Sklep internetowy Shoper

Czy sklep internetowy z artykułami dla psów i kotów to dobry pomysł na biznes? Zobacz, co i jak sprzedawać, by odnieść sukces w tej branży.

 

Analizując dane z wyszukiwarki Google widać, że wyraźnie widać wzrost zainteresowania zakupem artykułów dla zwierzaków w internecie. Sytuacja epidemiologiczna i związane z nią zamknięcie galerii oraz sklepów spowodowało, że konsumenci częściej zaczęli szukać produktów dla swych pupili w sieci.

 

 

Jak widać z wykresu, branża zoologiczna wolna jest od sezonowości. Ruch jest stabilny, a dodatkowe wzrosty przypadają na okres wakacji i końcówkę roku. Można się zatem spodziewać względnie dużego zainteresowania ze strony szukających i kupujących.

Startując z własnym sklepem internetowym z asortymentem dla zwierzaków musisz też uwzględnić istnienie sporej konkurencji. Jednak niech cię to nie zniechęca. Teoretycznie z każdego sklepu, nawet w najbardziej popularnym segmencie, można uczynić ten wyjątkowy, w którym internauci będą chętnie kupować i polecać go innym.

Asortyment w sklepie zoologicznym – jaki wybrać?

Jedni wolą kupować wszystko w jednym miejscu, inni selekcjonują produkty oraz dostawców i korzystają jednocześnie z kilku miejsc na zakupy. Który z modeli biznesowych przyjąć dla swojego sklepu?

Michał, właściciel sklepu Slow Dog, postawił na wąski asortyment. Sklep powstał z potrzeby zapewnienia pupilom zdrowych przekąsek, które, jak czytamy na stronie, “w składzie mają naturalne składniki oraz w zależności od rodzaju przysmaku, 70-95% czystego mięsa tj. wołowiny, jagnięciny, kaczki, królika, kurczaka oraz ryby. Nie zawierają glutenu, który jest często silnym alergenem”.

 

Sklep internetowy Shoper

 

Zespół Slow Doga, to także właściciele psów, stąd tak dobre rozumienie potrzeb. “Dwóch naszych ulubieńców należy do psów wymagających specjalnej diety, z uwagi na problemy trawienne i alergie. Dostępne na rynku produkty mimo, że im smakowały, to ze względu na zły skład, nie służyły. Oprócz wrażliwych żołądków, psy małych ras, mają tendencję do odkładania się kamienia nazębnego. Nasze przysmaki, dzięki różnym kształtom i strukturom świetnie nadają się do walki z kamieniem”.

Podobna historia stoi za sklepem Dla psa i kota, którego twórcy – Magda i Grzegorz – są jednocześnie właścicielami dwóch kotów. Ciągłe poszukiwanie najlepszych produktów dla czworonożnych przyjaciół sprawiło, że gdy już trafili na te wartościowe, postanowili się tym podzielić z innymi. Tak powstał sklep internetowy. Nie spoczęli na laurach i cały czas szukają znakomitych jakościowo karm dla psów i kotów.

 

Sklep internetowy Shoper

 

“Kochamy naszą pracę, ponieważ stawia przed nami wiele wyzwań, pozwala nam się stale rozwijać i udoskonalać ale przede wszystkim daje nam ogrom satysfakcji w dążeniu do celu i promowaniu zdrowej diety dla każdego psa i kota. Otrzymane nagrody i wyróżnienia udowadniają nam, że podążamy dobrą drogą wybierając produkty naturalne, przyjazne dla środowiska i bezkompromisowe w zdrowym żywieniu naszych czworonożnych przyjaciół” – czytamy na stronie sklepu.

Tymczasem właściciele Dingo Shop wybrali inny model działalności. Postawili na bardzo szeroki asortyment. Pod jednym adresem można zakupić właściwie wszystko dla swojego zwierzaka. Począwszy od drobnych akcesoriów, poprzez artykuły do uprawiania sportów z psami, na sprzęcie do szkoleń psów kończąc. Ich firma działa na rynku od 1977 roku i jest przedsięwzięciem rodzinnym. W produkcji stosują nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki czemu ich artykuły są wysokiej jakości, estetyczne i funkcjonalne.

