Oto pięć powodów, dla których zamiast kilku umów z różnymi operatorami, warto zintegrować swój sklep internetowy z jednym systemem płatności.

1. Wygoda i bezpieczeństwo

Co decyduje o wyborze konkretnego systemu płatności? Najpewniej cena – wysokość prowizji pobieranej od transakcji. Ale do niej jeszcze przejdziemy. Niemniej ważna powinna być sama obsługa płatności oraz kwestia bezpieczeństwa. Czy nie lepiej zamiast kilku umów podpisywanych z różnymi operatorami, z których każdy ma swoją własną politykę cenową, i zajmowania się kilkoma integracjami naraz, wybrać jeden system płatności, w którym zawiera się to wszystko?

Czy nie lepiej wybrać system, który działa już w ciągu 24h od prawidłowego przejścia procesu weryfikacji, nie każe podpisywać papierowej umowy, która czasami procesuje się kilka tygodni, a wszystkie transakcje pozwala śledzić i kontrolować z poziomu jednego panelu?

No właśnie.

via GIPHY

Wygoda – to też ważna kwestia dla klientów. Im krótsza dla nich ścieżka realizowania płatności, tym lepiej. Jeden system płatności wymaga przechodzenia na kolejne podstrony, inny uruchamia dodatkowe okna… Można zwariować. Najwygodniejszy jest natomiast checkout już w obrębie odwiedzanego przez klienta sklepu – a to właśnie zapewnia wewnętrzny system płatności.
On też jest najbardziej bezpieczny. Choćby przez wzgląd na to, że nie każe wpisywać danych do transakcji na osobnych stronach czy wyskakujących oknach. A to szczególnie ważne na tablecie i komórce, na których tak uwielbiasz robić zakupy, prawda?

via GIPHY

2. Atrakcyjna cena

Dobra cena dla każdego znaczy co innego, ale… Łatwo to policzyć. Ile kosztuje już przelew weryfikacyjny, wymagany przy integracji z płatnościami? Czasem 5 zł, czasem 199… A prowizja od transakcji w sklepie? 1? 5? 10 procent? I czy można je negocjować/dostosowywać do elastycznej oferty e-biznesu? Jedno jest pewne – na pewno łatwiej negocjować z jedną firmą niż kilkoma naraz.

Łatwiej też startować ze sklepem, kiedy ma się do wykorzystania darmowe miesiące – czyli takie, gdy nie trzeba płacić prowizji od żadnych transakcji. Na starcie to wręcz zbawienne.

via GIPHY

3. Kompletna oferta

A ta się przejawia m.in. tym, że wewnętrzny system nie oferuje żadnych półautomatów w płatnościach, nie wymaga przekopiowywania danych do przelewu czy instalowania pluginów pod przeglądarki, a przede wszystkim – oferuje w jednym pakiecie największy wybór kart płatniczych, banków i popularnych mechanizmów płatności.
Oraz! Nie każe płacić za karty osobno, za banki osobno.

via GIPHY

4. Opcja zwrotów

Te z poziomu panelu sklepu też powinny być przede wszystkim wygodne. Bez pytania o numery kont, na jakie mają trafić pieniądze zwracane klientowi, i bez zawiłej drogi powrotu towaru na magazyn.

via GIPHY

5. Bez „małych druczków”

Czyli bez dodatkowych regulaminów do zatwierdzenia, bez kolejnych zgód marketingowych, bez tajemniczych umów, które trzeba czytać z lupą w ręku, by niczego nie przeoczyć. Tak właśnie powinna wyglądać integracja z nowoczesnym systemem płatności.

I ten system to ma. A wszystko powyżej napisaliśmy tylko po to, by każdy właściciel sklepu Shoper mógł dostrzec nie tyle różnice w ofercie rynkowej, co korzyści, które daje mu wewnętrzny system płatności. Bo w końcu powstał dla niego. I jego wygody.

via GIPHY