Jak sprzedawac moda Shoper

Branża odzieżowa to jedna z najważniejszych w całym ecommercie, nie tylko pośród sklepów internetowych Shoper. Dlatego warto poznać najnowsze e-trendy i zachowania kupujących.

Za pretekst do tego artykułu posłużył raport platformy sprzedażowej Allegro „Polska strojna 2016”, przygotowany przez Mobile Institut. Choć serwisy sprzedażowe takie jak Allegro są inną częścią rynku ecommerce niż profesjonalne sklepy internetowe, to jednak zaprezentowane dane i informacje warto przeanalizować również pod kątem sprzedaży pod marką własnego e-biznesu, a zwłaszcza w kontekście planów przygotowywanych na kolejny rok pracy w e-handlu.

Z raportu dostępnego pod tym adresem jasno wynika, że moda coraz lepiej sprzedaje się w internecie. W 2015 roku kupujących odzież i obuwie Polaków było 55 procent, dziś – o 10 procent więcej. Najwięcej jest ich w przedziale wiekowym 15-18 lat (bo aż 63 procent), ale na modowe zakupy wybierają się chętnie konsumenci w niemal każdym wieku.
Skąd czerpią inspiracje? Oczywiście z internetu (85 procent vs. 30 procent z telewizji) i najczęściej z mediów społecznościowych, pośród których wciąż silny jest Facebook, ale też wyraźnie wzrasta znaczenie serwisów „obrazkowych” – Instagramu (36 procent) czy Snapchata (14 procent).

Co jednak w cytowanym raporcie najważniejsze – najlepszym miejscem do zakupów, obok wciąż dominujących galerii handlowych w dużych miastach, są… sklepy internetowe. Inspiracji i ciuchów szuka w nich aż 52 procent kupujących (przy 45 procentach udziału serwisów sprzedażowych, takich jak Allegro, i 51 procentach outletów). Piłka jest zatem po naszej stronie – warto ten zakupowy e-boom wykorzystać i dostosować swój sklep do wygodnych i wartych powtórzenia zakupów, przyciągając do siebie jeszcze więcej klientów. Tutaj podpowiadamy, o co powinieneś zadbać w pierwszej kolejności.

Moda w internecie – Shoper
Create line charts

A co można sprzedawać w sieci? Pomysł na sklep internetowy może się zrodzić w najmniej oczekiwanym momencie. Sprzedająca oryginalną odzież Hello Forma jest tego najlepszym przykładem.

– Pomysł na markę znalazłem obserwując… 4-letnią córkę Maję, która pomalowała swoją bluzkę markerem – mówi Bartosz Płonka, szef pracującej na platformie Shoper Hello Formy. – Początkowo myślałem, że córka “zepsuła” kolejny ciuch. Ale nagle sobie przypomniałem, że ja też, kiedy miałem kilkanaście lat, sam tworzyłem swoje pierwsze t-shirty za pomocą wodoodpornego markera. Pomyślałem więc: dlaczego by nie nawiązać do dzisiejszych czasów, gdzie media społecznościowe, hashtagi i chęć pokazywania się w sieci są coraz większe.
W skrócie, Bartek nazywa swój pomysł na biznes połączeniem “Instagramu i odzieży”. Brzmi ciekawie? Tutaj przeczytacie o nim więcej.

Sprawdź także inne artykuły:
Sprzedajesz modę? Zrób użytek z wariantów w twoim sklepie
Jak kupować, Zwroty i inne ważne strony w e-sklepie
Sprzedawaj, zachęcaj i rób selfie