Blog Shoper - jak włączyć leasing w sklepie internetowym

“Weźmie się w leasing” – to zdanie znane jest chyba każdemu polskiemu przedsiębiorcy. Czym w praktyce jest leasing i dlaczego się opłaca? Czy można korzystać z niego online i jak to zrobić w e-sklepie? Mamy na to odpowiedzi.

Na czym polega leasing?

Leasing to forma finansowania, w której jedna strona (leasingodawca – firma) udostępnia drugiej stronie (leasingobiorcy – najczęściej przedsiębiorstwu) przedmiot (np. samochód czy sprzęt) w zamian za regularne płatności określone w umowie leasingowej. Klient płaci ustaloną miesięczną ratę za korzystanie z danego przedmiotu, a na koniec okresu umowy może wykupić sprzęt w atrakcyjnej cenie.

Leasing wśród polskich przedsiębiorców rozwija się dynamicznie już od lat 90., a obecnie jest jedną z najpopularniejszych metod finansowania inwestycji. Właściciele firm traktują go jako uzupełnienie lub alternatywę do kredytu bankowego.

W 2022 roku całkowita wartość aktywnego portfela branży leasingowej wyniosła ponad 176 mld zł. To dowód, że jest to istotny sposób finansowania ważnych dla przedsiębiorstw narzędzi do pracy, a sama usługa leasingu stanowi kluczowy motor napędowy rozwoju mikro i małych firm.

Zobacz też: Finansowanie sklepu internetowego – co wybrać?

Dlaczego leasing jest tak popularny?

W Polsce mamy ponad 2 mln przedsiębiorców. To osoby, które rozwijają swoje biznesy i tak jak konsumenci chcą mieć możliwość kupowania różnych przedmiotów online. Gdy w twoim sklepie znajduje się asortyment, na który często wystawiasz faktury VAT, aż prosi się o udostępnienie rozwiązania płatniczego skierowanego do przedsiębiorców. Jednym z nich jest leasing online. To rozwiązanie ma 3 główne zalety.

Dostępność: leasing jest wygodnym i tanim sposobem finansowania inwestycji w każdej firmie – od spółek giełdowych po małe przedsiębiorstwa. Jest najlepiej dostosowany do potrzeb sektora B2B.

Aspekty księgowe: oprócz prostych i szybkich procedur plusem są też kwestie podatkowe. Faktury dotyczące leasingu (operacyjnego) stanowią w całości koszt uzyskania przychodu.

Prostota i bezpieczeństwo: kolejnym atutem przemawiającym za finansowaniem inwestycji w leasingu są proste zasady uzyskania oraz zabezpieczenia pozyskiwanego finansowania. Firmy leasingowe dbają też o bezpieczeństwo swoich klientów i we współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi dostarczają pełne pakiety ubezpieczeń finansowanego sprzętu – z atrakcyjnymi stawkami polis, często trudnymi do uzyskania przy samodzielnym zakupie.

Jak zawrzeć umowę leasingu? Czy da się to zrobić online?

Coraz częściej i coraz więcej rzeczy kupujemy w sieci, od ubrań po specjalistyczne maszyny, urządzenia, a nawet pojazdy. Przybywa również sklepów internetowych, zwłaszcza na takich platformach jak Shoper. Ale razem z naszą aktywnością online rosną też oczekiwania przedsiębiorców (i klientów) wobec instytucji finansowych.

Po okresie pandemii, kiedy wiele przedsiębiorstw przeniosło się do sieci, w świecie leasingowym otworzyła się szansa na szybszą cyfryzację. Firmy leasingowe reagują na potrzeby przedsiębiorców i wdrażają rozwiązania pozwalające na zawarcie umowy online czy też przejście całego procesu od wyboru przedmiotu po podpisanie umowy w jednej aplikacji.

Początkowo dotyczyło to niewielkich kwot i drobnych urządzeń, sprzętu IT czy wyposażenia. Teraz możesz sfinansować zakup nawet drogich maszyn, jak np. wózki widłowe czy koparki wygodnie z własnego biura. Dodatkowo wiele z nich wykorzystuje już kwalifikowany podpis elektroniczny, który ma tę samą moc prawną, co podpis odręczny, i pozwala szybko sfinalizować umowę leasingu.

