Opisy produktow sklep Shoper

Tytuł i opis produktów – każdy, kto sprzedaje przez internet dobrze wie, do czego służą. Ale jak się do tego zabiera?

Niektórzy, chcąc zaoszczędzić trochę czasu, albo przez wzgląd na brak mocy przerobowych, wolą przekopiować treści ze strony producenta lub też zadowala ich tylko specyfikacja techniczna danego produktu – bez wdawania się w dodatkowe opisy, formułowania komunikatów zachęcających do robienia zakupów. Tytuły i opisy produktów powinny być natomiast angażujące i powinny wzbudzać pozytywne wrażenia u odbiorców. Powinny być napisane zrozumiałym i jasnym językiem (najlepiej korzyści), nie powinny natomiast wprowadzać w błąd i być formułowane na zasadzie: „można napisać cokolwiek, byle tylko coś”. Nie, co to to nie.

Dobrze robione treści na stronę twojego sklepu kosztować cię będą więcej pracy, ale wysiłek w to włożony na pewno ci się opłaci. Własne i unikalne treści to jedna z tych przewag w branży e-commerce, którą możemy prowadząc sklep internetowy wypracować sobie sami. Trzeba się tylko do tego przyłożyć.

Przeczytaj także: Jak pisać dobre opisy produktów w sklepie internetowym

Po co to robić?

Po to, by twój sklep się wyróżniał. Konkurencja w e-commerce jest spora, coraz trudniej dziś przebić się małemu biznesowi do klienta, dlatego należy wykorzystać każdą sposobność na to, by mu się wyśwetlić i zachęcić go do zakupów na naszej stronie. Dlatego własne teksty, nie kopiowane z innych źródeł i nie powielające contentu rozsyłanego przez producentów i dystrybutorów, to w twoim sklepie podstawa.

Po to, by klient nas polubił. Bo znane są przypadki, kiedy fajnie robionymi opisami, sklep zaskarbiał sympatię kupującego i ten później do niego wracał już tylko po to, by poczytać ciekawe teksty. A te, zachęcały go do kolejnych zakupów. I tak się biznes kręcił…

Jak to robić?

OK, nie każdy jest urodzonym contentowcem, nie każdy też wie, jak napisać dobry sprzedażowy, i do tego zabawny lub inspirujący, tekst, ale żadna to wymówka – można przecież skorzystać z pomocy ludzi, którzy pisaniem zarabiają na życie i znają się na rzeczy. Wiadomo – to cię będzie odpowiednio kosztować, ale potraktuj to jako inwestycję w sprzedażową przyszłość.

Najbardziej wdzięczna będzie ci za to wyszukiwarka Google. Najpopularniejsza maszyna do szukania w internecie najwyżej pozycjonuje te strony, które stawiają na unikatowe i dobrze napisane treści. Zmnieniając więc dotychczasowe podejście i przyjmując, że nie chcesz kopiować więcej innych oraz że opisy dostarczane ci przez producenta to dla ciebie za mało – to już jakaś składowa sukcesu, wróżąca profesjonalnie robiony i mogący się wybić na tle konkurencji biznes.

Jeśli sprzedajesz np. rowery – opisuj je dokładnie tak, jak sam podczas szukania roweru przez interent, chciałbyć je znaleźć. Czyli nie nazywaj ich „rowerami”, ale bądź bardziej konkretny – „rower damski” to w końcu „nie rower męski”. A „modny rower męski Romet z koszem” to coś więcej niż tylko „ładny rower z koszem”.

Dobrze robione opisy to jednak nie tylko konieczność przy lepszym pozycjonowaniu sklepu. Z nimi lepiej prowadzi się też płatne kampanie reklamowe AdWords i buduje rozpoznawalność marki.

Przeczytaj także: Sprzedajesz w Zakupach Google? Zastosuj się do tych pięciu wskazówek

Google na swojej stronie podkreśla, co może w tym przeszkadzać. Między innymi:

– źle stosowana interpunkcja i znaki specjalne. Czyli nie nadużywaj wykrzykników, kropek i przecinków stawianych po spacji. Używaj znaków na klawiaturze z głową i zgodnie z przyjętymi normami językowymi.

– Powtórzenia i błędy językowe. Takie jak „Kwiaty tutaj kup” i nadmierne wykorzystywanie nazwy twojej firmy/sklepu, jakiegoś produktu. Dobrze napisanemu tekstowi powinna wystarczyć raz wymieniona nazwa własna – a klient i tak powinien wiedzieć, o co ci chodzi. I powinien chcieć właśnie u ciebie zrobić zakupy.

Zamiast nieudolnego słowotwórstwa skup się więc na tym, co może być realną przewagą twojego sklepu i oferty. Powiedz ludziom, dlaczego to akurat ona jest niepowtarzalna, zachęcaj ich do jej sprawdzania i przekonuj, że robią interes życia. Działaj im na wyobraźnię, inspiruj i motywuj do zakupów. Postaw na emocje i realne korzyści płynące z wizyty w twoim sklepie – ludzie chcą mieć poczucie, że są traktowani wyjątkowo i że dana oferta skierowana jest tylko do nich. Wykorzystaj to i zacznij pracować nad bardziej angażującymi tytułami i opisami produktów, które zaowocują lepszą sprzedażą.

Chcesz sprzedawać więcej i częściej? Uruchom kampanię reklamową, która dostarczy cię zamówień i nowych klientów. Kliknij tutaj, by dowiedzieć się więcej.