Setki zrealizowanych projektów, tysiące napisanych słów i linii kodu – wszystko to w imieniu i dla klientów. Agencja adStone od 2009 roku dba o obecność marek w internecie niemal na wszelkie możliwe sposoby, a od blisko czterech lat tworzy sklepy internetowe w oparciu o oprogramowanie Shoper.
Mateusz Stróżyk, Director of IT Department, tak mówi o jej działalności w sektorze e-commerce: – Samo stworzenie sklepu to dopiero początek naszej współpracy z klientem, bowiem adStone nie zajmuje się tylko i wyłącznie budowaniem sklepów, lecz również kompleksową obsługą klienta. Doradzamy począwszy od doboru oprogramowania, na szeroko rozumianych działaniach promocyjnych skończywszy.
Początkowo stosowane było autorskie rozwiązanie, które generalnie sprawdzało się u klientów, lecz z biegiem czasu dało się zauważyć jego wady. – Brakowało nam nowoczesnych rozwiązań, integracji z systemem zewnętrznymi itp. A utrzymanie kodu, który był rozbudowywany w razie potrzeby o kolejne funkcjonalności, sprawiało coraz większe problemy – wyjaśnia Stróżyk. Dlatego rozpoczęto poszukiwania odpowiedniego narzędzia – platformy, która mogłaby posłużyć za bazową dla klientów. Po sumiennej analizie dostępnych na rynku rozwiązań, poznańska agencja postawiła na Shoper.
– Zawsze analizowaliśmy rynek oprogramowania gotowego. Darmowe rozwiązania nie wchodziły w grę, bo wielokrotnie się nie sprawdziły. Stawiając na jakość, musieliśmy poszukać rzetelnego partnera – dodaje. – Zaczęliśmy oczywiście od wersji abonamentowej, ale żeby sprawdzić istotę rozwiązania zakupiliśmy Licencję Samodzielną, która pozwoliła nam „zajrzeć pod maskę” systemu i zweryfikować możliwość wprowadzania własnych ulepszeń i modyfikacji, ze szczególnym naciskiem na działania niszowe, niestandardowe. Shoper zaskoczył nas bardzo pozytywnie. Przede wszystkim zwróciliśmy uwagę na dobrze, czytelnie napisany kod systemu, łatwość w wyszukiwaniu funkcji odpowiedzialnych za konkretne elementy systemu i generalne bardzo przyjazne środowisko programistyczne.
Jednak kod to nie wszystko, o współpracy z dostawcą oprogramowania Shoper zdecydowały także inne elementy. Mateusz Stróżyk mówi tu o świetnym kontakcie z dystrybutorem, stosowanej politykce cenowej i warunkach współpracy w ramach Programu Resellerskiego. – Atutem Shopera są także integracje i potrzeba ciągłego rozwoju oprogramowania, szalenie ważna na nieustannie zmieniającym się i niebywale konkurencyjnym rynku – zauważa.
Jego zdaniem, Shoper daje szerokie możliwości dostosowania oprogramowania do indywidualnych potrzeb klienta. A tego agencja potrzebowała najbardziej. – Pokazujemy, że dla osób oczekujących bardziej rozbudowanych funkcji, Shoper to znakomita baza, która pozwala na wdrożenie rozwiązań zgodnie z życzeniami klientów, ich profilem działalności czy też metodologią funkcjonowania. Przykładowo – na podstawie Licencji Samodzielnej Shoper stworzyliśmy m.in. klub zakupowy, który charakteryzował się ciągle zmieniającą się ofertą (co wiązało się z rozbudowanymi możliwościami importu i eksportu), dostępem tylko dla zarejestrowanych osób i rozbudowanym programem lojalnościowym. W innej realizacji znacząco rozbudowaliśmy sposób działania filtrów – tak, by klient mógł w łatwiejszy sposób docierać do interesujących go produktów. Często też integrujemy system z zewnętrznymi programami magazynowymi czy systemami ERP, które pozwalają na aktualizację danych w czasie rzeczywistym, a jedną z naszych niestandardowych modyfikacji był sklep sprzedający gwiazdy, w którym po dokonaniu zakupu generowany jest automatycznie zestaw dokumentów–certyfikatów, potwierdzających nabycie danego obiektu, wraz ze spersonalizowanymi danymi nabywcy.
adStone to agencja reklamowa z rozbudowanym portfolio usług dla klientów. W przypadku projektów e-commerce realizuje najczęściej projekty szat graficznych – te najwazniejsze, jak standardowa skórka sklepu Shoper w wersji RWD – stanowi świetną bazę, na której – jak zauważa Mateusz – można budować indywidualne rozwiązania graficzne, które dostosowują się do urządzeń mobilnych. – Kolejnym elementem są funkcje importu/eksportu bazy produktów, aktualizacja cen z systemami zewnętrznymi, używanymi przez klienta. Tworzone przez nas mechanizmy mają na celu zmniejszenie nakładów pracy na zarządzanie sklepem, a tym samym optymalizację kosztową samego przedsięwzięcia – dodaje. Poniżej znajdziecie przykładowe realizacje jego agencji.