Sprawdź, jak rozwinąć sprzedaż dzięki wykorzystaniu kampanii Allegro Ads w sklepie internetowym. Oto case study jednego z e-biznesów pracujących na platformie Shoper i korzystających z naszych Shoper Kampanii.
Opisywany sklep internetowy sprzedaje w branży dziecięcej. W swojej ofercie posiada szeroki asortyment produktów dla dzieci oraz ich mam. Sprzedaje przede wszystkim zabawki rozwojowe dla niemowląt, a także tekstylia czy akcesoria do wózków. Oprócz nich, w sklepie internetowym prowadzonym na oprogramowaniu Shoper można znaleźć książki, odzież, a także kosmetyki. Sprzedawane produkty są najwyższej jakości, posiadają niezbędne certyfikaty i są wytwarzane przez wiodących producentów artykułów dla dzieci oraz ich rodziców.
Kampania Allegro Ads – co to takiego
Reklamy Allegro Ads to jedne z działań, które prowadzimy dla sklepów internetowych w ramach usługi Shoper Kampanie. Shoper Kampanie to nasza autorska usługa reklamowa dla sklepów, polegająca na prowadzeniu dla nich kampanii produktowych w wyszukiwarce Google (Google Ads), popularnych kanałach social media (Facebook, Instagram), a także na Allegro właśnie.
Jak działają reklamy na Allegro? Reklamy twoich produktów wyświetlą się jako „oferta sponsorowana” w najlepszych miejscach na Allegro. Dzięki temu zwiększasz szanse na zdobycie nowych klientów i zamówień. Za wyniki odpowiada dedykowany zespół obsługi kampanii, który śledzi statystyki i optymalizuje działania reklamowe tak, by osiągały najlepsze rezultaty. Mamy zresztą na to papiery – jesteśmy przeszkoleni z najnowszych algorytmów i legitymujemy się statusem Allegro Ads Partner.
Uruchom własną kampanię Allegro Ads tutaj
Początek kampanii Allegro Ads
Klient prowadzi swój sklep internetowy na oprogramowaniu Shoper od 2018 roku. Rok później skorzystał już z usługi Shoper Kampanie, prowadząc najpierw działania reklamowe w Google. W 2020 roku poszerzył je o reklamy Facebook Ads.
Jego sklep cały czas stawiał na rozwój i sprzedaż w oparciu o nowe kanały. Dlatego przeprowadziliśmy dla niego analizę konkurencji i najbardziej popularnych produktów w branży z art. dziecięcymi. Dostrzegliśmy wówczas możliwość zwiększenia sprzedaży jego artykułów również na Allegro. Razem z klientem wyodrębniliśmy najważniejsze produkty z jego sklepu i rozpoczęliśmy sprzedaż oraz kampanię na Allegro Ads.
Największym wyzwaniem było zwiększenie widoczności ofert klienta na portalu Allegro oraz wygenerowanie jak najlepszych wyników kampanii Allegro Ads. Nie było to jednak łatwe zadanie – klient rozpoczął bowiem działania na Allegro w maju, czyli tuż przed dniem dziecka, które jest jednym z najgorętszych okresów sprzedażowych w branży dziecięcej.
Sprzedawaj na Allegro = docieraj do nowych klientów. Zobacz jak
Cele kampanii Allegro Ads
Prowadząc dla klienta działania reklamowe, określiliśmy razem kluczowe cele i wskaźniki dla prowadzonych aktywności oraz kampanii. Wiele z nich skupiało się na Allegro, ze względu na duży potencjał sprzedaży produktów klienta na tej platformie.
Wyznaczone cele reklamowe to między innymi:
☞ zwiększenie obrotów,
☞ dywersyfikacja kanałów sprzedaży,
☞ wzrost sprzedaży na Allegro i wykorzystanie jego potencjału,
☞ wskazanie produktów klienta o największym potencjale sprzedażowym i największym wpływie na obroty klienta (na Allegro),
☞ zwiększenie sprzedaży, przy zachowaniu jak najwyższego ROAS (Return On Ad Spend – Zwrotu wydatków na reklamę) – minimum 1500%.
