Jak sprzedawać ręcznie robione produkty ceramiczne przez internet? Najlepiej tak, jak to robi marka i sklep internetowy malikceramik. Zobacz, jak prowadzi swój biznes na oprogramowaniu Shoper.

 

Prostota, połączona z klasą – tak o swojej marce i sklepie online mówią założyciele malikceramik. Właśnie przenieśli się z Shoplo na Shoper i dzielą się z nami swoimi wrażeniami.

 

Jak długo działaliście na oprogramowaniu Shoplo?

Katarzyna Malik-Kosińska, sklep malikceramik.pl: Na oprogramowaniu Shoplo działaliśmy od 1 kwietnia 2020 roku. Pamiętam dokładnie tę datę. Uruchomiłam wtedy nasz sklep i to nie był żart. (uśmiech)

 

Webinar - 7 kroków do wystartowania ze sprzedażą

 

 

Jak wyglądała migracja na Shoper?

Migracja z Shoplo na Shoper przebiegła szybko i niemal bezboleśnie. Przeniesienie naszych danych trwało dosłownie kilka minut. Wcześniej zapoznaliśmy się wstępnie z nowym panelem Shoper, ale dopiero po przeniesieniu zaczęliśmy wgłębiać się bardziej. Oczywiście na początku wszystko było (przynajmniej dla mnie) czarną magią, ale od kliknięcia do kliknięcia szło coraz lepiej i muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że tak szybko uda nam się postawić sklep na nogi i przyjmować nowe zamówienia.

Wcześniej dobrze zapoznałam się z Shoplo i wydawało mi się, że zupełnie nie ogarnę Shopera. W pierwszej chwili po przeniesieniu sklepu miałam uczucie, że nie dam rady, ale im więcej zaczęłam klikać, tym lepiej poznawałam różne opcje. Kontakt z działem obsługi klienta Shoper był zadowalający. Niezbędna okazała się również pomoc w Centrum Pomocy Shoper – znalazłam tam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

 

 

Podoba ci się nowa wersja strony sklepu?

Zdecydowanie tak. Strona jest przejrzysta, plusem są wszystkie dodatkowe funkcje. W panelu administratora można znaleźć dużo opcji, które nie były dostępne na Shoplo.

Jakie funkcjonalności okazują się dla ciebie cenne na platformie Shoper?

W oprogramowaniu Shoper cenną funkcją są np. opinie klientów lub ocena produktu. Dzięki temu mogę sprawdzić, czy produkt się podoba, czy spełnia oczekiwania klienta. Fajnie, że można również podpowiedzieć klientowi o produktach powiązanych! Bardzo podoba mi się także opcja komentowania postów na blogu. Możliwość pozostawienia kilku słów od odbiorcy jest bardzo motywująca i zachęca do dalszego blogowania!

Skąd właściwie pomysł na taki sklep internetowy?

Pomysł na własny sklep i sprzedaż w internecie pojawił się w momencie stworzenia pierwszej kolekcji. Była obawa przed sprzedażą w sieci, ale obserwacje i opinie znajomych, którzy prowadzili już własne sklepy internetowe sprawiły, że również my zaczęliśmy sprzedawać. Dziś nie wyobrażam sobie nie mieć sklepu internetowego.

 

 

Co najbardziej podoba ci się w prowadzeniu sklepu online?

Zdecydowanie najbardziej w prowadzeniu sklepu online podoba mi się fakt, że nie muszę być cały czas obecna na stanowisku sprzedawcy. (uśmiech) Klienci mogą sami spokojnie przeglądać wszystkie dostępne produkty, podejmować decyzje, a my w tym czasie możemy tworzyć produkty!

Co było najtrudniejsze na początku sprzedaży w sieci?

Na początku prowadzenia działalności w sieci martwiłam się, czy sklep, który udostępnię klientom, będzie dla nich intuicyjny. Obawiałam się, czy klient poradzi sobie z całym procesem kupna produktów, czy po drodze nie natknie się na jakieś problemy. Obawiałam się też, czy my sami poradzimy sobie z obsługą klienta. Na szczęście takie obawy szybko zniknęły, bo sklep internetowy okazał się jedną z prostszych form sprzedaży.

Trzy najważniejsze elementy w prowadzeniu sklepu online to…

Myślę, że po pierwsze zmiany na stronie – warto zadbać o wygląd wizualny sklepu, by przyciągał klientów i by kupujący czuli się w nim dobrze. Po drugie aktualizacje asortymentu – dobrze jest, jeśli klient ma wybór, może porównać różne produkty. Warto również wiedzieć, jakie produkty mamy dostępne, czego aktualnie brakuje. Trzeci element to możliwość podpięcia dodatkowych integracji, wtyczek oraz aplikacji, które ułatwiają prowadzenie sklepu.

 

 

Jakie macie plany na dalszy rozwój?

Planów jest wiele, ale też cały czas się zmieniają. Skupiamy się teraz na wprowadzeniu nowych produktów oraz wzorów. Pomysłów nam nie brakuje!

 

Poznaj inne sklepy, które przeniosły się na Shoper:

Z miłości do dziergania: tak sprzedaje sklep Ovczarnia.pl
Zobacz, jak sklep HiLittle.pl przeniósł się z Shoplo na Shoper
Z Shoplo na Shoper: poznaj historię sklepu internetowego i marki FITSELF