Google właśnie ogłosiło na swoim blogu wprowadzenie na polski rynek nowego formatu reklam AdWords. W skrócie chodzi o to, aby osoba szukająca w wyszukiwarce jakiegoś produktu, mogła od razu zobaczyć konkretne i aktualne oferty pochodzące wprost ze sklepów internetowych. To duża wygoda zarówno dla konsumentów, jak również dla osób prowadzących kampanie AdWords e-sklepów.

Osoba szukająca produktu ma szybszy podgląd ofert w sposób, który nie zaburza dotychczasowej metody poszukiwania ofert. Reklamy z listami produktów wyświetlają się obok naturalnych wyników wyszukiwania. Są one bardzo atrakcyjną formą, gdyż zawierają zdjęcie produktu, nazwę, cenę i hasło promocyjne sklepu. Maksymalne zautomatyzowanie niemal całego procesu tworzenia i emisji reklamy pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i szybko tworzyć atrakcyjne reklamy dla dziesiątek tysięcy produktów.

Oto jak wygląda przykładowa reklama:

stephen-king-doktor-sen-Szukaj-w-Google

Trzeba przyznać, że jest to bardzo dobry nowy sposób na promocję oferty (szczególnie w obliczu rozpędzającego się właśnie sezonu zakupowego). Sklepy, które błyskawicznie zaczną z niego korzystać, mogą zyskać sporą przewagę nad konkurencją. Wszyscy posiadacze sklepu Shoper mogą już teraz startować ze swoimi reklamami. Od dłuższego czasu oprogramowanie ich sklepów jest odpowiednio dostosowane pod względem formatu prezentacji danych oraz generowany jest wymagany plik XML.

Osoby zainteresowane tą nowinką zapraszamy do strony Google Reklamy Zakupy oraz do artykułów w Pomocy Google AdWords.

Plik XML do wykorzystania w tworzeniu reklam dostępny jest w Panelu Administracyjnym sklepu w menu Konfiguracja/Integracje/Porównywarki cen

Aktualizacja. Odpowiadamy na kilka pytań, które pojawiły się w związku z wpisem:

System Google zgłasza ostrzeżenia (warning) dla produktów z pliku integracji. Są to jednak tylko informacyjne ostrzeżenia, ponieważ Google zaleca posiadanie pewnych parametrów, które są wymagane dla niektórych krajów (np. w UK wywołują błąd). Ostrzeżenia te nie powinny mieć wpływu na import produktów:

  • brak parametru mpn: parametr ten zostanie wypełniony w pliku xml w sytuacji, gdy produkt posiada dodatkowe pole „kod producenta” (aktywacja tego pola w admin/konfiguracja/asortyment/produkty) i jest ono uzupełnione oraz w tej samej konfiguracji parametr „Porównywarki cen:” ustawiony jest na Kod producenta
  • gdy produkt posiada wypełniony parametr EAN, w xml pojawi się parametr gtin (tez może być gdzieś wymagany)
  • ostrzeżenie o braku kategorii google: aktualnie pozostanie, nie można tego przypisać – jednak nie powinno mieć to wpływu na import produktów

Informacje o kategoriach Google (ze specyfikacji technicznej):

„Zastosowanie: we wszystkich krajach docelowych, z wyjątkiem Austrii, Belgii, Indii, Kanady, Meksyku, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji i Turcji, 'kategoria produktów Google’ [google product category] jest wymagana dla wszystkich pozycji, które należą do kategorii „Odzież i dodatki”, „Media” i „Oprogramowanie”. Jeśli produkty nie należą do żadnej z tych kategorii – lub jeśli kanał jest skierowany na Austrię, Belgię, Danię, Indie, Kanadę, Meksyk, Norwegię, Polskę, Rosję, Szwecję lub Turcję – ten atrybut jest zalecany, ale nie wymagany.”