 

Sklep internetowy Shoper

Sklep internetowy z pasji do zwierząt

Beata i Iwona kochają psy. Uwielbiają aktywnie spędzać z nimi czas – choć w nietypowej formie. Uwielbiają psie zaprzęgi, canicross, dogtrekking, jazdę z psem na hulajnodze – i wiele innych, które dają satysfakcję, ale, jak same twierdzą – uczą też pokory zarówno w stosunku do zwierzaka, jak i samego siebie. Zawsze zwracały uwagę na sprzęt, który wykorzystują do zabaw z czworonogami. To, co dla nich najważniejsze to zdrowie i wygoda psa. Od lat używają i polecają artykuły norweskiego producenta – Non-stop dogwear. Gdy pojawił się pomysł na sklep internetowy HopDog – nie mogły wybrać inaczej. Jednak oferta sklepu to nie tylko akcesoria – ogromnym atutem jest blog. Każdy artykuł to kopalnia wiedzy, porad i wskazówek dla właścicieli psów.

 

Sklep internetowy Shoper

 

“Wiemy, jak ciężko czasem jest dobrać odpowiedni produkt lub rozmiar. Zachęcamy do kontaktu z nami podczas dokonywania wyboru produktu, pomożemy, doradzimy i porozmawiamy o psach – to temat, który nigdy nas nie nudzi, bo nasza praca, to nasze hobby. Razem znajdziemy rozwiązanie!” – czytamy na stronie.

[foto ze strony sklepu]

Ciekawy pomysł na sklep zoologiczny

Joanna, właścicielka sklepu Paka Zwierzaka, kocha zwierzęta. Z miłości do nich i w trosce o ich zdrowie stworzyła miejsce w sieci, w którym właściciele czworonogów mogą zaopatrzyć się w zdrowe przekąski dla swoich pupili. “Wykorzystując nasze doświadczenie w pracy z najbardziej wymagającymi zwierzakami oraz przy udziale specjalistów od żywienia stworzyliśmy najwyższej jakości produkty, które zaspokoją oczekiwania nawet najbardziej wybrednego Zwierzaka na świecie!” – czytamy na stronie sklepu.

Karmy, oferowane w sklepie, tworzone są ze składników najwyższej jakości, bez konserwantów i barwników. Zawierają dużo świeżego mięsa i ryb, a owoce i warzywa są pozyskiwane tylko z upraw naturalnych.

 

Sklep internetowy Shoper

 

No tak, ale przecież wielu producentów stosuje wysokie standardy przy produkcji karmy, gdzie ten wyróżnik? Ano jest – ciekawą koncepcją właścicielki jest sprzedaż boxów dla zwierząt w modelu subskrypcyjnym. Raz w miesiącu do czworonoga trafia paczka a w niej zabawki, smakołyki i akcesoria. Wygląda na to, że pomysł świetnie się przyjął – a niespodzianki cieszą wszystkich: koty, psy i ich właścicieli – co potwierdzają liczne zdjęcia na sklepowym Instagramie.

Według raportu FEDIAF, organizacji zrzeszającej producentów żywności dla zwierząt, wiemy, że w Polsce bardziej popularny jest pies – 42% gospodarstw jest w posiadaniu tego zwierzaka (dane za rok 2018). Kot statystycznie mieszka w co trzecim. Można zatem spodziewać się, że takie zagęszczenie czworonogów znajdzie swoje odbicie w zapotrzebowaniu na produkty dla nich. Co więcej rośnie także świadomość właścicieli w zakresie odpowiedniej opieki nad pupilami, co przejawia się w poszukiwaniu dobrych produktów.

Jeśli sam znajdujesz się w tej grupie, kochasz zwierzęta i codziennie się o nie troszczysz – nie zwlekaj. Obmyśl koncepcję i zacznij sprzedawać. My będziemy wspierać cię na każdym etapie twojego biznesu.