Kwitnacy biznes_Shoper

Rozkwitająca w maju przyroda to dobry pretekst, żeby pomyśleć o ożywieniu także swojego biznesu. A sprzedawać w sieci można i nasiona trawy, i… hotele dla ptaków.

Jaka jest największa zaleta branży e-commerce? Można w niej sprzedawać niemal wszystko. To od ciebie zatem przede wszystkim zależy, czy twój sklep odniesie w niej sukces. Nie narzekaj na Google’a, nie marudź ze względu na silną i nieuczciwą konkurencję, ale dobrze się zastanów, co chcesz sprzedawać. Postaw sobie pytanie: czy już sam twój pomysł na e-biznes się sprzeda? Czy klienci będą się ścigać po oferowany przez ciebie produkt? Jeżeli na papierze wygląda to już obiecująco, to w rzeczywistości – przy wykorzystaniu dostępnych na rynku narzędzi usprawniających sprzedaż – może być tylko lepiej. Gorzej, jeśli startujesz z pozycji „zobaczymy”. Dobry pomysł, wiara w sukces, konsekwencja w dążeniu do celu – oto, czym powinieneś się kierować już na starcie prowadzonej e-działalności.

Skupmy się teraz na tym pierwszym. Co można w sieci sprzedawać? Odzież, obuwie, akcesoria sportowe, części motoryzacyjne – jasne. Tak jak to robi wielu innych. Ale można też wymyślić sobie Łąki Kwietne – miejsce, w którym fani przyrody i beztroskiego spędzania czasu na łonie natury znajdą np. mieszanki najróżniejszych roślin jednorocznych i wieloletnich, znajdą karmniki i budki dla ptaków, albo nawet… hotel dla owadów.
„Wielofunkcyjny domek dla owadów służący zarówno zapylaczom, jak i naturalnym pogromcom szkodników w naszym ogrodzie. Nazywany także hotelem czy budką dla owadów lub domkiem dla pszczół samotnic. Pomaga zachować naturalną równowagę, zapewniając schronienie oraz miejsce do rozmnażania pożytecznym owadom, zapylaczom i pogromcom szkodników” – piszą w opisie tego dość osobliwego produktu właściciele biznesu. Ale po co komuś domki i hotele dla owadów? I na to pytanie znajdziesz w powyższym sklepie odpowiedź: „Konstrukcja domków pozwala wiosną na bezpieczne złożenie jaj potencjalnym lokatorom, a zimą zwiększa szansa na przetrwanie do następnego sezonu. Również w pełni lata znajdą się chętni na noclegi, które odpracują, zapylając rośliny i pomagając nam w walce ze szkodnikami”.

LakiKwietne

Opisy produktów to mocna strona „kwiecistej” witryny. W podobnie ciekawy sposób do prezentowania swojego asortymentu podchodzi też Flowestore – sklep, w którym można z kolei znaleźć piękne opakowania dla kwiatów ciętych, wręczanych na przykład na prezent.
Przypomnij sobie ostatnią wizytę w kwiaciarni, może być stacjonarna. Załóżmy, że kupiłeś wiązankę róż albo innych tulipanów. W co były zawinięte? Celafon? Pewnie kolorowy. Papier? Pewnie w jakieś wzorki. A można wręczać kwiaty inaczej – stylowo i subtelnie. Można róże wkomponować w śnieżnobiałe, ręcznie wykonane pudełko, które będzie niezwykłym elementem dekoracyjnym – mogłeś takie spotkać na stołach w sklepowych butikach, salonach, albo salach restauracyjnych. Czemu więc nie zabrać ich do domu? Jasne, to nie jest tani wydatek. Ale też nie na każdą okazję. Jeśli więc ktoś szuka pomysłu na podkreślenie jakiegoś specjalnego wydarzenia, może to zrobić właśnie takim upominkiem i zestawem. Ten na pewno zostanie zauważony.

FlowerStore

A jeśli już jesteśmy przy prezentach… Kwiaty na imieniny, róże, wiązanki pogrzebowe i wieńce, kwiaty na urodziny, dla niej albo dla niego – jaka by się nie nadarzała okoliczność, tego rodzaju upominki są zawsze na miejscu i czasie. Zagadką jest tylko, jakie bukiety i kwiaty zamierzasz w swojej internetowej kwiaciarni sprzedawać. Tutaj liczy się przede wszystkim pomysł – z jednej strony musisz spełniać gusta mniej wybrednych klientów, przyzwyczajonych do tradycyjnych koszy i wiązanek, z drugiej – trafić z oryginalną propozycją do pozostałych, dla których zakup ciętej róży to jednak mało ciekawa opcja. Sklepy Kwiaty-Prezenty oraz Kwiatowa Dostawa działają właśnie w ten sposób – starają się dotrzeć do jak najszerszego grona klientów, którzy gustują w kwiatach.

FlorystykaPogrzebowa

Ale można też iść w jedną, konkretną niszę – jak Florystyka Pogrzebowa, specjalizująca się w branży pogrzebowej. „Zdobyta przez nas wiedza pozwala zadbać o wyroby florystyczne tak, by wyróżniały się wśród innych, a pasja do kwiatów przedkłada się na ich wyjątkowość. Oferujemy szeroką gamę wysokiej jakości wyrobów związanych z uroczystością pogrzebową” – piszą pomysłodawcy biznesu. I to doświadczenie starają się pokazać nie tylko przez gotowe wieńce i wiązanki, ale już na stronie sklepu, poprzez staranne oddanie wyglądu zamawianych produktów na fotografiach. Bo jak sami przyznają: „Ukazanie piękna kwiatów w branży funeralnej jest dość trudne, dlatego dołożyliśmy wszelkich starań, aby zdjęcia były jak najbardziej autentyczne. Dodatkowe wzbogacenie fotografii o czynnik ludzki ma ukazać państwu rzeczywistość rozmiarów proponowanych wyrobów, jak i estetykę ich wykonania. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane w naszej pracowni”. To też jest sposób na przyciągnięcie klienta i dobrze kwitnący biznes. Teraz kolej na realizację twojego pomysłu.