Zobacz też: Wszystko, co musisz wiedzieć o sprzedaży na raty

Leasing w sklepie internetowym Bergerkraus.pl

Jak dodać leasing w sklepie internetowym? Najlepiej z ING Lease

Jednym z lepszych przykładów cyfryzacji branży leasingowej są rozwiązania stworzone przez ING Lease. Dzięki nim właściciele e-biznesów mają szansę zintegrować swoje sklepy internetowe z dostawcą leasingu. Duże marki mogą to zrobić na własną rękę, przy wsparciu swoich programistów, lecz dla mniejszych firm mogłoby to być sporym wyzwaniem. Dlatego właśnie ING Lease udostępnia rozwiązanie ING Lease Now.

ING Lease Now jest platformą online przeznaczoną dla producentów, dystrybutorów i sprzedawców maszyn, urządzeń czy wyposażenia. Za jej pomocą możesz oferować leasing swoim klientom zarówno online, jak i w sprzedaży stacjonarnej.

Jakie są plusy ING Lease Now?

☞ Sprzedaż w leasingu online o wartości od 5 000 do 500 000 PLN.
☞ Leasing do 180 000 PLN w pełni online bez dokumentów finansowych.
☞ Opłata wstępna szybkim przelewem (pay-by-link) lub BLIK – natychmiastowe księgowanie.
100% przez internet – włącznie z podpisaniem umowy.
Bezpłatne korzystanie z platformy.

ING Lease Now działa na każdym urządzeniu: laptopie, tablecie czy smartfonie. Jest zatem doskonałym narzędziem dla sprzedawców, którzy w dowolnym miejscu i czasie mogą przedstawić ofertę finansowania klientowi. Co ważne, może on również samodzielnie wybrać interesujące go parametry na otrzymanej ofercie, bez konieczności angażowania sprzedawcy. To wygoda dla obu stron.

Leasing w sklepach Shoper – jak działa?

Z ING Lease Now możesz korzystać w sklepach stacjonarnych i internetowych. Ze swoim sklepem Shoper zintegrujesz ją w kilku krokach poprzez gotową wtyczkę do pobrania w Shoper App Store.

Dzięki temu, zwłaszcza jeśli sprzedajesz w sektorze B2B, twoi klienci zyskują szerszy wybór metod płatności. A to zwiększa ich zadowolenie i twoją konkurencyjność. Nawiązanie współpracy z ING Lease nie wymaga dodatkowych opłat za wpis do rejestru pośredników kredytowych.

Jak dodać ING Lease w swoim sklepie Shoper?

1. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu Shoper i przejdź do zakładki Dodatki i integracji -> Aplikacje.
2. Wybierz ING Lease Now i zainstaluj dodatek.
3. Skonfiguruj aplikację i załóż darmowe konto Partnera na stronie ING Lease Now.
4. Po zakończeniu formalności twój Portal Partnera zostanie aktywowana, a płatność leasingiem online pojawi się w twoim sklepie.

Aplikacja ING Lease Now w Shoper App Store

Jak z ING Lease Now skorzystają twoi klienci?

Dla leasingobiorców ING Lease Now jest wygodną metodą płatności, z której mogą skorzystać o dowolnej porze, 24/7. Nie musisz więc być stale pod telefonem czy mailem. Cały proces jest szybki i intuicyjny, a samo podpisanie umowy leasingu może się odbyć w formie elektronicznej.

W praktyce, z perspektywy sprzedawcy, od strony technicznej działa to podobnie jak zwykła płatność online. Szczegóły dotyczą głównie formalności, gdyż nabywcą towaru jest nie klient, tylko leasingodawca. ING Lease pozwala wykorzystać podpis kwalifikowany. Wystarczy złożenie wniosku online, bez wychodzenia z domu i potrzeby przedstawiania dokumentów finansowych.

Jak to wygląda w praktyce?

1. Klient klika w twoim sklepie przycisk “Weź w leasing z ING”.
2. Następnie wybiera parametry leasingu i wypełnia krótki wniosek.
3. Podpisuje umowę, logując się do bankowości internetowej lub za pomocą podpisu kwalifikowanego.
4. Odbiera przedmiot zamówienia. ING Lease (Polska) zajmuje się wszystkimi formalnościami, a ty otrzymuje zapłatę za towar.

O tym pamiętaj

Elastyczność i szeroki wybór form płatności w sklepach internetowych to obecnie jedna z najważniejszych kwestii, na które klienci, również B2B, zwracają uwagę przed zakupem. Im więcej takich możliwości zaoferujesz swoim odbiorcom, tym lepiej dla twojego biznesu i sprzedaży. Dlatego warto korzystać z gotowych, sprawdzonych rozwiązań, które ci to umożliwią.

Włącz płatności leasingowe w swoim sklepie internetowym – pobierz aplikację ING Lease Now w Shoper App Store.

 

Artykuł powstał we współpracy z firmą ING Lease (Polska).

Logo ING Lease Polska