Wypróbuj za darmo

    Jak założyć sklep internetowy – [Odpowiedź]

    Sklep internetowy to obecnie jedna z najpopularniejszych form sprzedaży w sieci. Wiele osób decyduje się na założenie własnego sklepu, ponieważ jest to stosunkowo łatwy biznes, który nie wymaga wysokich nakładów początkowych, a dystrybucję i reklamę sprzedawanych produktów można tanio i bez ryzyka zlecić podmiotom zewnętrznym. Aby założyć własny sklep wystarczy wykonać kilka kroków. Przejście przez poszczególne etapy pozwoli zachować pełną kontrolę nad zakładanym biznesem. Najłatwiejszym i najszybszym sposobem na założenie własnego sklepu internetowego jest skorzystanie z usług firm, które udostępniają narzędzia. Jednym z wiodących serwisów na polskim rynku jest oprogramowanie sklepu internetowego Shoper.pl.

    1. Pomysł. Najważniejszy jest pomysł. Zastanów się, co chcesz sprzedawać i jakie są potrzeby twoich przyszłych klientów. W tym celu dokonaj rozeznania na rynku, określ swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia wynikające z działań konkurencji. Przemyśl dokładnie, co atrakcyjnego widzą klienci w sklepach internetowych, które już działają na rynku, i spróbuj dać kupującym to, czego nie dają inni (może to być inna gama produktów, atrakcyjniejszy sposób sprzedaży, promocje, konkursy etc.)
    2. Działalność gospodarcza. Jeżeli posiadasz już własną firmę, wystarczy, że we wpisie do działalności gospodarczej dodasz odpowiedni zapis o handlu w Internecie. Jeśli to twój pierwszy biznes, możesz zarejestrować wirtualną działalność gospodarczą, dokonując wpisu we właściwym rejestrze (Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej). Kolejny krok to uzyskanie wpisu do REGON w Urzędzie Statystycznym i otworzenie firmowego konta bankowego w wybranym przez siebie banku. Resztę formalności załatwisz w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie. Nie jest to jednak konieczne. Jak informuje Ministerstwo Rozwoju, od marca 2018 roku „działalność nierejestrowa będzie dotyczyć drobnej działalności zarobkowej osób fizycznych, np. dorywczego handlu lub okazjonalnych usług. Działalność taka nie będzie w ogóle uznawana za działalność gospodarczą”. W takim wypadku jednak twoje miesięczne dochody nie mogą przekroczyć od 1 stycznia 2023 r. – 1745 zł brutto miesięcznie, od 1 lipca 2023 r. – 1800 zł brutto miesięcznie
    3. Zakup oprogramowania. Wybór odpowiedniego oprogramowania, jest sprawą kluczową i może zaważyć na sukcesie lub porażce twojego biznesu. Zanim dokonasz zakupu masz możliwość przetestowania naszej platformy, w tym celu kliknij w link poniżej.
      Wypróbuj za darmo
    4. Wykupienie domeny i wybór serwera. Niezależnie od tego, na jakim serwerze będzie się znajdował twój sklep internetowy, musi on posiadać określoną domenę internetową, a więc – mówiąc w skrócie – adres, który twoi przyszli klienci muszą wpisać w wyszukiwarkę, aby dostać się na stronę sklepu. Domena powinna być łatwa do zapamiętania i związana z profilem twojej działalności. Aby sprawdzić, czy dana domena nie jest już zajęta, oraz by zarejestrować swoją domenę, należy skorzystać z usług jednej z firm zajmujących się rejestracją domen. Najwygodniejsze jest skorzystanie z usług firmy, która zapewnia wsparcie na każdym etapie uruchamiania sklepu internetowego – takim serwisem jest właśnie Shoper.pl. Wykupienie domeny na pierwszy rok istnienia sklepu kosztuje od 19 zł netto.
    5. Wygląd sklepu internetowego. Po określeniu profilu działania, zarejestrowaniu działalności oraz wybraniu domeny i serwera należy zdecydować o wizualnej stronie sklepu internetowego. Kolorystyka, dobór grafiki etc. stanowią ważne elementy każdej strony internetowej, ponieważ mogą pomóc w zachęceniu klientów do zakupów. Idealnym rozwiązaniem jest uzyskanie wyglądu oryginalnego, który łatwo zapadnie internautom w pamięć. Strona główna musi być przejrzysta i powinna umożliwiać łatwy dostęp do poszczególnych kategorii z produktami. Na stronie głównej powinny się również znaleźć promocje oraz tzw. produkty wiodące (np. te, które się najlepiej sprzedają). Zakładając swój sklep za pomocą serwisu Shoper.pl uzyskuje się dostęp do panelu administracyjnego, dzięki któremu można w łatwy i szybki sposób ustalić wygląd jego poszczególnych elementów.
    6. Dodawanie produktów do sklepu. Dodawanie nowych produktów do sklepu możliwe jest dzięki specjalnemu panelowi administracyjnemu, do którego dostęp uzyskujemy za pośrednictwem serwisu Shoper.pl. Na informację o danym produkcie może się składać jego fotografia, opis, cena i warunki dostawy. Poszczególne produkty można dodawać do różnych kategorii i podkategorii, co sprawi, że klientowi będzie łatwiej wyszukiwać interesujące produkty. Istnieje również możliwość powiązania produktów, co może zachęcić internautów do dalszych zakupów.
    7. Promocja sklepu i pozyskiwanie klientów. Jeżeli sklep jest już gotowy, pora na jego promocję, a więc podjęcie działań, które sprawią, że sklep zacznie być odwiedzany przez możliwie jak największą ilość potencjalnych klientów. Istnieje szereg narzędzi, dzięki którym możesz zareklamować swój sklep. Należą do nich m.in. internetowe katalogi, pozycjonowanie, wyszukiwarki cen, reklama w serwisach i portalach internetowych, linki wzajemne, a także – bo czemu nie – tradycyjna reklama (informacje w mediach, promocje, konkursy etc.).

    Po wykonaniu tych siedmiu kroków stajesz się właścicielem i administratorem prawdziwego sklepu internetowego.

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności