Londonme.pl zadebiutował w handlu on-line dosłownie przed 2 miesiącami. O lekkim stylu londyńskich ulic, potrzebach polskich klientów i wymaganiach wobec serwisu e-commerce, rozmawiamy z Marcinem Czerniewiczem, twórcą sklepu.

  • Profil sklepu (czym się zajmuje?): Internetowy salon mody oferujący londyńskie marki odzieżowe (Fever London, Mariko, Ruby Belle, Ce Me London itd.)
  • Profil klienta (do kogo kierowana jest oferta sklepu?): Londonme.pl to miejsce dla każdej kobiety i każdego mężczyzny, którzy chcą się poczuć wyjątkowo.
  • Główna przewaga nad innymi sklepami (oferty specjalne): Niepowtarzalność londyńskich wzorów. Oferta zawiera bardzo dużą ilość asortymentu doskonałej jakości, często w bardzo promocyjnych cenach. Staramy się na bieżąco nawiązywać nowe kontakty handlowe z brytyjskimi markami. Dany towar jest możliwy do zakupu tylko w naszym sklepie on-line.
  • Na co powinien zwrócić uwagę klient odwiedzający sklep?: Nienaganna estetyka sklepu oraz szczegółowe opisy. Regularnie aktualizowane informacje na temat ofert specjalnych w zakładce BLOG.

Londonme.pl to typowy internetowy Concept Store prezentujący londyński styl. Dlaczego Londyn?

Na polskim rynku odzieżowym brakuje lekkiej elegancji, którą właśnie prezentuje moda londyńska. Delikatne połączenie klasycznego stylu z krzykliwym wzorem to jest coś, czego brakowało na polskich ulicach.

Sklepów z odzieżą na polskim rynku e-commerce przybywa. Państwa sklep postawił na znane londyńskie marki. Czy to wystarczy, by skutecznie odróżnić się od konkurencji?

Marki znane są z niepowtarzalnego wzornictwa oraz dobrej jakości materiałów. Dobry produkt zawsze obroni się sam. Fakt, że marki są znane powoduje jedynie, że są coraz bardziej pożądane ? a dzięki Londonme.pl są także osiągalne.

Jak Państwo myślą, obserwując składane zamówienia, na co polują w Internecie polskie konsumentki? Co jest teraz trendy?

Nie zawsze trendy modowe pokrywają się ze składanymi zamówieniami. Większość zamówień składają kobiety, które chcą nieco zmienić swój wizerunek. Z racji tego, iż nadchodzi lato jest większe zainteresowanie lekkimi, zwiewnymi i zarazem eleganckimi sukienkami. W Polsce od kwietnia do września panuje tzw. okres weselny, więc największą popularnością cieszą się sukienki wizytowe  (nie zawsze klasyczne). Jeśli mówimy o trendach należy zadać sobie pytanie czym kierują się konsumenci przy wyborze towaru (kto narzuca trendy?) ?może to być Avanti, Hot Moda&Shopping , Glamour itd. a może to być coś co zobaczą w telewizji czy na ulicy. Musimy pamiętać, że często modne nie oznacza ładne!

Z badań przeprowadzonych przez Ceneo i Bankier.pl w październiku ubiegłego roku wynika, że zaufanie to podstawa budowania relacji w e-commerce. Jednocześnie dużo się mówi o nieuczciwych sklepach. A co z nieuczciwymi klientami, którzy traktują sklepy odzieżowe, jak darmową wypożyczalnię? W jaki sposób Państwa sklep zapewnia bezpieczeństwo transakcji i jak sam chroni się przed takimi przypadkami?

Utrzymujemy kontakt telefoniczny z naszym klientem. Dzięki temu jesteśmy w stanie doradzić i udzielić dodatkowych informacji. Ponadto łatwo wówczas ocenić intencje osoby kupującej. Na szczęście do tej pory mamy do czynienia jedynie z osobami, które szczerze są zakochane w oferowanych przez nas markach a my staramy się, aby zakupy u nas zapamiętał jako miły epizod w osiągnięciu pożądanej rzeczy.

Jak zamierzają Państwo pokonać problem z przymierzaniem ubrań, charakterystyczny dla sklepów internetowych z odzieżą?

Staramy się dokładnie opisywać każdy z produktów podając: długość, długość rękawa, skład materiału, przedstawiając tabele rozmiarów. Nie wzbraniamy się również od rozmów telefonicznych, podczas których jesteśmy w stanie określić długość sukienki w zależności od wzrostu. Z pieczołowitością doradzamy naszym klientom, gdyż zależy nam na tym, aby się dobrze czuli w zakupionych rzeczach. Zdajemy sobie sprawę, że istnieją przymierzalnie on-line, ale upłynie jeszcze wiele czasu zanim konsumenci przekonają się do tego ?wynalazku?.

Jakie są Państwa plany na przyszłość? Czy zamierzają Państwo rozwijać się również w mediach społecznościowych?

Istnieje już profil Londonme.pl na facebooku, gdzie posiadamy sporą liczbę osób zainteresowanych sklepem londonme.pl. Codziennie informujemy naszych facebookowiczów o produkcie dnia. Ponadto, na bieżąco, gdy tylko prezentowane przez nas marki pojawią się w którymkolwiek magazynie poświęconym modzie, umieszczamy o tym informacje oraz zdjęcia.

Jakie są według Państwa kluczowe funkcjonalności platformy do obsługi sklepu internetowego? Które rozwiązania traktują Państwo jako najbardziej użyteczne przy obsłudze sklepu?
Najważniejsza jest funkcjonalność i jak wiemy każdy ma inne wymagania, co do jej elementów. Dla nas bardzo ważne jest aby kupujący miał możliwość filtrowania asortymentu poprzez kolor, cenę, nazwę, markę itd., ale na to będziemy musieli jeszcze poczekać.

Jakie elementy serwisu e-commerce są Państwa zdaniem najważniejsze? Design, czytelna strona produktu, a może całkiem coś innego?

Najważniejsze jest to, aby serwis e-commerce posiadał ?duszę?, którą tworzy zespół zaangażowanych i kreatywnych osób. Wszystkie inne elementy wynikają z ich codziennej pracy nad serwisem. Wszystkie elementy są ważne, gdyż tworzą jedną całość, która ma się wyróżniać spośród wszystkich pozostałych i stworzyć odpowiednią przewagę .