Najlepsze dodatki dla startującego sklepu internetowego

Z odpowiednimi aplikacjami możesz w swoim sklepie online zrobić znacznie więcej, np. sprzedać dodatkowe produkty, odzyskać porzucone koszyki czy poprawić ogólne doświadczenia klienta. Poznaj 7 dodatków do e-sklepu, które pomogą ci rozkręcać e-handel.

Okazja na własny biznes

Czarny Piątek to najgorętszy czas w e-commerce. Sklepy internetowe obsługują rekordowe liczby kupujących, zarabiają na tym nawet miliony złotych, a magazyny są po brzegi wypełnione paczkami do wysyłki. Ale to nie tylko sezon na kupowanie świątecznych prezentów, ubrań czy elektroniki.

Wiele osób, zachęconych sukcesami innych firm, decyduje się podczas Black Friday na założenie własnego biznesu online. Jeśli też myślisz o przejściu “na swoje”, to dobrze się składa – mamy coś, co ci to ułatwi. W listopadowych promocjach oferujemy m.in. super ceny na abonament, wsparcie w konfiguracji e-sklepu czy zestawy sprawdzonych narzędzi pomagających rozpocząć i rozwinąć sprzedaż w sieci.

 

1. Na początek regulamin

Regulamin oraz polityka prywatności sklepu to podstawowe elementy sklepu, o które powinieneś/powinnaś zadbać już na starcie. To one pozwalają ci działać zgodnie z prawem i chronią interes twój oraz twoich klientów. Jednak tworzenie takich dokumentów prawnych na własną rękę, z dostępnych w internecie wzorów, jest nie tylko trudne, ale i bardzo ryzykowne. Z kolei indywidualna pomoc kancelarii prawniczej wiąże się z dużymi kosztami.

Dlatego najlepiej wykorzystaj wygodne i sprawdzone rozwiązanie. Dzięki aplikacji Shoper Regulaminy wygenerujesz w kilka minut regulamin dopasowany do twojego sklepu internetowego i zgodny z obowiązującymi przepisami. Do kompletu dokumentów tego otrzymujesz również politykę prywatności.

Aplikacja Shoper Regulaminy

Zainstaluj aplikację Shoper Regulaminy

2. Zakupy przy okazji, czyli cross-selling

Jeden z najlepszych sposobów na zwiększanie zysków w sklepie internetowym od samego początku to tzw. dosprzedaż. Podpowiadaj klientom, co jeszcze może ich zainteresować albo jakie produkty pasują do tych, które już wybrali. Na przykład do laptopa zaproponuj myszkę albo etui, do skórzanych butów pastę, a do pudru – pędzel.

Bezpośrednie sugestie zwiększą szanse na wzrost wielkości i wartości zamówienia. Klient zapłaci za wysyłkę tylko raz, a otrzyma w niej kilka rzeczy, bez dodatkowych opłat czy konieczności wielokrotnego wychodzenia do paczkomatu.

W wykorzystaniu tego prostego mechanizmu pomoże ci aplikacja Powiązane w Koszyku. Dzięki niej możesz umieścić moduł z powiązanymi artykułami na karcie docelowego produktu lub ustawić okienko (pop-up) wyskakujące podczas przeglądania oferty w sklepie.

Aplikacja Powiązane w koszyku

Zainstaluj aplikację Powiązane w koszyku

3. Najlepiej – czyli za darmo

Klienci uwielbiają promocje, a w szczególności te, w których dostają coś w prezencie. Za darmowy dodatek są niejednokrotnie skłonni wydawać nawet więcej, niż jest wart sam bonusowy produkt. Proponuj więc odwiedzającym twoją stronę internetową gratisy do wybranych produktów, kategorii czy marek lub po przekroczeniu określonej sumy. Ty decydujesz, jaki dodatek i w jakiej ilości otrzymają kupujący.

Dzięki aplikacji Produkt gratisowy w koszyku możesz także zachęcać klientów do zwiększenia wartości koszyków, wyświetlając im slider z dostępnymi bonusami i brakującą kwotą do otrzymania prezentu. Formę prezentacji upominków w łatwy sposób dostosujesz do swojego sklepu przy pomocy wizualnego edytora.

