blog (1)

Zakupy w sklepach internetowych cieszą się coraz większą popularnością – już co trzeci Polak kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu, a wszystko wskazuje na to, że tendencja pozostanie w dalszym ciągu wzrostowa. Kluczową rolę sprzyjającą dynamicznemu rozwojowi branży e-commerce odgrywają płatności online, które są preferowane przez prawie 40% klientów sklepów internetowych.

Systemy płatności online zyskują coraz większą popularność z kilku powodów:

Szybkość – płatności dokonywane kartą lub e-przelewem potwierdzane są automatycznie, bez konieczności oczekiwania na zaksięgowanie wpłaty, co wiąże się ze znacznym skróceniem czasu realizacji zamówienia.

Wygoda – w celu realizacji płatności klient wpisuje jedynie numer karty, jej datę ważności i kod CVV. W przypadku e-przelewu szczegóły transakcji – takie jak kwota i dane odbiorcy – wypełniane są automatycznie.

Oszczędność – klient decydujący się na opłacenie kosztów dostawy z góry unika dodatkowych kosztów związanych z przesyłką pobraniową.

Mimo licznych zalet, wiele sklepów internetowych nadal nie udostępnia płatności online, ignorując w ten sposób preferencje klientów. Ograniczając się jedynie do przesyłki pobraniowej lub tradycyjnego przelewu bankowego, właściciele sklepów nieświadomie rezygnują z istotnego segmentu klientów, którzy cenią sobie możliwość dokonania szybkiej płatności online.
Udostępnienie zróżnicowanego wachlarza płatności w istotny sposób wpływa na decyzje zakupowe klientów, którzy preferują bezpieczeństwo, szybkość i wygodę elektronicznej formy regulowania należności.

Jak wybrać odpowiedni system płatności?
Jak zatem rozpocząć obsługę płatności internetowych i który system wybrać? Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze dostawcy usług?

1. Wiarygodność
Współpraca z zaufanym partnerem zwiększy wiarygodność sklepu w oczach klientów, którzy bez obaw będą mogli zapłacić za pomocą preferowanych przez siebie metod płatności. Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić, czy wybrany dostawca usług posiada zezwolenie na świadczenie usług płatniczych i działa pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.

2. Bezpieczeństwo
Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji jest kluczowym czynnikiem, którym należy się kierować przy wyborze systemu płatności online. Gwarantem bezpiecznego procesowania transakcji w internecie jest certyfikat PCI DSS. Restrykcyjna weryfikacja zgodności ze standardem odbywa się cyklicznie co 12 miesięcy. Firmy, które nie wdrożą normy ryzykują karami, a nawet całkowitą utratą możliwości akceptowania płatności kartami. Dodatkowym zabezpieczeniem jest szyfrowane połączenie SSL oraz system 3D-Secure.

3. Kompleksowa oferta płatności
Wybrany system płatności nie powinien ograniczać się jedynie do obsługi szybkich e-przelewów oraz kart płatniczych. Mimo, iż większość klientów wybiera znane i sprawdzone rozwiązania, część z nich z pewnością doceni możliwość skorzystania z nowoczesnych metod płatności. Rozszerzenie portfolio płatności o innowacyjne rozwiązania pozwoli wyprzedzić konkurencję i sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

4. Warunki współpracy
Przed podpisaniem umowy należy zwrócić szczególną uwagę na warunki współpracy. Warto sprawdzić, czy struktura pobieranych opłat jest zrozumiała i atrakcyjna cenowo w porównaniu do warunków oferowanych przez konkurencję, a także czy dostawca nie pobiera opłat za udostępnianie usług dodatkowych takich jak np. eDCC (płatność w walucie karty). Współpraca pomiędzy dostawcą usług a właścicielem sklepu powinna być partnerska i korzystna dla obu stron.

5. Obsługa klienta
Warto dowiedzieć się także, na jakie wsparcie techniczne oraz pomoc ze strony operatora można liczyć zarówno na etapie procesu integracji ze sklepem internetowym, jak i w późniejszym okresie użytkowania. Dostęp do serwisu technicznego ma kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania systemu płatności – najlepszym rozwiązaniem jest bez wątpienia dział obsługi klienta czynny 24/7.
Wybierz optymalne rozwiązanie i solidnego partnera, który wesprze rozwój Twojego biznesu, pozwalając Ci czerpać dodatkowe korzyści z rozszerzonej oferty płatności!

Tekst został przygotowany przez First Data Polska S.A.