Google produkty co sie sprzedaje

Czym przyciągnąć klienta jeszcze przed końcem roku? Jakie produkty cieszą się wtedy największym zainteresowaniem?

O tym, że idzie koniec roku i „coraz bliżej święta”, sieci handlowe biją po naszych oczach już od pierwszych tygodni jesieni. Z półek sklepowych coraz odważniej uśmiechają się świąteczne dekoracje i zabawki, kolor złoty i czerwony zaczyna dominować nad resztą. Ale czy tylko bożonarodzeniowe ozdoby i upominki cieszą się końcem roku największym zainteresowaniem? Niekoniecznie.

Jak pokazują dane zbierające zapytania z wyszukiwarki Google, przełom grudnia i stycznia to z jednej strony rzeczywiście czas imponujących żniw dla branży dekoracyjnej i wystroju wnętrz, ale sporym zainteresowaniem cieszą się też inne kategorie produktów sprzedawanych przez internet.

Przeczytaj koniecznie:

Jak przygotować sklep na gorące momenty i okazje
Kiedy RTV, kiedy AGD? Kupujemy sprzęt elektroniczny w internecie

W tym miejscu już wskazywaliśmy, że koniec roku to m.in. dobry okres na sprzedaż sprzętów wyposażenia domowego i RTV, w tym, że wzięcie mają też buty dziecięce. Ale ciekawiej wygląda zestawienie zainteresowania produktami konkretnie w grudniu i styczniu. Pokazuje ono, jak dużą popularnością cieszą się na przykład takie towary, jak bielizna i odzież nocna, czy… szczoteczki i sprzęt do pielęgnacji jamy ustnej.

Z końcem roku można z powodzeniem sprzedawać m.in. zegarki (wzrost o ponad 50% względem reszty roku), akcesoria do makijażu (wzrost o 57%), albo płyty z kolędami i muzyką religijną (skok o 68%), ale w tych branżach nie wykręcisz zapewne takich wyników, jak w tych najbardziej topowych. A w nich – poza świątecznymi dekoracjami, które wydają się bezkonkurencyjne – prym wiodą…

Wzrost zainteresowania towarami w Google – grudzien i styczen
Infogram

Wykres powyżej pokazuje, czego ludzie szukają w grudniu i styczniu w wyszukiwarce Google najczęściej. Najbardziej w tych wynikach mogą zaskakiwać łyżwy – bo o ile „sprzęt zimowy” cieszy się zainteresowaniem na poziomie 66%, to same łyżwy skaczą do 122%.
Zima sprzyja też noszeniu cieplejszej bielizny nocnej (115%) oraz – oczywiście – rozdawaniu prezentów. A tym może być np. szczoteczka do zębów (110%). Lub portfel czy portmonetka (103%).

Warto mieć te liczby w głowie, planując ostatnie miesiące w roku w swoim sklepie internetowym. I też – odpowiednio wcześniej –
przygotować się z kampaniami produktowymi dla tych produktów. Tak by ludzie, którzy w grudniu zaczynają szukać konkretnych towarów, rzeczywiście mogli trafić do twojego sklepu. A jak już to robić – pisaliśmy tutaj.