Synermedia_Shoper promo2

Stawiamy na RWD i nowoczesne rozwiązania dla klientów. Doradzamy i zawsze optymalizujemy pomysły – tak o agencji interaktywnej Synermedia mówi jeden z jej założycieli, Michał Garwacki. Sprawdźcie, jaki jest jej pomysł na sprzedaż w branży e-commerce.

 

Tak to już bywa, że kiedy w jednym miejscu i o tym samym czasie spotyka się kilka osób z podobnymi zainteresowaniami, z połączenia ich pomysłów i doświadczeń, rodzi się coś ciekawego. W 2011 roku w takich okolicznościach przyrody powstała właśnie Synermedia.
– Startowaliśmy w skromnym składzie, ale z dużą chęcią do pracy – wspomina Michał. – To wystarczyło, by zacząć tworzyć pierwsze projekty. Z czasem, zaczęły do nas trafiać bardziej złożone zapytania od klientów, dlatego zdecydowaliśmy się powiększyć zespół o specjalistów z różnych dziedzin.

Dziś załoga Synermedia liczy 15 osób i realizuje kilkadziesiąt projektów rocznie, jednocześnie przygotowując się do ekspansji na zagranicę. Choć zakres usług agencji jest dość szeroki, to od początku działania firmy tworzenie sklepów internetowych odgrywało w nim istotną rolę. Tych jednak Synermedia nie chciała realizować w całości samodzielnie. Michał tłumaczy: – Mieliśmy świadomość, że tworzenie własnego oprogramowania nie ma sensu z biznesowego punktu widzenia, dlatego poszukiwaliśmy partnera, który zapewni nam odpowiedni pod względem jakości produkt i który będziemy mogli zastosować jako fundament do realizacji naszych projektów e-commerce. Przygotowaliśmy nawet kilka wdrożeń na różnych silnikach, jednak nie byliśmy z nich do końca zadowoleni. Dalej więc szukaliśmy idealnego oprogramowania.

 

promo

 

Dla jego ekipy istotny był przede wszystkim zakres podstawowych funkcjonalności i intuicyjność panelu administracyjnego (ze względu na klientów końcowych). Nie bez znaczenia pozostawało także API oraz wygodna dokumentacja umożliwiająca bardzo szybkie wdrożenie w system w celu jego późniejszej rozbudowy. Tym też sposobem, przy okazji analizowania rynku, Synermedia trafiła na oprogramowanie Shoper i chwilę później rozpoczęła współpracę w ramach Programu Resellerskiego, zyskując przy okazji wiele korzyści: dostęp do najlepszej platformy sklepowej w Polsce i niezbędne wsparcie marketingowe, co pozwoliło jej ludziom skupić się na obsłudze klienta oraz rozwoju możliwości technologicznych oprogramowania.

– Właściwie w ciągu kilku tygodni stworzyliśmy w agencji oddzielny dział e-commerce i od tego momentu sklepy internetowe stały się jednym z głównym motorów napędowych naszej firmy – przyznaje Michał. – A ponieważ specjalizujemy się w rozwiązaniach dedykowanych, tworząc m.in. kreatory i konfiguratory produktów, integracje zewnętrzne i inne, Shoper bardzo dobrze się u nas sprawdza, dając nam praktycznie nieograniczone możliwości rozbudowy, jednocześnie zapewniając olbrzymi zakres gotowych funkcjonalności i integracji.

Synermedia tworzy teraz dedykowane projekty graficzne i wdraża je w technologii RWD. Agencja ma w swoim dorobku zarówno realizacje dla sklepów spożywczych, jak i księgarni, winiarni, sklepów z fototapetami, odzieżą, firankami i wiele więcej. – Realizujemy m.in. sklepy z systemami płatności opartymi o subskrypcje czy integracje z zewnętrznymi systemami ERP i w naszej ocenie platforma Shoper spełnia potrzeby praktycznie każdej branży, zarówno z produktami tradycyjnymi, jak i cyfrowymi – tłumaczy. Świetnym przykładem tej zgranej współpracy jest realizacja strony Polkabikes.eu, której głównym założeniem było stworzenie czegoś niepowtarzalnego w kategorii sklepów rowerowych. Dziś bowiem klienci końcowi coraz częściej chcą mieć wpływ na kupowany przez nich produkt – chcą jego personalizacji. A dzięki tworzonym przez zespół Michała rozwiązaniom mają to zapewnione.

Przykład realizacji: „Polkabikes.pl to na pierwszy rzut oka typowy sklep z rowerami, który po wejściu na stronę i przez kilka pierwszych scrollów opowiada o pewnej idei, ale w momencie największego zaciekawienia daje użytkownikowi dodatkowe i unikatowe możliwości – praktycznie dowolną konfigurację wybranego modelu i dopasowanie go do własnych potrzeb. PolkaBikes posiada jeszcze jedną, kluczową funkcjonalność, której nie widać od frontu – model zarządzania produkcją obejmuje zlecenia na pojedyncze części w magazynach. Szukaliśmy optymalnego rozwiązania, które zapewni w połączeniu z platformą Shoper możliwość zastosowania takiej logiki biznesowej w tle sklepu. Idealnym oprogramowaniem, które umożliwiło nam osiągnięcie tego efektu był system ILUO, we współpracą z którym rozszerzyliśmy podstawową integrację i dopasowaliśmy całe rozwiązanie pod precyzyjne preferencje naszego klienta.”