Przyciągaj uwagę klientów dodatkowymi elementami graficznymi – dzięki metkom produktowym możesz oznaczać sprzedawane towary i dodatkowo zachęcać do zakupów.
Chcąc skuteczniej sprzedawać w sklepie internetowym, zazwyczaj zastanawiamy się, co możemy w nim ulepszyć, aby bardziej zachęcał klientów do zakupów. Jedną z bardzo ważnych kwestii, jest poprawny i czytelny opis produktów w twoim sklepie. Dobry opis powinien być wyczerpujący, a w treści odpowiadać na ewentualne pytania klienta.
Dobry opis powinien być wyczerpujący, a w treści odpowiadać na ewentualne pytania klienta. Jednak żeby klient przeczytał opis danego towaru, musi wcześniej kliknąć w zdjęcie produktu, a następnie przejść na jego kartę i dowiedzieć się więcej. Można mu jednak ułatwić całe zadanie i wyświetlić informacje np. o promocji, błyskawicznej wysyłce czy podkreślić atrakcyjną cenę, poprzez odpowiednie oznaczenie produktu. Pozwalają na to metki produktowe.
Sprawdź tutaj najlepsze dodatki dla swojego sklepu
Metki produktowe w twoim sklepie Shoper
Żeby wykorzystać opcję metek w sklepie internetowym Shoper, wystarczy skorzystać z aplikacji Metki Produktowe, która wyświetli przy zdjęciach produktów dodatkowe ikony informujące o najważniejszych cechach oferty.
Aplikacja posiada bardzo rozbudowane możliwości konfiguracyjne gdzie m.in. możemy w sposób automatyczny oznaczyć produkty daną ikoną w całym sklepie bądź w wybranych jego kategoriach, a jeżeli chcemy podejść do oznaczeń bardziej personalnie to mamy również możliwość ręcznego oznaczania produktów wg własnego uznania.
Dodatkowo możemy zapanować nad rozmiarami i kolorystyką metek oraz skorzystać z wbudowanej biblioteki ikon lub wgrywać własne grafiki jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Jak wykorzystać metki produktowe?
Poniżej przedstawiamy kilka przykładów, jak mogą wyglądać metki produktowe w sklepie internetowym.
W sklepie Meble Makarowski pomagają one wyświetlać klientom istotną informację o błyskawicznej wysyłce zamówienia – w ciągu 24 godzin.
Przykład wykorzystania metek produktowych w sklepie Meble Makarowski
Drugi przykład to metki produktowe podpowiadające kupującym, że oglądany towar pochodzi z „gazetki” oraz jest dostępny w promocyjnej cenie – taką opcję zastosował na swojej stronie sklep działający w branży spożywczej, Dht Online.
Przykład wykorzystania metek produktowych w sklepie Dth online
Metki produktowe można wykorzystać także do informowania klientów o rodzaju sprzedawanych produktów. W sklepie Aleeks Alkohole na przykład, przeglądając ofertę można swobodnie wybierać między whisky single malt lub blend bez konieczności wchodzenia w szczegóły towaru.
Przykład wykorzystania metek produktowych w sklepie Aleeks Alkohole
Metki produktowe – najważniejsze funkcje aplikacji:
☞ nieograniczona ilość kombinacji oznaczeń asortymentu sklepu,
☞ 3 tryby metkowania: automatyczny, ręczny, systemowy (wbudowany w sklep),
☞ masowe oznaczanie produktów wg. kategorii, atrybutów, terminów wysyłki lub ilości w magazynie,
☞ możliwość oznaczania metek ręcznie wybranych produktów,
☞ możliwość wyświetlania logo producenta w formie metki,
☞ możliwość zmiany wyglądu metek systemowych (promocja i nowość)
☞ możliwość doboru wielkości i kolorystyki metek, wgrania własnych grafik, linkowania,
☞ wbudowane w aplikację centrum pomocy.
Więcej informacji o aplikacji znajdziesz w Shoper App Store.