Strategia kampanii
Kiedy mieliśmy wyznaczone już z klientem cele, opracowaliśmy odpowiednią strategię dla ich osiągnięcia. Wzięliśmy pod uwagę nie tylko fakt, że na Allegro trzeba konkurować przede wszystkim ceną. Nasz klient opatrzył swoje produkty bardzo dokładnymi i wyczerpującymi opisami, co jest wartości dodaną dla kupujących na Allegro.
W przypadku samej promocji, podzieliliśmy razem z klientem jego produkty na grupy w taki sposób, by znaleźć te, które cieszą się największym zainteresowaniem kupujących. Dzięki temu mogliśmy zintensyfikować promocję tych artykułów, które są najbardziej pożądane przez użytkowników Allegro.
Przygotowana strategia miała pozwolić nam znaleźć najlepszą do promowania grupę produktów, która pozwoli naszemu klientowi zwiększyć sprzedaż i osiągnąć jak najwyższy ROAS.
Przebieg kampanii Allegro Ads
Zaczęliśmy promocję od analizy konkurencji, dostępnych ofert na Allegro i wyodrębnienia głównych grup produktów klienta. Działania reklamowe postanowiliśmy zacząć od minimalnego budżetu, by jak najlepiej zoptymalizować reklamy i wybrać odpowiednie produkty do promowania.
Te założenia nie przeszkodziły nam, by już w pierwszym miesiącu współczynnik ROAS wyniósł 1535% (czyli więcej niż założono)!
Po pierwszych dwóch miesiącach zarekomendowaliśmy klientowi zwiększenie budżetu, aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy jego produktów na Allegro. Nasz klient z każdym kolejnym miesiącem zwiększał budżet reklamowy, a my wyodrębniliśmy kolejne grupy produktów do promocji.
Już w sierpniu (po 4 miesiącach prowadzenia kampanii Allegro Ads i stopniowym zwiększaniu budżetu) zwrot wydatków za reklamę (ROAS) wynosił aż 1934%.
Mimo wysokiego ROAS wciąż widzieliśmy możliwość zwiększenia wartości sprzedaży klienta dzięki reklamom w Allegro. Dlatego rekomendowaliśmy dalsze podnoszenie budżetów reklamowych.
Po roku prowadzenia kampanii, w czerwcu 2020 roku ROAS wyniósł 3124%.
Efekty?
Dzięki stałej współpracy z naszym klientem oraz ciągłemu ulepszaniu prowadzonych kampanii, udało nam się wypracować wysoki wzrost sprzedaży – około 79%. Średni ROAS wynosił 1882% dla wszystkich promowanych grup produktów naszego klienta.
Warto dodać, że w grupie produktów, która cieszyła się największym zainteresowaniem średni zwrot wydatków na reklamę wynosił aż 2300%.
Wydatki na reklamę Allegro Ads w ramach Shoper Kampanii i zdecydowany wzrost sprzedaży pozwoliły klientowi na rozwój oraz wprowadzenie nowego asortymentu do swojego sklepu internetowego.
Kampania Allegro Ads – podsumowanie
Podjęcie decyzji o uruchomieniu dodatkowego kanału sprzedaży w serwisie Allegro było bardzo dobrym posunięciem naszego klienta. Dzięki kampanii Allegro Ads oraz stałej współpracy między nami a klientem, udało się wyodrębnić kluczowe dla sklepu produkty oraz marki. Było to niezbędne dla uruchomienia skutecznej kampanii Allegro Ads.
Od uruchomienia kampanii nastąpił wysoki wzrost sprzedaży. ROAS rośnie od początku podjętych działań reklamowych i przewyższa przyjęte założenia – od poziomu 1774% w pierwszych 30 dniach prowadzenia kampanii do 2490% w sierpniu 2021 r. Dodatkowo, sama sprzedaż od początku kampanii wzrosła o około 79%.
Teraz czas na ciebie – uruchom własną kampanię Allegro Ads tutaj