🔥 Nowy mechanizm ustawiania promocji, w tym promocje na wybrane warianty. Dowiedz się więcej.

Płatności i zwroty

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Oprogramowanie Shoper umożliwia ręczne dodanie do zamówienia wpłaty wraz ze wskazaniem metody płatności oraz ręczne tworzenie zwrotów towarów wraz z oznaczeniem zwracanych środków pieniężnych.

Ręczne dodawanie wpłaty do zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu

Ręczne oznaczenie wpłaty możesz wykorzystać dla takich metod płatności jak:

  • przelew tradycyjny – kiedy przelew zaksięguje się na twoim koncie bankowym,
  • za pobraniem przy odbiorze – kiedy wpłata dotrze do ciebie,
  • gotówką w przypadku odbioru osobistego – kiedy kupujący odbierze towar i za niego zapłaci.

oraz innych przypadków kiedy np. w wyniku błędu operatora płatności elektronicznych informacja o płatności nie zostanie przekazana automatycznie do sklepu.

Zarządzanie zwrotami w sklepie internetowym Shoper

Podczas oznaczania w systemie sklepu zwrotu towaru, decydujesz czy:

  • zwracasz do klienta całość lub tylko część kwoty,
  • towar ma powrócić na magazyn sklepu do ponownej sprzedaży.

WAŻNE! Ręczne oznaczenie zwrotu w systemie nie powoduje faktycznego wykonania przelewu na konto klienta, taki przelew musisz zlecić samodzielnie z konta bankowego sklepu. Możliwość realizacji przelewu w ramach zwrotu dostępna jest tylko w ramach Shoper Płatności, o czym przeczytasz w artykule: Transakcje i zwroty.

Rodzaje powiadomień e-mail i zmian statusów zamówień

Powiadomienie e-mail do klienta o odnotowaniu płatności

Po dodaniu płatności do zamówienia, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem płatności.

Treść tej wiadomości znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie płatności.

Powiadomienie e-mail do klienta o dokonaniu zwrotu

Po dokonaniu zwrotu, jeżeli zaznaczona została opcja: Wyślij powiadomienie e-mail do klienta, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem wykonania zwrotu.

Treść tej wiadomości znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie wykonania zwrotu.

Zmiana statusu zamówienia po otrzymaniu płatności

Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po otrzymaniu płatności, na wskazany przez ciebie.

Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C) > Zmień status zamówienia po otrzymaniu płatności (D).

Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień
Rys. 1. Wybierz status automatyczny po płatności
Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień
Rys. 1. Wybierz status automatyczny po płatności

Zmiana statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu

Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu, na wskazany przez ciebie.

Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zmień status zamówienia po dokonaniu zwrotu.

WAŻNE! Status zamówienia ulegnie zmianie po wykonaniu zwrotu na pełną kwotę zamówienia.

Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyka
Rys. 2. Ustaw status, który nastąpi po zwrocie środków
Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyka
Rys. 2. Ustaw status, który nastąpi po zwrocie środków

Powiązane artykuły nt. transakcji i zwrotów w sklepie Shoper

Mogą zainteresować cię również poniższe artykułu Centrum pomocy dotyczące transakcji i zwrotów w sklepie internetowym:

Przekonaj się, jak łatwo możesz zorganizować pokazy swoich produktów na żywo w Shoper Live, które przyciągną więcej klientów.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak manualnie oznaczyć wpłatę do zamówienia w sklepie Shoper?
  • Jak zarządzać zwrotem zamówienia z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?
  • Jakie typy powiadomień (wiadomości e-mail) wysyła system po zmianie statusu zamówienia?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o transakcjach i zwrotach?
Przeczytaj także

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności