie reklam i docieranie z komunikacją do konkretnych grup, różniących się wiekiem, płcią czy zainteresowaniami.

Posłuchaj podcastu

Jakie kanały reklamowe obejmują Microsoft Ads?

W ramach Microsoft Advertising masz dostęp do różnych mediów i formatów reklamowych, dzięki którym zyskasz nowych klientów w swoim sklepie internetowym. Na liście miejsc emisji Microsoft Ads znajdują się:

wyszukiwarki Microsoft (Bing, Yahoo!, DuckDuckGo – to kanały dostępne obecnie w ramach Shoper Kampanii. Poznaj Microsoft Ads w Shoper);

sieć reklamowa Microsoft (Microsoft Audience Network), czyli inne usługi Microsoft, witryny oraz aplikacje partnerskie, np. Outlook, MSN, Microsoft Edge, Skype;

☞ portal społecznościowy Linkedln.

To nie wszystko! W lipcu 2022 roku Microsoft został wyłącznym partnerem technologicznym i sprzedażowym jednej z najważniejszych platform streamingowych na świecie, czyli serwisu Netflix.

Dzięki temu reklamy Microsoft trafiają również do osób korzystających z subskrypcji filmów i seriali. W Polsce ta opcja nie jest jeszcze dostępna, ale niewykluczone, że wkrótce będą mogli z niej korzystać również lokalni przedsiębiorcy.

Jakie są dostępne formaty reklam Microsoft Ads?

Typy reklam w Microsoft Ads

System reklamowy Microsoftu oferuje różnorodne typy reklam, które przygotujemy i obsłużymy za ciebie w ramach usługi Shoper Kampanie. Oto one:

Reklamy produktowe pozwalają na wyświetlanie konkretnych produktów wraz z ich cenami i opisami.

Wyszukiwarka Bing - reklamy w zakładce Zakupy

 

Reklamy tekstowe są najpopularniejszym formatem reklamowym Microsoft Ads. Składają się z: nagłówka, opisu i adresu URL. W nagłówku znajdują się słowa kluczowe, powiązane z reklamowanym produktem lub usługą, natomiast w opisie zawarte są informacje na temat oferty i zachęta do kliknięcia w reklamę.

Reklamy typu display to z kolei graficzne formaty, w których kluczową rolę odgrywają zdjęcie, ilustracja, grafika lub wideo.

Gdzie i jak promować sklep internetowy? Zobacz

Dlaczego warto korzystać z Microsoft Ads w sklepie internetowym?

Microsoft Advertising to nie tylko różne rodzaje reklam. To także wiele możliwości, z których warto skorzystać, by wygrać w starciu o klienta. Co dają ci kampanie Microsoft Ads?

Docierasz do nowych klientów

Przede wszystkim dzięki reklamom Microsoft zdobywasz zupełnie nowych odbiorców. Docierasz do osób, które nie korzystają z wyszukiwarki Google i mogły nie mieć wcześniej styczności z twoją marką.

Precyzyjniej kierujesz komunikację

Dzięki Microsoft Ads trafiasz także celnie z przekazem. Wykorzystujesz dane demograficzne (wiek i płeć), lokalizację, a nawet czas, kiedy użytkownik jest najbardziej aktywny online.

Do dyspozycji masz również targetowanie kontekstowe. Pozwala ono na wyświetlanie reklam dopasowanych na podstawie słów kluczowych wpisywanych przez internautów.

Kolejną ważną funkcją Microsoft Advertising, w kontekście targetowania reklam, jest możliwość wykorzystania danych z LinkedIn. Przykładowo, jeżeli prowadzisz sklep z akcesoriami dla programistów, możesz skierować swoje reklamy do osób, które na LinkedInie zaznaczyły, że pracują w branży IT.

Kontrolujesz wydatki

W Microsoft Advertising łatwo zarządzasz budżetem kampanii reklamowych. Platforma oferuje narzędzia do śledzenia i analizowania wyników kampanii, takich jak liczba kliknięć, wartość konwersji czy wydatki na reklamę. Dzięki dokładnym analizom na bieżąco optymalizujesz działania, zmieniasz strategię i otrzymujesz coraz lepsze wyniki sprzedaży.

Masz mniejszą konkurencję

Z racji tego, że większość firm promuje się przede wszystkim w Google’u, reklamy na frazy wyświetlane w sieci Microsoftu są znacznie skuteczniejsze i przy okazji generują niższe koszty przejścia na stronę. Średni koszt kliknięcia w Microsoft Ads w przypadku klientów Shoper wyniósł 35% średniego kosztu kliknięcia w Google Ads.

Posłuchaj podcastu

Masz wsparcie certyfikowanych specjalistów

Warto mieć świadomość, że wszystkie wyżej wymienione możliwości przyniosą ci optymalne efekty tylko wtedy, gdy umiesz je dobrze wykorzystać. Ale jeśli nie masz takiej wiedzy, nie znasz się na performance marketingu ani nie masz na to czasu, wcale nie musisz rezygnować ze skutecznej promocji. Możesz ją oddać w ręce ekspertów.

W Shoper oferujemy ci szeroki zakres usług i doradztwa w obszarze prowadzenia kampanii reklamowych, w tym także obsługę Microsoft Advertising. Jako jedni z nielicznych w Polsce należymy do The Microsoft Advertising Partner Program, który zrzesza najbardziej wykwalifikowane firmy w branży reklamowej.

Potwierdzeniem naszych kompetencji i osiągnięć jest przyznana nam nagroda Microsoft Advertising Product Champion Award. Oznacza to, że oferujemy ci kampanie o najwyższej jakości i skuteczności. Takie, które naprawdę sprzedają. Średni ROAS (czyli zwrot z inwestycji na reklamę) naszych klientów sięga nawet powyżej 1 000%!

Nagroda Microsoft Partner Product Champion Award

Co najlepsze, z kampanii Microsoft Ads i Google Ads w ramach Shoper Kampanii możesz skorzystać niezależnie od tego, na jakiej platformie działa twój sklep internetowy! Jeśli teraz przeniesiesz kampanie Google Ads do Shoper i jednocześnie włączysz kampanię Microsoft Ads, przez miesiąc poprowadzimy ją bez żadnej prowizji. Szczegóły poznasz tutaj.

 

Otwórz się na nowych klientów. Wystartuj z kampanią Microsoft Ads jak najszybciej.