Aplikacja Produkt gratisowy w koszyku

Zainstaluj aplikację Produkt gratisowy w koszyku

4. Korzyści w centrum uwagi

Organizujesz promocję albo dorzucasz darmową dostawę do zamówienia? Jeśli poinformujesz o tym klientów już na wstępie, przyspieszysz proces decyzyjny i zmotywujesz ich do działania.

Dzięki aplikacji Hot Info dodasz w swoim sklepie paski z ważnymi informacjami sprzedażowymi. Może to być wiadomość o wyprzedaży, rabacie za zapis do newslettera czy planowanym urlopie. Do dyspozycji masz też licznik informujący o kwocie brakującej do zamówienia z darmową dostawą i zegar odliczający czas do końca promocji.

Aplikacja Hot Info

Zainstaluj aplikację Hot Info

5. Rozszerzona oferta

W swoim sklepie internetowym możesz sprzedawać więcej niż tylko pojedyncze przedmioty. Ekspresowa przesyłka, ozdobne opakowanie prezentowe, zestawy akcesoriów, rozszerzona gwarancja, wniesienie zamówienia do domu – to przykłady dodatkowych produktów i usług, których klienci często poszukują. Wykorzystaj ten prosty sposób na zwiększenie przychodów.

Jak zaoferować kupującym takie opcje do wyboru? Najlepiej z aplikacją Hot Basket. Wymieniasz dostępne możliwości, a użytkownik jednym kliknięcie zaznacza checkbox przy usługach bądź produktach, które go interesują. Te pojawiają się domyślnie pod listą produktów w koszyku, ale możesz zmienić ich umiejscowienie.

Aplikacja Hot Basket

Zainstaluj aplikację Hot Basket – dodatki w koszyku

6. Im więcej, tym taniej

Nic tak nie skłania odwiedzających sklep do większych zakupów, jak dodatkowy rabat przy zamówieniu kilku sztuk tego samego produktu. Dla ciebie jako sprzedawcy większe zamówienia to z kolei mniej pakowania, biurokracji i przede wszystkim – więcej przychodu.

Taki efekt możesz osiągnąć z pomocą aplikacji Progi ilościowe – kup więcej, zapłać mniej. Jak to działa? Przykładowo, w panelu ustawiasz, że przy zamówieniu 3 sztuk zniżka wynosi 10%, a przy 10 sztukach rabat wzrasta do 20%. Klienci płacą więc mniej, jeśli decydują się na kupno kilku takich samych produktów.

Co ważne, możesz aktywować dowolną liczbę progów ilościowych. Masz także pełną swobodę w wyborze towarów do obniżek procentowych lub kwotowych. A kupujących dodatkowo zachęcasz do powiększenia koszyka zakupowego, wyświetlając listę z pułapami promocji bezpośrednio na stronie produktu.

Aplikacja Progi ilościowe

Zainstaluj aplikację Progi ilościowe – kup więcej, zapłać mniej 

7. Koniec z niedokończonymi zakupami

Porzucone koszyki to prawdziwa zmora każdego e-sprzedawcy. I choć nie unikniesz ich w 100%, na pewno możesz je ograniczyć. Spróbuj zatrzymać klientów, którzy chcą opuścić twój sklep internetowy i zrezygnować z finalizacji zakupów.

Z aplikacją Exit Popup w prosty i skuteczny sposób wpłyniesz na wyniki konwersji w e-sklepie. Za każdym razem, gdy odwiedzający stronę przesuną kursor w kierunku górnego paska przeglądarki (czyli zasugerują, że zamierzają zamknąć witrynę), zobaczą powiadomienie zachęcające do pozostania na stronie i dokończenia zamówienia. Aby wzmocnić przekaz, w wiadomości możesz zamieścić kod rabatowy lub newsletter ze zniżką.

Aplikacja Exit Pop-up

Zainstaluj aplikację Exit Popup – ratuj porzucone koszyki 

Co jeszcze przyda się w sklepie internetowym?

Opisane wyżej aplikacje to tylko część z narzędzi, które warto wykorzystać do rozkręcenia sprzedaży online. W Shoper App Store znajdziesz ponad 200 różnych dodatków do różnych zadań, dla każdej branży i na dowolną okazję. Dzięki temu budujesz swój sklep tak, jak chcesz i jak tego potrzebujesz, a płacisz tylko za to, czego naprawdę używasz.

Posłuchaj podcastu