Nowa funkcjonalność dostępna dla sklepów Shoper Premium pozwala na zarządzanie wieloma magazynami z jednego miejsca i usprawnia wysyłkę zamówień do swojego klienta. Sprawdź, ile na niej zyskasz.

 

Wielomagazynowość to zaawansowana funkcjonalność dla sklepów Shoper pracujących w usłudze Premium, która umożliwia komfortowe zarządzanie stanami magazynowymi produktów, znajdujących się fizycznie w różnych lokalizacjach – np.w sklepie stacjonarnym lub kilku magazynach. Dzięki niej optymalizujesz koszty i logistykę. Unikasz również sytuacji, kiedy ktoś kupi produkt, którego nie posiadasz już w magazynie.

Wielomagazynowość w Shoper – wszystko, co musisz wiedzieć

Jeden sklep, wiele magazynów. Jak to zrobić?

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy oraz sprzedaż stacjonarną. Korzystasz z magazynów zewnętrznych, ale chcesz lepiej kontrolować przepływ zamówień – np. oszczędzając czas i koszty na jak najlepszych rozwiązaniach transportowych. Chcesz w prosty sposób oddzielić wszystkie punkty sprzedaży i ustalić dla nich stany magazynowe: do zamówień z odbiorem osobistym chcesz wydzielić magazyn A, do zwrotów magazyn B, a dla zamówień wysyłanych do paczkomatów – magazyn C.

Dzięki wielomagazynowości w sklepie Shoper, możesz teraz to zrobić. Ustalić, które magazyny będą realizować zamówienia składane w twoim sklepie, który magazyn będzie korzystać z danej formy dostawy, a który obsługiwać zwroty. Definiując dla swojego asortymentu stany magazynowe (możesz to zrobić ręcznie, zaimportować do sklepu odpowiedni plik CSV lub wykorzystać integrację ze swoim systemem księgowo-magazynowym) i wybierając, w jaki sposób system ma priorytetyzować lokalizacje magazynów oraz dokonywać przesunięć produktów między magazynami, usprawnisz logistykę i zadbasz o koszty w swoim sklepie.

Sprawdź, jak skonfigurować wielomagazynowość

 

Wielomagazynowość a pobieranie zamówień z Allegro

Obsługa wielu magazynów jest bardzo przydatna przy prowadzeniu także sprzedaży na Allegro lub w innych marketplace’ach. Korzystając z wielomagazynowości Shoper i odpowiednich ustawień, po pobraniu zamówienia z Allegro do sklepu następuje poszukiwanie magazynu lub magazynów, które są w stanie zrealizować dane zamówienie. Jeżeli konieczne są przesunięcia między magazynami, system zrobi to automatycznie.

W zależności od ustawień, które wybierzesz, algorytm dopasuje najbardziej optymalny z punktu widzenia czasu i kosztów sposób dostawy do klienta.

Zobacz, jak zarządzać stanami magazynowymi

Wielomagazynowość a obsługa zwrotów

Nowa funkcjonalność dla sklepów Shoper Premium pozwala wygodnie określić, do którego magazynu będą odsyłane produkty ze zwrotów. Zazwyczaj sklepy z wieloma magazynami definiują jeden z nich, do którego trafiają zwroty od klientów. Po wykonaniu zwrotu produkt trafi więc najpierw do magazynu zwrotów, skąd można go przesunąć do dowolnie innego, np. magazynu podstawowego.

Sprawdź, jak stworzyć magazyn zwrotów

 

Twoje korzyści z obsługi wielu magazynów

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, a jednocześnie sprzedaż stacjonarną oraz sprzedaż w innych serwisach i chcesz ją dalej rozwijać – obsługa wielu magazynów, dostępna w usłudze Shoper Premium, jest właśnie dla ciebie. Daje ona także wiele korzyści sklepom posiadającym już magazyny zewnętrzne, które pracują na dużej liczbie zamówień i chcą nimi lepiej zarządzać. Na przykład wydzielając osobne magazyny przyjęć i zwrotów.

W pakiecie Premium możesz aktywować maksymalnie 50 różnych magazynów dla swojego sklepu. Jeśli jeszcze nie sprzedajesz w jakości Premium, a chcesz to robić – uruchom lub przenieś swój sklep tutaj.

Więcej informacji o wielomagazynowości znajdziesz jeszcze na tej stronie.